Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2011 11:19 - ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ...
Автор: magicktarot Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 22852 Коментари: 49 Гласове:
45


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Имам огромен брой предразсъдъци. Не съм ги броила и не мога да отговоря с точност колко са при евентуално запитване /писмено или устно, може и телепатично/, но усещам, че са много!  А и числото им не е константа. Уж от много глава не боли, но дали и в този случай е така? Дано да е!

     А често се изкушавам да мисля, че нямам предразсъдъци. Другите имат бол, аз никакви. Другите са ограничени, с  тесни разбирания, не възприемат моите възгледи, аз -  „не съм от тях, как Сийке” и възприемам всичко. Тези видове мисли и нагласи обаче  издават в галактическа, да не кажа вселенска степен наличие на предразсъдъци. В такива случаи ме успокоява това, че поне осъзнавам, че това са предразсъдъци. Т.е. – щом имам съзнание за тях, значи не ме владеят изцяло. Но и това, може би, е само някакво успокоенийце за лично ползване. Дори може да се окаже, че този вид осъзнаване е всъщност ПРЕДРАЗСЪДЪК  КЪМ  ПРЕДРАЗСЪДЪЦИТЕ. Еййй, няма избавление от тези нещица! Ако продължа така, може да се окаже, че живея в свят, изтъкан от предразсъдъци. Защото по-горното ми съждение веднага води до следващо, което казва: предразсъдъкът поражда предразсъдък. Нещо като доброто поражда добро, злото – зло. Еднаквото – еднакво. Дали обаче това също не е предразсъдък?

     Може пък един предразсъдък да роди нещо различно от себе си? Както и злото? Няма да споменавам за видовете човешки предразсъдъци и до какво водят и са водили те. То не е расова нетърпимост, не е възрастова дискриминация, сексизъм, война, омраза, религиозни сблъсъци и всякакви други извращения. От войната, взела милиони жертви и оставила огромен брой хора живи, но без крака и ръце например, някои пък здрави телесно, но без душа, до битовите караници и неприязънта между две симпатични тетки-съседки.

image

     Има хора без предразсъдъци. Дори си мисля, че лично познавам някои такива. Други са световноизвестни и ги „познавам” от книгите. Хора, живели в различни, познати нам, отрязъци от време. Най-вероятно е имало и много безпредразсъдъчни хора, живели в неизвестни за нашата цивилизация времена. Възхищавам се и се прекланям пред такива хора. За да нямаш предразсъдъци и да си напълно свободен от тях е нужно, според мен, да надскочиш човешко-животинската си природа /животните имат предразсъдъци, да не каже някой, че нямат!/, което не е по силите на всеки. Засега.

     Има и хора, които са родени без способност за генериране на предразсъдъци. В това число слагам и хората с различни психични увреждания, но не те са интересни в случая. Интересните са т.нар. „нормални”, които са родени с предразсъдъчна способност /визирам лошия аспект на предразсъдъка, защото той може да има и добър такъв./, но са я преодолели.

     Ще добавя и нещо за добрата страна на предразсъдъците. Добрата – за да оцелеем са нужни предразсъдъци. На всякакво ниво. От това да имаме предразсъдък към огъня /ако не сме например нестинари/ и  да не стъпваме в горящи въглени без подготовка, до наложителността да не вярваме на всеки, който е готов да ни излъже /а такива много – дали това не е предразсъдък?/ и само чака да му повярваме, защото нямаме предразсъдъци.

