Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2012 16:57 - Подземни тайни, мистерии, мини, галерии... и едни спасени миньори
Автор: magicktarot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8156 Коментари: 13 Гласове:
20

Последна промяна: 30.05.2012 17:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Отдавна се каня да споделя един материал за оцелелите затрупани миньори в Чили. Преди това обаче ще си поразсъждавам и почеша езика, ей така, за самото чесане...:)

Известно е, че съществуват множество легенди, митове, предания, градски и всякакъв  фолклор за "кухата Земя", за наличието на развити цивилизации във вътрешността на Земята, за подземните тунели, понякога пресичащи цели континенти, да не кажа - океани, и т.н. Много известни автори и мислители са се вдъхновявали от тези идеи през вековете и са ги претворявали под една или друга форма във впечатляващи произведения на изкуството, науката и културата, ще спомена само Жул Верн с неговия роман "Пътешествие до центъра на Земята". 

Съществува дори и една много нашумяла идея, бих я нарекла - разклонение на тази за кухата Земя - която твърди, че самите ние, нашата цивилизация, живеем в куха планета. Според нея звездите, Слънцето, Луната и "всичко останало" са в средата на планетата ни, а Вселената само изглеждала безкрайна или поне - огромна. Илюзия било това. Тук мога да се отклоня в размисли, че всъщност всичко е илюзия, но ще се въздържа...:)

Далеч съм от мисълта да оценявам, съдя, заклеймявам, въздигам, приемам или отхвърлям безпрекословно която и да е идея. Като се замисля, аз съм възприела съвсем на доверие това, което сме учили от малки за строежа на Земята. И повечето от нещата, в които съм убедена, съм ги приела на доверие - основно доверявайки се на съвременния всепризнат бог - науката. Реално погледнато - не съм по-различна от някоя неграмотна кроманьонка, която е приела на доверие разказите на племенния си жрец за сътворението и строежа на Света. (дано не обиждам кроманьонците - може да са били много по-грамотни от мене!)... 

Да, аз няма как пряко да проверя дали наистина планетата, на която живея, се състои от ядро, мантия и земна кора. Няма как да знам какво става в една пещера, ако не съм в нея - или ако нямам способности за астрална или друга проекция... Не мога да знам дори какво се случва у съседите, ако не съм пряк участник там...:) Но тук пак се отклонявам в една необятна посока, затова ще се свърна отново...:)

Та, бях омагьосана от историята на чилийските миньори. Защото наистина е чудо да оцелееш близо два месеца, затрупан дълбоко под Земята, без храна и вода (храна са имали малко в запас, а за водата - в интерес на истината - не знам как е било, само предполагам). Да, тук са замесени голям процент романтика, както и гореупоменатата митология и куп други фактори, но оцеляването и спасяването им са факт! Когато чух по новините за тази успешна операция - даже се разплаках. Сякаш и аз бях там... И после срещнах, случайно (!), в един интересен блог, без изобщо да търся информация по случая, историята, разгледана от (донякъде) "мистериозен ъгъл".

Ето я:

misterika.blogspot.com/2010/10/17.html

...


 






Гласувай:
20



1. vucheprofesorov - Това е интересен материал от една ...
30.05.2012 17:06
Това е интересен материал от една млада девойка, която е изпълнена с енергия и положителни емоции. Слънчева и засмяна както се вижда от аватара. Приятно ми е да срещам лъчезарни хора, защото с тях деня става още по-приятен.

Поздрави
ваш Вуче
цитирай
2. magicktarot - Благодаря ти, професор Вуче! :)))
30.05.2012 17:20
Останах без думи от коментара ти! Така е, на някои от жените само ни дай един як комплимент и млъкваме! :)))

