Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2011 18:06 - Принцът на Въздуха и няколко летящи Старчета
Автор: magicktarot Категория: Изкуство   
Прочетен: 13003 Коментари: 39 Гласове:
42

Последна промяна: 01.05.2011 11:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Отново е четвъртък следобед. След около половин час ще дойдат моите стари, в пряк и преносен смисъл, партньори по бридж, белот, покер и каквото дойде. Току що изпратих жена си, баба Софи, на четвъртъчната й градска среща с приятелките й, които са останали де...

 
     Четвъртък ни е свободният ден. Не че сме твърде заети в другите дни, но така сме си определили – четвъртък следобед да сме свободни един от друг  от една страна, а от друга – пак свободни, но за среща с лични приятели. Понякога си мисля – какво ли ще стане, ако променим деня. Четвъртък да стане петък или събота? Нее. Невъзможно! Бай Добри ще получи инфаркт само ако го чуе като предложение. Поне така твърди. Може да му е просто паразитен израз? Не съм се замислял. За някои хора, колкото повече остаряват, толкова по-трудно им става да си променят навиците. Защото тази наша среща всеки четвъртък у нас е навик. Много твърдо и упорито вкоренен. Както е навик и това, всички ние,четиримата, да се наричаме помежду си „бай”. Дори не усетихме кога започнахме и кога се затвърди това обръщение. Не помня кога, аз, от Иван, станах бай Иван и дори, малко смешно, като мисля за себе си не мисля като за „аз” или за „Иван”, а за „бай Иван”.

     Хубаво нещо са летните следобеди! Чакай да дръпна масата и столовете, и да отворя вратите към верандата. Масата не я слагаме навън, остава в дневната, но близо до верандата, така че хем сме в стаята, хем навън. Пак навик. Но не можа да ми стане навик да наричам вратите към верандата „френски прозорец”. Е, не може всичко да ти става навик, колкото и да си напреднал с възрастта.

     Я! Някаква врана се мотае по верандата.Никога не съм я виждал тук досега, а и другаде. Странно... Бай Георги ще се зарадва. Той е „бърдуочър”, винаги си носи бинокъла, за да не го хване неподготвен някое пиле. Има този навик от дълги години живот в Англия. А при нас на двора и в околностите, и по заобикалящите дървета – птици много и разнообразни. Е, прекъсва ни играта, но сме му свикнали. И това ни е навик.

     Пиене и почерпка за днес не съм приготвил. Не че пием кой знае колко, но все пак, удряме по една чашка, за профилактика на сърдечно-съдови проблеми. Бай Милан, най-възрастният от нас, на осемдесет и шест е вече, каза, че ще черпи.  Той единствен от групата не е от така наречените интелектуалци. Бивш спортист-плувец и треньор е, но не се признава за бивш и продължава да ходи на състезания за ветерани. Та сега ще черпи, че онзи ден е взел отново първо място.

     Ние, останалите трима, също сме отдавнашни песионери, т.е. бивши, но също продължаваме да се занимаваме с разни работи, макар че не ходим на състезания за ветерани. Бай Добри е адвокат, бай Георги – лекар, моя милост – журналист. Та, като казах ветерани, ние, останалите трима, май се състезаваме с младежи, хм....

     А, звъни се, идат... Винаги идват заедно. Бай Георги взима с колата другите двама и пристигат. Чудя се, дали бай Добри ще получи инфаркт, ако някога му се наложи да дойде сам, или само с един от двамата...

     Настаняваме се. Всеки на мястото, на което е свикнал и заема от години. Имаме обаче малко нарушение на навика. Бай Георги, разбирайки какво уиски ще носи бай Милан, решил този път да не е на сок и затова взел Добри и Милан с такси. Е, по-особен следобед ще е днес май...

 

     Играта върви нормално. Залозите са си каквито са от години... Враната нещо се е запиляла нанякъде, разбирам го от липсата на съответна реакция у бай Георги.

     По едно време същата врана каца на верандата и с нейната специфична походка се приближава към нас. Бай Георги скача и посяга рефлекторно към бинокъла, който е провесен на облегалката на стола му.  Но нещо изведнъж го кара да си седне обратно на мястото. Враната идва на около метър и половина – два от нас и се вторачва. Аз имам чувството, че в моите очи.

     Впоследствие разбирам, че всеки от нас е имал това чувство...

ОЧИ...

 

     Загубих усещане за каквито и да е моменти, но в следващия момент вече не бяхме в моята всекидневна. Масата, столовете и ние върху тях се носехме в нещо. Не мога да определя точно, а и ускорение почти не се усещаше, нито някакъв студ или вихри, но като че бяхме сред облаците.