    А ако се окаже, че е предразсъдък и това да мисля някои хора за такива без предразсъдъци? 


image



Тагове:   предразсъдъци,


Гласувай:
45



1. gwendoline - Понякога предразсъдъка е просто инстинкт.
13.02.2011 11:39
Виж самата дума - ПРЕД - РАЗСЪДЪК, демек Преди да Разсъдиш, вече Знаеш! Но иначе логиката ти ми допадна, даже се позасмях на места, защото и аз съм го мъдрувала същото... Вероятно всички се раждаме чисти и отворени към света, после идват щампите и задръжките, трудно някои успяват да ги отлюспят впоследствие.
Темата е интересна, дано се получат повече коментари, да видим как мислят другите :)))
Поздрави от мен!
цитирай
2. tili - Няма човек без предразсъдъци -
13.02.2011 11:40
осъзнати или не. Активно се боря и побеждавам някои от тях и си запазвам само един непокътнат. Избягвам общуване с нечисти физически и душевно люде. Дори успявам понякога:)
цитирай
3. gwendoline - 2. tili - Няма човек без предразсъдъци
13.02.2011 11:42
И аз да вметна, че също си имам няколко, дето си ги дундуркам съвсем съзнателно, харесват ми, не мога без тях :)))
цитирай
4. magicktarot - gwendoline, това за инстинкта съм го споменала в текста -
13.02.2011 11:43
"Ще добавя и нещо за добрата страна на предразсъдъците. Добрата – за да оцелеем са нужни предразсъдъци. На всякакво ниво." Имах предвид един основен инстникт - за оцеляване и самосъхранение.

По-интересни са, и тях визирам основно - т.нар. психически, второ-, трето- и прочие сигнални предразсъдъци.
цитирай
5. magicktarot - tili, разсмя ме, благодаря ти!:)))
13.02.2011 11:50
А според мен има хора без предразсъдъци /повтарям, че не визирам инстинктивни нагласи/, но са редки. Светци и пр.

И аз се опитвам да избягвам визираните от теб общувания. Е, за физически нечисти хора не съм съвсем сигурна, за мен физически нечист е и някой болен, а и не всеки по всяко време има възможност да поддържа лична телесна хигиена, но за душевно нечистите - имам проблем. Проблемът е в това, че не искам да определям никого като такъв, но понякога моите лични предразсъдъци ми го налагат... Накара ме да се замисля, поздрави!:)
цитирай
6. vippoker - предрасъдъци много интересна т...
13.02.2011 12:13
предрасъдъци много интересна тема. като се замисля май не съм разсъждавал върху нея. ама и аз имам предрасъдици те са ми по-наследство. май от бай тошово време са още. то без тях какво ще е. предрасъдък, синоним - предубеждение, т.е преди да помисля аз вече имам някъкъв отговор по убеждение, което като се замисля в повечето случаи не е било правилно.
как се премахват предрасъдъци. може би с пост и молитва.
или всичко трябва да се опита, за да имаш опит. и предрасъдъците ти да са винаги верни. ама до кога. живота се променя нещо като аксиома, приемаме го че е вярно докато някой не докаже противното
поздравления
а какво е мажиктарот
цитирай
7. tili - Хе! Светците!
13.02.2011 12:13
Не забравяй, че и те са се борили приживе с техните "демони", т.е. предразсъдъци. Св. Николай дори е бил отлъчен от църквата, защото на Първият събор в Никея ударил шамар на Арий. Какво остава за нас, грешните!
Привет, хубава тема:)))
цитирай
8. magicktarot - 6. vippoker, да, май така излиза:)))
13.02.2011 12:49
приемаме за аксиоми повечето неща, около които ни се гради живота - ежедневен и не само, докато по един или друг начин не претърпим - ние или аксиомите - промяна, просветление, обрат и т.н. - и видим, че е можело да живеем щастливо и без тях. Много по-щастливо... и успешно. Предразсъдъци, от лошите имам предвид, може да се премахват освен с пост и молитва, може би с най-различни други техники.

Замислих се, че много от религиозните хора, привърженици на различни църкви под Христа например, имат страшно много предразсъдъци към "друговерци". А за мен Исус Христос е един от примерите на човек без предразсъдъци...