Поздрави!
цитирай
3. stela50 - Радостта и вълнението от тази операция
30.05.2012 17:26
може би изместиха дълбоките размисли ...
Но това наистина беше Чудо, мистика ... необяснимо .
Както винаги е хубаво и интересно при теб ...
Поздрави , Магична !
цитирай
4. magicktarot - Поздрави, Звездна! :)
30.05.2012 17:30
Наистина, тържеството на Живота - най-крехкото, най-ценното, най-мистичното, най-уязвимото, най-необяснимото, най-евтиното, но и най-божественото - е винаги над всякакви размисли! :)
цитирай
5. mt46 - Здравей, Меджик!
30.05.2012 18:27
Да, Земята ще си остане Мис-Терия... :)
цитирай
6. magicktarot - Марине, сетих се за
30.05.2012 20:07
То Мега Терион - Големия Звяр, покрай твоята Мис Терия... Звяра, числото на звяра, да, наистина има нещо общо със Земята...;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Therion_(Thelema)
цитирай
7. gocho52 - Звяр,който живее под земята, дълъг един метър, зелен на цвят, яде камъни...
30.05.2012 21:47
Зелен еднометров подземен каменояд - отговор на въпроса как се казва.
Обичах като малък да слушам за караконджолите...
Сега пак.
цитирай
8. darcy - Материалът за миньорите от линка е доста постен
30.05.2012 22:48
Не ми хареса как е написан, веднага дава храна за саркастични подмятания на тема НЛО и пр. (както се вижда и от коментара под самата статия). За чилийските нищо специално не се казва, но при историята с миньорите от Пенсилвания през 1945 има "хляб". Жалко че информацията е толкова оскъдна, което я прави идеална за "градска легенда".
Иначе аз вярвам, че има неща, които науката още не е разкрила, защото ще се наложи доста знания да се прекрояват.
цитирай
9. magicktarot - Re: :)
31.05.2012 00:15
7. gocho52, Георги, яко е това за звяра, не го знаех! :)))) И аз обичам да слушам, пък и да си спомням как като малка хем вярвах, хем не вярвах (сега май основно се стремя да вярвам, ама се чудя...)

=

8. darcy Дарси, то не може да е обширно инфото - понеже изобщо няма инфо. Доколкото разбирам, миньорите са си дали взаимно обет, че няма да говорят по въпроса. А колкото до науката - казала съм какво мисля донякъде в постинга - от съвсем малка са ми промили мозъка, че науката дава най-меродавните знания и т.н. - и аз съм ги приела за верни. Виждам, че и ти си така. Но това си е отново чиста проба вяра - защото не мога да проверя лично какво например има под Земята...;) Надявам се, че наистина някога науката ще разбере какво е живота - и че ще успее да съживи някой мъртвец...;) Ще разбере какво е Вселената и т.н. А тия, които биха подметнали нещо саркастично за НЛО - да си подмятат, какво друго им остава? Такъв тип хора знаят всичко и всички тайни на Всемира са им в личните парни бани (най-вероятно!) :)))
цитирай
10. vucheprofesorov - Не ми хареса как е написан, веднага ...
31.05.2012 15:29
darcy написа:
Не ми хареса как е написан, веднага дава храна за саркастични подмятания на тема НЛО и пр. (както се вижда и от коментара под самата статия). За чилийските нищо специално не се казва, но при историята с миньорите от Пенсилвания през 1945 има "хляб". Жалко че информацията е толкова оскъдна, което я прави идеална за "градска легенда".
Иначе аз вярвам, че има неща, които науката още не е разкрила, защото ще се наложи доста знания да се прекрояват.

Може би е станало недоразумение. Коментара ми не никак саркастичен и не споменавам нло. Всъщност аз съм ваш голям фен макар и прикрит. Забелязъл съм, че сте интелигентна жена която знае какво говори. Шестото ми чувство никога не лъже.

С уважение
ваш верен почитател макар и малко прикрит
Вуче
цитирай
11. megg - Майски привет, Магична! :)
31.05.2012 18:33
Харесват ми легендите за " кухата земя ", за тайнствата, загадъчното провокира; колкото по - нереално, невъзможно ( А кой ли знае! ... ), толкова по - пленително. Спасяването на живота обаче си е чудо откъдето и да го погледнеш; много е хубаво, когато всичко е с щастлив финал като в приказките.
Поздрав и слънчев юни, нали ни води Лятото! :)
цитирай
12. magicktarot - Уважаеми Професор Вуче,
01.06.2012 00:51
vucheprofesorov написа:

Може би е станало недоразумение. Коментара ми не никак саркастичен и не споменавам нло. Всъщност аз съм ваш голям фен макар и прикрит. Забелязъл съм, че сте интелигентна жена която знае какво говори. Шестото ми чувство никога не лъже.

С уважение
ваш верен почитател макар и малко прикрит
Вуче

Госпожа Дарси имаше предвид коментара в цитирания тук блог, а не Вашия! И да добавя - и аз съм фен, макар и неприкрит, на Госпожа Дарси! :)
цитирай
13. magicktarot - Юнски, вече, привети, Мег! :)
01.06.2012 00:58
megg написа:
Харесват ми легендите за " кухата земя ", за тайнствата, загадъчното провокира; колкото по - нереално, невъзможно ( А кой ли знае! ... ), толкова по - пленително. Спасяването на живота обаче си е чудо откъдето и да го погледнеш; много е хубаво, когато всичко е с щастлив финал като в приказките.
Поздрав и слънчев юни, нали ни води Лятото! :)

И освен кухата Земя, много успокоително е да знаеш, че, не дай си Боже, ако попаднеш под Земята - има кой да те спаси отвътре! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2719022
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953