     Единственото, което помня в промеждутъка между „очите” и „облаците” е усещането и визията (не знам дали е истина), че враната прорастна в някакъв страховит, в разцвета си, красив на вид и много едър мъж. Бих го описал като мъж с „митологична” външност. Дълга, огромна кестенява коса, сиви очи, специфично облекло и май криле на врана. За последното не съм сигурен. Може и да са били на друго същество крилете...

     Ние, разбира се, прекъснахме играта и взаимно се загледахме недоумяващо. Независимо от вълнението и цялата странност наоколо, успях да отбележа факта, че бай Добри не получи инфаркт, нищо, че играта бе прекъсната по толкова нехарактерен начин...

     Не помня колко продължи това „летене” из облаците. А и никой от партньорите ми не помни.

     Когато сега правим ретрограден разбор на събитието, не можем да преценим дали наистина в този момент сме били в „безвремевост” или просто така ни се е струвало, поради твърде странната ситуация. За съжаление, по причина на така създадената странна и необичайна ситуация, бай Добри беше нарушил още един свой навик – постоянно да гледа часовника си, особено при начало на дадено събитие. През цялото време на събитието Добри не погледна часовника си...

     По една време, макар че бяхме в безвремие, забелязах, че „митологичният мъж” лети малко пред нас. Сякаш нашата маса и столове го следваха. Доста абсурдна ситуация, но не ни оставаше друго, освен да си седим на задниците и да чакаме „какво ще стане”.

     Излязохме от  облаците и се озовахме пред някаква живописна, красива къща, разположена почти до самото море. Тогава не можех да си мисля за това несъответствие – че излизайки над облаците попадам на къща, плаж и море. Само възприемах и действах някак „по интуиция”. Масата и столовете ни, с нас, седящи върху тях, „акостираха” на верандата пред къщата. Наоколо бе много красиво. Както е красиво около луксозна, стилна, самотна вила на морския бряг. Едва що започнахме да се съвземаме и да се оглеждаме и възприемаме околността, пред нас кацна „митологичния” мъж. И каза, с приветлива усмивка:

 

-    
- Здравейте, Младежи!

Пръв се окопити Добри. Това му беше професионално изкривяване – бързото окопитване.

 

-   
- Ама Вие подигравате ли се с нас?! Какво е всичко това?! Не стига, че ни отвличате така, а сега и младежи! Ние сме много по-възрастни от вас, можем да Ви бъдем дядовци...

 

-      
- Изчакайте – прекъсна го „митологичният”. –Изслушайте ме! Аз съм много по-възрастен от Вас. Но това не е важно. Тук сте, за да почетете главното състезание на Милан. Погледнете към морето!

     Погледнахме. Там имаше множество делфини, които весело играеха във водите.

 

-        
 - Милане, очакват те, - обърна се „митологичният” към Милан. – Само тебе чакат да се включиш, за да започне Състезанието.

 

-        
 - Ама... – опита се да противоречи бай Милан.

-         
 - Не се притеснявай, отивай! Не са по-бързи от тебе! Там е и съпругата ти...


          Това бе невъзможно, тя беше починала преди няколко години, а и не можеше да плува...

     Но Милан тръгна към морето.

     Последва нещо, което бяхме виждали само по телевизията и чели в приказките, когато бяхме малки.

    Когато водата достигна до над коленете на Милан... той се превърна в делфин. Направи учуден скок, после се присъедини към другите и заедно отплуваха навътре. Гледахме след тях известно време...

 

    В следващия миг, въпреки безвремевостта, отново бяхме в моята всекидневна, пред отворените врати към верандата. Навън бе нощ. А май тръгнахме в ранния следобед. 

 

     Бай Милан лежеше, захлупил лице на масата.

     Сега пръв се окопити бай Георги, доктора. Стана и отиде при Милан.

 

-      
 - Починал е! – каза той. – Бог да го прости!

   Ние се гледахме невярващо...

 

   Така изпратихме Милан...

    След  известно време реших да проуча и по възможност – разбера, кой е бил този „митологичен мъж-врана”. Прекарах доста време в ровене по книги и интернет-библиотеки (макар и стар, аз ползвам интернет). Открих, че това е така нареченият Принц на Въздуха.  Той често се явява под образа на врана и много рядко приема антропоморфен вид....