МаджикТаро значи магическо таро. Използвала съм думата маджик на англ. с К, не само с С, както го прави Кроули. За мен Животът е Магия /не само, разбира се, и други неща е, но така обобщавам/. Значението, което вложих в ника си е, че както тарото съдържа много образи, архетипи, символи, изобщо - неща, така и в блога си ще пиша за много неща /които са ми интересни де/, с уклон към "магичното". Поздрави!:)
цитирай
9. magicktarot - 7. tili, о да, напълно права си за светците.
13.02.2011 12:54
Аз не казах "всички светци". Може би дори повечето свети хора в голяма част от живота си са имали много предразсъдъци.

Много ми е чудно, дали изобщо има човек, който да и мисли твърдо, че самият той няма предразсъдъци... :)
цитирай
10. rustam - На мене
13.02.2011 14:12
текстът ми се видя доста умозрителен и "теоритичен"
Да беше дала някакви конкретни аргументи, освен разсъжденията ти.
Примерно, точно определен твой предрасъдък, който е родил друг такъв.
цитирай
11. sladyr4eto87 - всеки един човек има предрасъдаци ...
13.02.2011 15:02
всеки един човек има предрасъдаци някои даже повече много интересна тема
цитирай
12. magicktarot - 10. rustam, да, действително е такъв текста, не съм целяла да е друг...:)
13.02.2011 15:22
Но е хубаво, че ми даваш съвет какво да добавя. Ще дам един пример тук, в коментара (няма да редактирам). Случи се веднъж така, че трябваше да намеря най-подходящия човек, който да свърши важна за мен работа. Имах избор от трима души, на които да предложа /разбира се, и те щяха да спечелят нещо от работата/. Избрах този, чиито "възгледи за живота" ми изглеждаха най-близки до моите. Точно за какви възгледи говоря няма да споменавам, защото са много комплексни и включват много неща и няма да ми стигне мястото тук /а е и твърде лично/. Този човек не свърши нещата, както трябва. Оказа се, че много от грешките му са именно поради предразсъдъци към трети лица... Наложи се да включвам друг да свърши работата, и този друг беше този човек от тримата, който ми се струваше най-далечен от мене:))). Ето как един мой предразсъдък породи други и забави развитието на нещата. Глупав предразсъдък.

Не разбрах твоето мнение за предразсъдъците?
цитирай
13. magicktarot - sladyr4eto87, благодаря ти за коментара!:)
13.02.2011 15:23
"някои повече":)))))))
цитирай
14. ran - липсва ми дефиниция :)
13.02.2011 18:33
Не виждам някой да използва Гугъл или Уики. Значи и аз така.
Ясно е, че не става въпрос за принципи - ясно формулирани и активно следвани правила от ценностната система. Инстинктите също отпадат - топло, гадно, мръсно...
Ако е права gwendoline, че се раждаме без предразсъдъци, значи те са резултат от възпитание, от влияние на околната среда и от опита.Попили сме, неосъзнато (?), някакви правила през годините, които ни помагат. Обикновено.
За да осъзнаем предразсъдъка като такъв, трябва да се сблъскаме с предизвикателство. И то да е примамливо за да погледнем навътре в себе си. Дотогава предразсъдъкът запазва равномерното си праволинейно движение.
Извод като първо приближение: Предразсъдъкът е доброволно (безкритично) самоограничение, подложено на изкушение :)
Поздрави!
цитирай
15. rustam - В самия лексикален строеж на думата
13.02.2011 19:40
"Предразсъдък" е кодирана семантиката му.
Преди - разсъдъка. Сиреч, нещо като онова, което психоанализата залага в понятието Подсъзнание.
Не можем да се спасим от тях. Заложени са общата ни хилядолетна човешка памет.
Въпросът е, когато почнат " да чукат" зад челото, да имаме достатъчно сила да ги игнорираме.

ПП предрасъдъците не са приоритет на хората. Ето - едно куче немска овчарка. Откъснато от майка си на месец. Какво обяснение ще намериш за това, че още на 6 месеца, без никакво възпитание лае като побесняло само щом надуши....циганин???
цитирай
16. magicktarot - ran, радвам се да те видя тук, привет!:)
13.02.2011 19:43
Според мен gwendoline е права, че се раждаме без предразсъдъци... От друга страна обаче, има доста хора с различни фобии по рождение - и има няколко версии откъде идват тези фобии /разглеждам фобията като акцентиран предразсъдък/...