Гласувай:
42



1. injir - Странно е, но е така. Винаги има з...
17.02.2011 19:07
Странно е, но е така. Винаги има знаци...
цитирай
2. gwendoline - Направо ме разтърси...!
17.02.2011 19:55
Силен разказ. Или спомен. Много странно, в същото време много познато. Поздравления!
цитирай
3. magicktarot - injir, привет!:)
17.02.2011 20:21
За знаците - наистина винаги ги има. Дали ще ги наречем знаци, синхронности, предзнаменования, магически символи - явяват се. Дадени са ни. И понеже са много "обикновени" често на вид, не винаги ги разбираме предварително. Също както и символите в сънищата.
цитирай
4. magicktarot - gwendoline, благодаря ти! :)
17.02.2011 20:22
Не е от спомен, но де да знам :)))) ако приемем, че имаме по много инкарнации.. кой знае?
цитирай
5. rustam - Значи "Принцът на въздуха?"
17.02.2011 21:08
и в кои точно моменти приема човешки облик?

В гръчката митология съществува предание, че Делфините са хора, превърнати от Аполон в морски обитатели. Те са част от неговата свита в определени моменти.
цитирай
6. magicktarot - rustam, един от моментите, в които приема човешки образ, е описан в разказа:)
17.02.2011 21:21
В кои други моменти - засега не знам:) Явно това е изнамерил бай Иван по книгите...

Аполон, интересна аналогия, ако мога така да я нарека. Дали този Принц на въздуха не е някакъв ипостас на Аполон? Без майтап, мислех си да го опиша рус, ама...

Ето за свещените животни на Феб от "Антична митология" Г. Батаклиев - "Негови свещени животни са лебедът и ястребът (като птици за гадаене), вълкът, делфинът, мишката, гущерът." Само враната не се връзва, но пък не може всичко да се опише в един справочник:)))
цитирай
7. rustam - Аха
17.02.2011 21:39
Ами питай го бай Иван, де.
Кои са тези "редки моменти"
цитирай
8. анонимен - 7. rustam, ще го питам:)
17.02.2011 21:49
но не сега, сега е от редките късни моменти и ми е неудобно:)))))
цитирай
9. magicktarot - Странно, излязох като анонимен, нищо, оправих се, няма да трия:)
17.02.2011 21:52
.
цитирай
10. rustam - ОК
17.02.2011 22:04
струва ми се, че бай Иван, като един опитен журналист, най-вероятно е доста голям почитател на Павел Вежинов. :)
цитирай
11. magicktarot - 10. rustam
17.02.2011 22:35
възможно е... :) Аз обаче, за съжаление, много малко съм чела Вежинов. Само това, което сме учили в прогимназията - един-два разказа, за мой срам. Помня обаче, че ме впечатлиха, но беше толкова отдавна. Нечетенето обаче не е непоправимо... :)))
цитирай
12. sande - Поздрави, Соня, за хубавия разказ, написан с брилянтен стил...
18.02.2011 11:34
Хем реално, хем извисено, с внушения, които идват от някъде, но не директно...
Хареса ми.

Хубав ден и събото-неделни дни!
цитирай
13. ve6titsa - Е, май е време да раздадем картите...
18.02.2011 12:26
Спокойни и топли събота и неделя!
цитирай
14. despinida - Много ми хареса...
18.02.2011 12:33
не знам кое точно, дали самата история в разказа, дали начина по който си я описала, дали, мислите, които ме обвзеха, докато четях , но останах без дъх....имам чувството, че съм го сънувала :)))
Поздрави!
цитирай
15. landing - Враната се смята за същество с въ...
18.02.2011 13:53
Враната се смята за същество с вълшебен произход. Символ е на дълголетие, предпазливост, ум, ясновидство и предсказания. Много магическо си го написала!
цитирай
16. demonwind - Много добро!
18.02.2011 14:31
Поздрави и хубави събота и неделя!
цитирай
17. magicktarot - Благодаря ви, Приятели!
18.02.2011 14:50
sande, Сашо, много ценя и страшно се радвам за преценката ти! Щастлива съм, че е такава! Поздрави!:)

ve6titsa, уау!:))) става страшничко май!:) Но пък и интересно... какво ли ще се падне? Поздрави и благодаря за коментара!:)


despinida, много ти благодаря за коментара, направи ме много щастлива и се радвам, че разказът те е впечатлил! Поздрави!:)


landing, благодаря ти за коментара и за подчертаването на враната! Тя е една от любимите ми птици. Освен цялата символика, са и много умни:))) Поздрави!:)

demonwind, Явор, благодаря ти за оценката! Поздрави и весел уикенд!:)
цитирай
18. vladun - Добър начин.
18.02.2011 15:55
Добър начин да си отиде човек от тоя свят.
Много харесах разказа!!!
Поздрави:)
цитирай
19. magicktarot - vladun, благодаря ти!:)
18.02.2011 18:38
Поздрави и приятен уикенд!
цитирай
20. mariposatracionera - Успя да ме смаяш, Соня. Потръпнах на ...
19.02.2011 10:59
Успя да ме смаяш, Соня. Потръпнах на този разказ. Като че ли е в жанр "магически реализъм" Дивно!
Благодаря ти!
цитирай
21. magicktarot - 20. mariposatracionera , Галина, аз ти благодаря за прочита и хубавите думи!
19.02.2011 11:20
Май наистина изглежда да е в този жанр, не съм се замисляла, но благодаря ти и за тази подсказка, ще се задълбая повече по въпроса. поздрави!:)
цитирай
22. get - - Тц, тц, тц, !! - Признавам си, от толкова време, не съм чел нещо ...
21.02.2011 22:39
... толкова грабващо !
- Дали е в жанра "магически реализъм" или е писано от ... "вещица" :))) не смея да коментирам, не съм специалист - но дори и в момента, възхитата от произведението ми остава !!

С уважение !
П.П. Исках да поставя някои вълнуващи ме въпроси - но не искам още с появата си, да звуча нахално фамилиарно !
Ако стопанката прояви снизхождение и съгласие да удовлетвори любопитството ми - тогава ще се престраша да поставя въпросите си ! - Приемете още веднъж възхитата ми ! - Искрен съм !
цитирай
23. magicktarot - get, здравей! много ти благодаря за оценката!:)
22.02.2011 08:49
... и за вещицата (вещер, освен другите значения, има смисъл и на знаещ) :)))))) трогна ме!

Според моето виждане и усещане, в нета по презумпция се предполага, че сме фамилиарни един с друг, което дори е много хубаво и не е повод за някакви опасения. В тази връзка - можеш да си задаваш каквито искаш въпроси. Аз ако мога да отговоря и ако не са от твърде интимно :))) естество - разбира се, че ще отговоря. Благодаря ти искрено за интереса! :))) Поздрави!
цитирай
24. get - - Благодаря, за великодушното съгласие, което чета в отговора Ви !! :)
22.02.2011 11:40
- Относно вещица-вещер, знам голяма част от смисъла, който се крие зад това понятие. То не ме изкушава толкова с идеята умеещ(тоест владеещ специални практики), колкото в смисъла за вещаеш или предсказващ.

Но не това е, което стои в основата на любопитството ми !

- Просто в разказа Ви/ти(?) срещам странна(позната) символика и концепции - враната, Принцът на въздухът и др.п.!? - Това ме навежда на определени мисли, тъй като тези теми отдавна представляват интерес за мен. От тук започва деликатната част от питането ми !!:))) ... с оглед на авторското право имате основание да не ми отговаряте ! Хм ! - получи се двусмислица :) - не ви обвинявам в плагиатство - Не, не ! - интересно ми е, как (къде) сте открили темите за сюжета и образите си ??! ... в смисъл от кои региони и етно-културни вярвания са те !

- Още веднъж изказвам на глас възхитата си от прочетеното и респекта ми към вещината на ... ? :))) !!

С уважение !
цитирай
25. magicktarot - 24. get , никой конкретен образ не съм визирала,
22.02.2011 12:22
просто ми дойде на ум словосъчетанието "Принцът на въздуха" и сядайки - започвайки да пиша - дойде сама и историята. Дори не знаех как изглежда този Принц, описанието му дойде с писането. При писането често става така:))) Не отричам, че имам в главата си голяма база данни по митология на всякакви народи, приказки, предания, символика и т.н. това неизменно влияе на нещата, които се пораждат в ума ти, или там каквото създава образите в тебе. Принцове има в картите Таро, например може да се види Принц мечове - мечовете са въздух, но не съм имала предвид този "персонаж. Първият ми пост тук бе именно за Принц мечове, ако искаш, хвърли едно око, но пак помтарям - не знам откъде ми дойде образа, нито от кой регион е, нито от кое етно-културно вярване е еманирал в съзнанието ми:))) С уважение!:)