Много ми харесва твоето определение на предразсъдък. Самоограничение, подложено на изкушение! Въпросът обаче е - дали това ограничение е предразсъдък, ако не е подложено на изкушение? Аз си превеждам това изкушение като осъзнаване на предразсъдъка. Ето един пример за илюстрация на въпроса ми. Ако някой не осъзнава, че това, което му пречи например да бъде приятел с друг е някакъв предразсъдък и дори мрази този човек по тази причина - то можем ли да приемам, че този човек има предразсъдък? Той дори и не помисля, че може да е приятел с другия и това му се вижда абсолютно невъзможно, защото например той вярва в друг бог...
цитирай
17. sande - Да предрасъдъците са като бълхите по кучето, предраасъдъците умират последни....
13.02.2011 19:52
Тевмта е интересна, хората обичат шаблоните, обичат да си създават усещането, че всичко им е ясно.
Ама не е баш така.
цитирай
18. анонимен - Ако желанието да си точен с точно ...
13.02.2011 20:01
Ако желанието да си точен с точно определен човек, без да го унижиш /неволно /,и в същото време се стремиш да диференцираш послание ,без да се налага други да се надяват напразно.Ако искаш да имаш чисти отношения, това ,според мен е повече стремеж към духовна хигиена, отколкото предразсъдък.Така аз чувствам...защото наистина у мен има притеснение да не причиня неволно обида.
цитирай
19. magicktarot - 15. rustam, да, така е, закодирани са много от нещата.
13.02.2011 20:06
Това, което казваш - Подсъзнание - може да се нарече и подкорие... И наистина по аналогия това подкорие пренася модели на поведение, които трябва да си останат само на инстинктивно ниво - биологичното оцеляване. Но те завладяват разума ни и чисто психологическите отношения с хората - и оттам например идва абсурдната религиозна нетърпимост, която обаче е взела и продължава да взима много жертви...

За животните съм напълно съгласна - и ги споменавам в текста...:)
цитирай
20. naidobriq - Колкото по широкоскроена и силна е една личност,толкова по рядко ще позволява предразсъдъците
13.02.2011 20:09
да определят отношението му към нещата от живота.Обаче е трудно човек да се пребори с тях,защото първо трябва да ги осъзнае.
Хубава и обширна тема..
Красива вечер ти желая...
цитирай
21. magicktarot - 17. sande, Сашо, супер лаф създаде! Поздрави!:) "Предразсъдъците са като бълхите по кучето - умират последни."
13.02.2011 20:11
И точно си определил - шаблони. Благодаря ти за включването!
цитирай
22. magicktarot - 18. анонимен, не мога съвсем да разбера какво имаш предвид.
13.02.2011 20:18
И за нещо конкретно ли говориш или по принцип? Колкото до обидите - наистина, често можем да обидим някого без изобщо да искаме. Не сме застраховани от това. Обаче - нещата имат две страни. Едната сме ние - другата - другите. Е, защо тогава този човек се обижда? Значи и той страда от някакви предразсъдъци. Още повече, че въобще не сме искали да го обидим.:)

Това, за което говориш (и не го разбирам напълно) ми прилича на някакъв любовен проблем, така ли е?
цитирай
23. magicktarot - 20. naidobriq, много точно казано: "по-рядко ще позволява предразсъдъците да определят отношението му към нещата от живота".
13.02.2011 20:23
Наистина, от колко много хубави неща в живота може би се лишаваме само заради някой предразсъдък. И може би много от тези неща биха помогнали за израстването ни... Благодаря ти за коментара! Поздрави и красива вечер!:)
цитирай
24. ran - привет, magicktarot!
13.02.2011 20:27
Човек няма и да узнае предразсъдъка си ако не е изкусен. Той може и да си каже няма да ставам приятел с онзи поради вярата в друг бог, но няма да го нарече предразсъдък. Нещата се променят когато ти, например, му кажеш, че това е предразсъдък. Т.е. въвеждаш изкушението на суетата :)
Затова си държа на думичката "безкритично" в дефиницията.
:)
п.п. всъщност говорим за общности, в които липсата на предразсъдъци е ценност - нещо което не се толерира в религиозните общности
цитирай
25. magicktarot - 24. ran, изкушението на суетата? Това не го разбрах, но звучи интересно...
13.02.2011 20:36
Безкритично - би могло да означава и неосъзнато, нали така? А има ли общности, в които липсата на предразсъдъци е ценност? То всъщност, ценностите са едно нещо, а друго /и различно от ценностите/ са реално прилаганите и използвани в обществото поведения и отношения.
цитирай
26. ran - мислех си, че
13.02.2011 21:49
magicktarot написа:
Безкритично - би могло да означава и неосъзнато, нали така? А има ли общности, в които липсата на предразсъдъци е ценност? То всъщност, ценностите са едно нещо, а друго /и различно от ценностите/ са реално прилаганите и използвани в обществото поведения и отношения.


"реално прилаганите и използвани в обществото поведения и отношения" са различни. Някои са по-предпочитани от други, а измежду по-предпочитаните има най-. Не може ли да наречем най-предпочитаното поведение ценност?
Например, кажи на някой в блог.бг, че това, неговото е предразсъдък :) и само гледай какво отхвърляне ще настане. Следователно блога цени липсата на предразсъдъци и забележката ти ще предизвика желание у човека да изглежда по-добре - суета.
цитирай
27. анонимен - В поста изброих поне
13.02.2011 21:55
26 пъти думата "предрасъдък" и производните й.
Явно авторката е пълна с предрасъдъци, което и не отрича. Ама хайде поне един предрасъдък да беше посочила, че да го "зачепка" човек и да анализира причините .
Защото и сто пъти да се повтори, че водата е мокра, по-мокра няма да стане ...:)))
Жалко, че не виждам основание за огромната популярност на поста ....
цитирай
28. magicktarot - 26. ran, хахаахах, голям кеф - как определи общото със суетата, супер, много находчиво!:)))
13.02.2011 22:04
Май можем да наречем най-предпочитаното поведение ценност.

А колкото до това, че тук, в блог.бг, се цени липсата на предразсъдъци - това е много добре, дори е мноо яко, ако използваме по-съвременен израз:)))) Само мааалко съжалявам, че май долавям някаква лека, незлоблива ирония в това ти заключение (а може да е мой предразсъдък това, че долавям?).

Иначе - не винаги бих посмяла да кажа на някой, че ми се струва, че има предразсъдък към нещо. Първо - защото може и аз да греша и да подхождам предразсъдъчно, второ - защото ще имам предразсъдък, че този човек няма да "превключи" на суета, а ще ме нападне мен на свой ред (не че се плаша от нападения, но понякога ме мързи). Трето - може да кажа на някой горното, ако имам към него предразсъдък, в положителен смисъл, че ще се вслуша в думите ми и че има вероятност да ме разбере. Май много предразсъдъчно стана:)))
цитирай
29. ran - не е ли предразсъдък,
13.02.2011 22:06
andreshko написа:
26 пъти думата "предрасъдък" и производните й.
Явно авторката е пълна с предрасъдъци, което и не отрича. Ама хайде поне един предрасъдък да беше посочила, че да го "зачепка" човек и да анализира причините .
Защото и сто пъти да се повтори, че водата е мокра, по-мокра няма да стане ...:)))
Жалко, че не виждам основание за огромната популярност на поста ....