http://magicktarot.blog.bg/drugi/2010/09/29/kogato-iskash-da-deistvash-a-mojesh-samo-da-mislish.613015
цитирай
26. get - Хм, разбирам Ви ! Искате да кажете че, ерудицията ви(същата съм я оценил !) е ...
22.02.2011 13:06
... тази която е довела до интелектуално-творческите еманации (!) - Респект !!
magicktarot написа:
просто ми дойде на ум словосъчетанието "Принцът на въздуха" и сядайки - започвайки да пиша - дойде сама и историята. Дори не знаех как изглежда този Принц, описанието му дойде с писането. При писането често става така:))) Не отричам, че имам в главата си голяма база данни по митология на всякакви народи, приказки, предания, символика и т.н. това неизменно влияе на нещата, които се пораждат в ума ти, или там каквото създава образите в тебе. Принцове има в картите Таро, например може да се види Принц мечове - мечовете са въздух, но не съм имала предвид този "персонаж. Първият ми пост тук бе именно за Принц мечове, ако искаш, хвърли едно око, но пак помтарям - не знам откъде ми дойде образа, нито от кой регион е, нито от кое етно-културно вярване е еманирал в съзнанието ми:))) С уважение!:)

http://magicktarot.blog.bg/drugi/2010/09/29/kogato-iskash-da-deistvash-a-mojesh-samo-da-mislish.613015


- Добре-е-е :) ... простете натрапчивостта ми ... но все още се смущавам от постоянното "появяване" на птиците от семейство Corvidae, в разказите Ви :):)

С уважение !

от Гет-Корвин(Corvus corax)
цитирай
27. magicktarot - 26. get , не сме ли на "ти"?:) Покорно благодаря за "ерудицията",
22.02.2011 13:20
не се чувствам чак толкова ерудирана, но винаги е приятно да чуеш добра дума!:)))

Кажи ми на кое ти прилича Принцът на въздуха, ще ми е интересно да се запозная. В крайна сметка - архетиповете са едни и същи за всички и нищо чудно да съвпадат различни образи, от различни места - било предания, било литература.

За Семейство Корвиде - влюбена съм в "гаргите", даже по едно време имах врана като домашен любимец - страхотни преживявания имахме с тази птица! Затова и пиша за тях. Сега планувам да се сдобия с гарванче, напролет, живот и здраве!

Радвам се, че и ти си "падаш" по вранови! Да не ти е нещо като тотем, ако не е тайна? Поздрави и с уважение, Гет-Врана!:))) Соня
цитирай
28. get - Хехе - стана, като в един, не много популярен виц ?! :)
22.02.2011 14:04
magicktarot написа:
Кажи ми на кое ти прилича Принцът на въздуха, ще ми е интересно да се запозная. В крайна сметка - архетиповете са едни и същи за всички и нищо чудно да съвпадат различни образи, от различни места - било предания, било литература.

Двама недоволни енориаши се сърдят - Раби, защо на всяко наше питане, ти ни отговаряш с въпрос !!?
След кратък размисъл той отговаря - Защо пък не ?!

magicktarot написа:
не се чувствам чак толкова ерудирана, но винаги е приятно да чуеш добра дума!:)))

- О-о-х, добре бе да ме успокоиш :) ! - Защото мъжкото самолюбие изобщо не понася интелегентни, пък не дай си боже, и ерудирани жени ... за повече информация може да прочетете протоколите от процеса в Салем :).

magicktarot написа:
За Семейство Корвиде - влюбена съм в "гаргите", даже по едно време имах врана като домашен любимец - страхотни преживявания имахме с тази птица! Затова и пиша за тях. Сега планувам да се сдобия с гарванче, напролет, живот и здраве!

Радвам се, че и ти си "падаш" по вранови! Да не ти е нещо като тотем, ако не е тайна? Поздрави и с уважение, Гет-Врана!:))) Соня

Ровя се в едни средновековни текстове(легенди) за митичният маджарски, добрият им крал, Матей(Матяш) с прозвище "Корвин", покрай него се навързват още ред интересни фигури ... единият от които е и Влад Дракула(Дракона).
Около това и тези всички се говори за "Земният дракон"(?), тотемното животно ... но определено не е само тотем на техният рицарски орден !
Всичко това кореспондира с практики и вярвания на скито-келти !
Да не забравяме ... Гетите са били свързващото звено м/у етносите, скити, келти и траки !
Поради мистиката и алегоричният език, темата е твърде объркана - та се въздържам от по-нататъшни обяснения :) !
- Малко подсказване Корвин(Corvus corax) - дословно гарван ... ! ... нещо като, друид предхождан от гарван/ите си :)))) !!


от Гет ктист



цитирай
29. magicktarot - 28. get, :) във връзка с вица - аз ти отговорих как съм създала образа,
22.02.2011 15:06
ти не ми каза на какво ти е напомнил, понеже подметна, че ти е познат, но твоя воля!:)

Обърках се с латинския и гръцкия, а съм ги учила някога:) Корвус е и врана, и гарван, но коракс, коракос (стгр.) е гарван, оттам е влязло в латинското наименование, ето какво става като не чете човек внимателно:)

С интересни неща се занимаваш, Друиде, от племето Гети, предхождан от летящи Гарвани! Ще се радвам да пишеш нещо в блога си по темата, колкото и да е объркана! Обожавам объркани неща! Върти ми се в главата да пиша нещо за някоя "земна същност", затова се радвам, че споменаваш този загадъчен "земен дракон", възприемам го като синхронност, но при мен няма да е Дракон, още не се е избистрило, но Дракон със сигурност не е:)))

А за това с мъжкото ти самолюбие - няма да коментирам, дано го казваш на майтап:)))) Няма да споменавам защо;)))
цитирай
30. get - Най-напред бързам да те успокоя ... не съзирай в мое лице мастит религиозен ...
22.02.2011 15:48
... фундаменталист :) !
- Не съм и атеист ... по-скоро съм усмихнато-добронамерен, умерен агностик, с християнски базис !
Така разбирай нескопосаната шега, относно "мъжкото ми" самолюбие :) ! ... във връзка с долното :) !
magicktarot написа:
А за това с мъжкото ти самолюбие - няма да коментирам, дано го казваш на майтап:)))) Няма да споменавам защо;)))


magicktarot написа:
Обърках се с латинския и гръцкия, а съм ги учила някога:) Корвус е и врана, и гарван, но коракс, коракос (стгр.) е гарван, оттам е влязло в латинското наименование, ето какво става като не чете човек внимателно:)

Не прави драма - по характер не съм злоблив или саркастичен ... и аз правя грешки ! Щеше да бъде странно, ако не ги правя - или още повече, ако съм категоричен, че ни ги правя :) !

magicktarot написа:
С интересни неща се занимаваш, Друиде, от племето Гети, предхождан от летящи Гарвани! Ще се радвам да пишеш нещо в блога си по темата, колкото и да е объркана! Обожавам объркани неща! Върти ми се в главата да пиша нещо за някоя "земна същност", затова се радвам, че споменаваш този загадъчен "земен дракон", възприемам го като синхронност, но при мен няма да е Дракон, още не се е избистрило, но Дракон със сигурност не е:)))

Да ти помогна малко(?) а с това и търся отговор за себе си, по отношение тълкуването на един сюжет, срещаш се както в икони, така и в картини на "светски" художници . Ето - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Paolo_Uccello_047.jpg
- много ще ми е интересно твоето становище - Какво е искал да изрази Паоло Учело ??!

от Гет ктист
цитирай
31. magicktarot - 30. get, успокоих се:))) Гледам да възприемам и приемам всички особености
22.02.2011 16:08
в околните, но в случая не ми се въртеше в главата религиозен фундаменталист или атеист, а просто сексист:)))), но нали ти казвам, не се поддавам на импулси, и аз съм умерена агностичка. Радвам се, че е било шега, както и предполагах:)

Картината е много впечатляваща. Ето някои неща, които ми се завъртяха в главата, когато я погледнах.

1. Свети Георги и всичко, свързано с него.

2. Драконът е нещо като домашен любимец на жената - странно! - но този рицар го убива. Наведе ме на мисълта, че драконът символизира низките страсти у жената, които рицарят унищожава, за да бъде заето мястото им от висши такива.

3. Змейовете, респ. драконите пазят съкровища в преданията. Рицарят ще се добере до съкровището. Това съкровище може да е свързано и с висшата същност на жената/Женското начало, за което споменавам в т. 2.

4. Защо реших, че Драконът символизира низша същност - от една страна, под давление на Айванхов, който твърди, че драконът символизира сексуалността и че тя може да е низша и висша и т.н., от друга - понеже рицарят е на БЯЛ КОН - бялото като символ на доброто, висшето - противопоставяне кон-змей. (добро-зло)

5. Драконът и Жената сякаш са излезли от пещерата. В пещерите се пазят съкровищата. В пещерите са и земните същности - джуджета и др. Но ПЕЩЕРАТА Е СИМВОЛ НА УТРОБАТА, т.е. отново женската същност... Понякога обаче, самата пранета Земя я изобразяват като мъж, а май при японците Слънцето беше жена. Хм

Това на първо време. Сюжетът е много интересен и съм убедена, че може да породи още много асоциации.
цитирай
32. get - Имай на предвид, че тук имаме систематизирани неща от пра-древна религия ! ... Не
22.02.2011 16:36
... бързай :) ! Всяко нещо за себе си и във връзка с останалото носи изключителен познавателен характер !
magicktarot написа:
в околните, но в случая не ми се въртеше в главата религиозен фундаменталист или атеист, а просто сексист:)))), но нали ти казвам, не се поддавам на импулси, и аз съм умерена агностичка. Радвам се, че е било шега, както и предполагах:)

Картината е много впечатляваща. Ето някои неща, които ми се завъртяха в главата, когато я погледнах.