че "огромната популярност" трябва да има "основание"?
цитирай
30. magicktarot - 27. andreshko, благодаря ти за включването!:) Ама аз не искам
13.02.2011 22:10
да ми правиш психоанализа или други "лиз-ания", ако държиш да ми правиш и да ме чепкаш - нека е някъде другаде...:)))) Тук си разсъждаваме за предразсъдъците. Колкото за "огромната популярност" - аз не виждам такава, а ти за основания ми говориш/пишеш... Поздрави!:)

П.П. Благодаря ти за броенето на думата "предразсъдък". Ще ми спестиш от плащане по статистици.
цитирай
31. magicktarot - 29. ran , и аз мислех да кажа, че това изказване на андрешко е предразсъдък - най-сетне един нагледен пример в поста!:)))
13.02.2011 22:12
:)))
цитирай
32. ran - с ирония,
14.02.2011 10:30
винаги с ирония - любимият ми предразсъдък. Който е резултат от един друг, а пък той ... и т.н. :)))

За предразсъдъците - без предразсъдък! Това е поста, а ние, останалите трябваше да поддържаме високото ниво :)
(всеки според предразсъдъците си)
Приятен ден!
цитирай
33. tili - Хей, каква хубава дискусия се е получила!
14.02.2011 11:48
ran написа:
винаги с ирония - любимият ми предразсъдък. Който е резултат от един друг, а пък той ... и т.н. :)))

За предразсъдъците - без предразсъдък! Това е поста, а ние, останалите трябваше да поддържаме високото ниво :)
(всеки според предразсъдъците си)
Приятен ден!


ran е прав - повечко самоирония и осъзнаване, че всеки е уникален и - предразсъдъците намаляват. А срещу дълбинно-неподозираните помага доброто възпитание. Noblesse oblige! Да не нараняваш (поне умишлено), да приемеш, че всеки си има своите ценности и дори да не съвпадат напълно с твоите, те си остават важни за другия. Животът е шарен и всеки има право да живее според природата си без да осъжда високомерно ближния.:) Гордостта е смъртен грях.
Не е случайно, че Създателят пази "примитивни" общества наред с високотехнологичните. Те са като съкровищница на знания, умения, нрави и чиста природа. И предразсъдъчният модерен свят все по-често се заглежда натам и осъзнава какво е загубил.
И спирам да пиша, защото навън е чуден ден. Със сиво-жълтеникава приглушена светлина като в картина на Вато:)
Приятен ден и от мен!

цитирай
34. urilozev - Сходимост
14.02.2011 12:42
Предразсъдаците, че кой ги няма? Творение на мисълта, преплетени с битието: родители, семейство, училище, среда на подрастване и най важното - личността на носителя, създаваща усещането за самобитностМисълта създава от всичко това "модели" , постулати и резултативни активности на индивида изградени върху всичко горе изброено и нови достатъчни модели за подражание, заспали в минали животи , които донаждат колективното познание и го тласкат напред, за да преодолее груповите форми на формиране на индивида.Все пак ,колкото и да сме индивидуални, ние не можем- един , без друг.
цитирай
35. urilozev - Сходимост
14.02.2011 13:02
Предразсъдаците, че кой ги няма? Творение на мисълта, преплетени с битието: родители, семейство, училище, среда на подрастване и най важното - личността на носителя, създаваща усещането за самобитностМисълта създава от всичко това "модели" , постулати и резултативни активности на индивида изградени върху всичко горе изброено и нови достатъчни модели за подражание, заспали в минали животи , които донаждат колективното познание и го тласкат напред, за да преодолее груповите форми на формиране на индивида.Все пак ,колкото и да сме индивидуални, ние не можем- един , без друг.
цитирай
36. boristodorov56 - Интересно.
14.02.2011 13:16
Виждам, че някои коментирали бъркат човешкия предразсъдък с кучешкия инстинкт.

Как ли биха нарекли след разсъдъка?
цитирай
37. анонимен - В същност коментарът ми беше ...
14.02.2011 14:48
magicktarot написа:
да ми правиш психоанализа или други "лиз-ания", ако държиш да ми правиш и да ме чепкаш - нека е някъде другаде...:)))) Тук си разсъждаваме за предразсъдъците. Колкото за "огромната популярност" - аз не виждам такава, а ти за основания ми говориш/пишеш... Поздрави!:)

П.П. Благодаря ти за броенето на думата "предразсъдък". Ще ми спестиш от плащане по статистици.