1. Свети Георги и всичко, свързано с него.

2. Драконът е нещо като домашен любимец на жената - странно! - но този рицар го убива. Наведе ме на мисълта, че драконът символизира низките страсти у жената, които рицарят унищожава, за да бъде заето мястото им от висши такива.

3. Змейовете, респ. драконите пазят съкровища в преданията. Рицарят ще се добере до съкровището. Това съкровище може да е свързано и с висшата същност на жената/Женското начало, за което споменавам в т. 2.

4. Защо реших, че Драконът символизира низша същност - от една страна, под давление на Айванхов, който твърди, че драконът символизира сексуалността и че тя може да е низша и висша и т.н., от друга - понеже рицарят е на БЯЛ КОН - бялото като символ на доброто, висшето - противопоставяне кон-змей. (добро-зло)

5. Драконът и Жената сякаш са излезли от пещерата. В пещерите се пазят съкровищата. В пещерите са и земните същности - джуджета и др. Но ПЕЩЕРАТА Е СИМВОЛ НА УТРОБАТА, т.е. отново женската същност... Понякога обаче, самата пранета Земя я изобразяват като мъж, а май при японците Слънцето беше жена. Хм

Това на първо време. Сюжетът е много интересен и съм убедена, че може да породи още много асоциации.


Възхищавам се на подходът и умът ти !
От всички "изпитани" от мен :) по картинката, само ти имаш куража да подходиш дръзновено и непредубедено към нея !

С уважение !

от Гет - несексист :) - затварящ Пръстенът на Силата ??!
цитирай
33. magicktarot - 32. get , хахах, Гет-несексист :)))) яко!:))) Благодаря ти за хубавите думи, отново!
22.02.2011 16:42
Ти ще пишеш ли нещо по този сюжет? Повтарям, ще ми бъде изключително интересно да прочета! Ще те следя!

Какъв беше този Пръстен на Силата? Нещо по Кастанеда ми се върти в спомените, но не съм сигурна? Щом трябва да го затваряме - затваряме го!:) С уважение! Соня
цитирай
34. get - Щом ти харесва Кастанеда(?) - по Кастанеда да бъде :) !
22.02.2011 17:32
magicktarot написа:
Какъв беше този Пръстен на Силата? Нещо по Кастанеда ми се върти в спомените, но не съм сигурна?

- Мда-а ?! - Кастанеда в конеткста, на това, което си пишем за птиците от семейство вранови, може да ни бъде от полза ... - Е-е - донякъде ?!

magicktarot написа:
Ти ще пишеш ли нещо по този сюжет? Повтарям, ще ми бъде изключително интересно да прочета! Ще те следя!

- Още не смятам да пиша ... това е нещо, което в момента ми е твърде Необхватно !

magicktarot написа:
....
Щом трябва да го затваряме - затваряме го!:) С уважение! Соня


- Пръстенът на силата ли ? - доколкото имам ... донякъде несигурна и откъслечна информация, гетите(наричани "ктисти", тоест чисти) са вярвали в безсмъртието на душата. В контекста на тяхното вярване и-и-и ... душата като информационна банка(малко в ограничителен смисъл го ползвам) трупаме "опитност"(?) !!
- Така че, в един момент не ти се налага да започваш отново и отначало, а ползваш по-старата си опитност знание и преминаваш в качествено ново състояние !
- В по-късен етап църквата(в общият смисъл, без значение от религията) отрича тази концепция и демонизира тези истини, опитности ! - Това накратко, тоест същностното го маркирам само, и отгоре ... отгоре :) препредавам !
- Този, който се усети :), какво има изобразено на картинката ... може би :) това е признак, че е започнал този процес, който условно наричам "Затваряне пръстена на силата" !
В началото това е само възможност "да си спомняш" ... неизвестни, тоест няма откъде да ни са известни неща ... пък после идват и други странни за външните наблюдатели неща !

С уважение !

от Гет ктист :)
цитирай
35. magicktarot - 34. get, не че ми харесва, беше ме впечатлил навремето, просто се сетих, че имаше такава книга - "Вторият пръстен на силата" -
22.02.2011 18:07
http://www.books.bg/books/18/151157.html

Разбирам какво имаш предвид под "пръстен на силата", благодаря ти, че сподели. Напълно осъзнавам, че за такива неща не може да се говори с две-три думи - те са доста обхватни. Аз като чух пръстен и моментално направих доста асоциации, но отбелязах само Кастанеда, което не значи, че той е измислил тези понятия:)))

Дали наистина няма откъде да си спомняме? Дори гените, които носим са от милиони (или милиарди?) години. Те носят информация. Това, че не можем да я ползваме, не значи, че я няма. А освен гените има, може би, много други носители на информация в нас, може би още се водят "нематериални", които тепърва ще откриваме...Казваме например Свети Георги, но той е много по-стара същност от християнския образ на светията - не са го измислили християните, но паметта си я има и действа. Формира реалностите?... Ще се задълбая в картината, много е интересна, наистина! И ще чакам да ти стане обхватна темата, за да пишеш. Може и фрагментирано, така май ще е по-лесно? Поздрави! Соня
цитирай
36. get - :))) Благодаря за съучастието и търпението ти, което проявяваш за да се Ориентираме ...
22.02.2011 19:10
... в Този "Лабиринт" (?) !! :))
magicktarot написа:
Казваме например Свети Георги, но той е много по-стара същност от християнския образ на светията - не са го измислили християните, но паметта си я има и действа. Формира реалностите?... Ще се задълбая в картината, много е интересна, наистина! И ще чакам да ти стане обхватна темата, за да пишеш. Може и фрагментирано, така май ще е по-лесно? Поздрави! Соня


За мен, като иконографска традиция и философско-верска отправна гледна точка на Свети Георги - това е образът на Тракийският конник !
Разбира се при него, като традиция(в смисъл религиозно-философска концепция) ... някои от нещата са предадени в малко по-различен вид.
Най-точна представна картина на това вярване, е дадена в Свещарската могила"гробница" с нейната дълбока символност - Богинята майка, която овенчава със ... забележете Венеца(символизиращ "пръстена" на Силата) - конника Херой !
Каква идея се вкарва чрез това в образа на Хероса ? - той БЕЗУПРЕЧНО е преминал през всички предизвикателства на "Този живот". С това постига ново качество - ДАЕМОН ! Тоест от човек, придобива богочовешки качества !! В това или следващите си земни преобразявания - той ще притежава свръхчовешки качества, които останалите приемат за "вълшебство".
Но за да стане това имаме ред задължителни условия-елементи, едно от които е разкриване природата на Великата богиня Майка !!
Но за да си обясним Природата на Великата богиня, знанията ни от ежедневният живот не са достатъчни, за това ще спра :))) ! ... правилно искам да бъда разбран !

С уважение !

от Гет ктист
цитирай
37. magicktarot - 36. get, интересни неща казваш!:)
22.02.2011 20:06
И на мен отдавна ми е изключително интересен образът на Великата Богиня Майка. А това за могилата в Свещари не го знаех, за нея знам само теоретично и нямам спомен от изображения там, благодаря ти, че ме насочи, ще ги разгледам. Теорията ти за Даемон също е много интересна! Пак повтарям, ще чета с интерес, когато се решиш да пишеш нещо! Поздрави и благодаря ти за интересния диалог!:) Соня
цитирай
38. get - Мда-а, благодаря за търпението и вниманието, което ми отдели на мен ...
22.02.2011 20:35
... ученика Маг-Друид :) - Но не келт, а Гет-мизиец !
magicktarot написа:
И на мен отдавна ми е изключително интересен образът на Великата Богиня Майка. А това за могилата в Свещари не го знаех, за нея знам само теоретично и нямам спомен от изображения там, благодаря ти, че ме насочи, ще ги разгледам. Теорията ти за Даемон също е много интересна! Пак повтарям, ще чета с интерес, когато се решиш да пишеш нещо! Поздрави и благодаря ти за интересния диалог!:) Соня

- Ще ми бъде от полза, ако ти от своя страна се запознаеш и разгледаш загатнатите въпроси !
- Много ми е интересно становището на ... светли глави по тези въпроси !
Пък аз съм човек, та някъде може нещо да съм пропуснал, или да бъркам ! Така че, с интерес очаквам и други мнения по въпроса ?!

С уважение !

от Гет ктист :)
цитирай
39. magicktarot - 38. get, дано успея! :)
22.02.2011 20:58
Ще се постарая... Поздрави, Гет!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2732230
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953