.... една малка провокация . Защото не всяко човешко действие или отношение е вследствие предразсъдък. Защото различното отношение напр. към огъня не е предразсъдък. В противен случай слагаме знак на равенство между предразсъдъка и инстинкта.
Инстинкт - вродена предразположеност на всеки жив организъм / вкл. най-висшия -човекът - заб. моя/ да следва определено поведение. Те не се заучават, а са унаследени фиксирани модели на действие, активирани от повече, или по-малко конкретен набор от вътрешни, или външни стимули . Вродените емоции формират основното мнозинство от реакции на външни стимули и т.н......
Предразсъдък - необоснована предубеденост, негативна нагласа на човека спрямо нещо. То е прибързано създадено и често неаргументирано мнение. Предразсъдъкът насочен към членовете на определена група или определен тип поведение, категория и пр.поражда отрицателни, или неблагоприятни оценки за хората, принадлежащи към групата, без оглед на опита, или фактите. Предубедените хора често проявяват неспособност при преработката на информация по отношение към обектите към които са предубедени.
А задявката ми с написаното в поста не е вследствие на необоснована предубеденост, именно заради някои неточности и непълноти. И в никакъв случай не е израз на предразсъдък винаги да се търси и открива възможно най-пълното изясняване на някоя тема ....
Оставам с най-добри чувства и пр. ....... ;)
И на днешния ден, определен за любов, да ти напомня двата завета :

Християнският - "Обичай ближния си !"
Общочовешкият - " Ближи обичния си!" ..................... :)))
цитирай
38. magicktarot - Благодаря ви, Приятели!:)
14.02.2011 16:33
ran, страхотно заглавие! Точно към такова нещо клонях...

tili, много ведро и оптимистично, и същевременно пространно описание, благодаря ти!

urilozev, така е! Не разбрах само - това ".Все пак ,колкото и да сме индивидуални, ние не можем- един , без друг." - за човек и предразсъдък ли се отнася или за човек и човек?


boristodorov56, :)))) след разсъдък :)))) това е ново понятие, но определено би свършило много работа в обществото и междучовешките отношения, ако се появи реално:)

andreshko, по случай празника и за да спазя завета: БЛИЗ!:))))) И аз съм с добри чувства!:) Това за инстинктите е споменато в текста, и в коментарите. Съгласна съм, само ще добавя, че не е възможно една дефиниция да обхване цялото понятие. Дефинициите са само работни и подлежат на промяна. По същия начин - аз не бих могла в един постинг, който все пак не е добре да е много дълъг и досаден, да обхвана всички аспекти на което и да е понятие. Има много наблюдения, че мозъкът на човек може така да бъде препрограмиран, че да забрави много от инстинктите си, дори и вродени. Какво остава за предразсъдъците.... И това, че предразсъдъкът е необоснована и неаргументирана предубеденост - не съм съвсем съгласна, т.е. съгласна съм, но не напълно, защото който е предубеден ще ти извади от сто места аргументи и обосновки за своята предубеденост - при това те ще са съвсем логични:) Според мен каквато и тема да вземеш - не можеш да я изчерпиш цялата - няма да ти стигне Вселената и време-пространството. Но все пак ти пожелавам успех във "винаги да се търси и открива възможно най-пълното изясняване на някоя тема ...." Поздрави!:)
цитирай
39. kostadinovd - Темата е много хубава и интересна
15.02.2011 14:41
Колко много отзиви има . ПОЗДРАВИ .
цитирай
40. magicktarot - kostadinovd, благодаря ти!:)
15.02.2011 14:45
Поздрави и за теб!
цитирай
41. vladun - Интересна тема!
15.02.2011 14:55
Мисля, че предразсъдъците са преодолими - поне част от тях. Всъщност предразсъдъкът е оня интуитивен страх към непознатото, базиран върху онова, което познаваме вече. Това е склонноста ни да правим обобщения за някакаква общност, да речем, познавайки само една непредставителна част от тая общност - например - някой таксиджия ни е излъгал в сметката, следователно всички таксиджии са мошеници, или кола със кюстендилски номер се държи хулигански на пътя, естествено е да почнем да мислим, че всичко шофьори от Кюстендил са недисциплинирани. Но когато научим достатъчно за съответната общност, група или явление, можем да се освободим от предубедеността, с която досега сме живели.
Друг важен момент е насаждането на предразсъдъци, което е мощно средство за манипулиране на общественото мнение...Хубаво е, че повдигна този въпрос.
Поздрави!:)
цитирай
42. magicktarot - vladun, благодаря ти за включването!
15.02.2011 15:19
Много оптимистични възгледи имаш, това е чудесно. Дано наистина да станат лесно преодолими предразсъдъците - на практика! Защото, както много на място споменаваш, точно това манипулиране на общественото мнение, чрез насаждане или поддържане на вече създадени предразсъдъци е много опасно и много трудно изкоренимо... поне така ми се струва. Затова, може би, ако всеки един човек индивидуално осъзнае, че го манипулират и му насаждат предразсъдъци, тогава би било по-лесно да се намали тази манипулация, а оттам - да живеем по-добре в глобален мащаб. Поздрави!:)
цитирай
43. ezik2011 - vsi4ki imat predrasadaci ama nqkoi ...
15.02.2011 18:01
vsi4ki imat predrasadaci ama nqkoi ko4ka
цитирай
44. magicktarot - 43. ezik2011, всички? откъде си сигурен/а за обитатели на други планети?:)))
15.02.2011 20:41
или например някоя дълбоководна амеба? Какво е "кочка"? Поздрави!:)
цитирай
45. janabel - Предрасъдаци
16.02.2011 13:43
Искам тези които крадат да получат предрасъдък, че ако това са взели днес утре ще взема от тях. За полицаите които глобяват неправомерно, да получат предрасъдък че парите които ще вземат няма да им служат, защото те би трябвало да са в полза на обществото, а не на себе си и т.н. Ето как предрасъдика ще действа . Това което църквата е градила с векове да се страхуваме и че ще бъдем наказани . Как би могло да се излекува един човек от предрасъдаци ?
цитирай
46. magicktarot - janabel, привет!:)
16.02.2011 20:02
Не знам това, за което говориш, дали ще е точно предразсъдък, но каквото и да е, е хубаво. Ако тръгнем в тази посока, то на много места даваме неправомерно средства. Единствената надежда е, че все пак тези средства си отиват в обществото (защото всички са част от него) и си циркулират в него, за да може да съществува. Наистина, как би могло? Може би има много начини и пътища Поздрави!:)
цитирай
47. janabel - Предрасъдаци
17.02.2011 11:23
Вярно, двупосочно ми е изказването. В която и посока да тръгнем, въпросът е да вървим напред. Мисълта ми е, че малко са хората, които се замислят за действията си. Ако този предразсъдак те прави добър - добре. Но, ако те връща назад ? Мисля,че е нужна много, много работа. Обществото ни е болно от безпаричност, алчност, завист, комплекси и много още болести . Нужно ни са не само познания.
цитирай
48. silencemurmur - Имам огромен брой предразсъдъци.
17.02.2011 21:58
Ако не ги изхвърлиш като бебишки дрехи,
които не можеш в никакъв случай пак да облечеш,
съзнанието ти ще остане на тяхното ниво.
Нима това е успех?
цитирай
49. magicktarot - Така е...
18.02.2011 09:28
janabel, дано проимаме всичко, което ни е нужно! :)

silencemurmur, благодаря ти за включването и съвета!:) мисля, че го знам това, което ме съветваш, но никога не е излишен още един съвет... особено, ако идва от човек, преодолял и изхвърлил всичките си предразсъдъци... Поздрави за което!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2733946
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953