Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2012 13:14 - Магия за материализиране на блага
Автор: magicktarot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11859 Коментари: 26 Гласове:
29

Последна промяна: 21.01.2012 15:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 На Мартиники, за Съботата :)

 Фрейзър, може би, би я определил като чисто и просто „имитативна или хомеопатична магия”. С други думи – магьосникът използва закона на подобието и предизвиква всякакви последици като просто ги наподобява.

Тук обаче няма да се впускам в анализи и описания на магически практики. Който иска повече информация – да хвърли едно око на епохалния му труд „Златната клонка”. Или да се поинтересува от масово прокламираните в наше време „позитивно мислене”, „позитивно излъчване” и т.н.

Само ще споделя едно наблюдение, което днес за ен-ти път бе потвърдено от една талмудистка притча, която преди малко четях на бебето. Първо притчата:

Раби Ханина бен Доса живееше с жена си в голяма немотия. Те се хранеха само с рожкови. Жената на бен Доса винаги беше загрижена да прикрие немотията, за да не я узнае външният свят. Всеки петък запалваше фурната, за да мислят съседите, че тя приготвя обичайния хляб за събота.

Една злобна съседка се зае да разкрие тайната на жената на раби Ханина и без да почука, влезе ненадейно в кухнята, тъкмо когато фурната беше вече запалена. Бедната жена избяга от срама в съседната стая. Но се случи чудо: запалената фурна се изпълни с хлябове. Съседката остана посрамена.

– Донеси скоро една лопата! – извика тя на жената на раби Ханина.

– Именно за това отидох – отговори последната.

Та, излиза, че всичко, което правим, е от огромно значение. Ако постоянно мрънкаме и се оплакваме – винаги ще материализираме поводи и причини за това. Ако не сме кой знае колко добре – но даваме вид, че сме в цветущо положение – успехът неминуемо ще бъде принуден да дойде! Сетих се и за едни думи на Чарли Чаплин от „Моята автобиография” – цитирам неточно: дори когато ходех гладен по улиците и търсех как да се нахраня, аз се стремях да имам приличен външен вид и виждах себе си като най-великия актьор...

Този „закон” може би е забелязан от повечето хора. На почти всеки в детството се е случвало да излъже за нещо. Нещо ежедневно и материално. Например –много си мечтаеш да имаш някакъв предмет или животно, или каквото и да е, а не можеш. И тогава излъгваш другите деца, че имаш този предмет вкъщи. При мен поне такива лъжи винаги са се материалазирали – съвсем неочаквано! И още като дете забелязах, че това е някаква закономерност. И започнах да внимавам в тази насока. :)))

Да, няма да пиша повече по темата, мисля, че е ясно какво искам да кажа. А то е: лъжата много често се превръща в истина. Нужно е само да знаем да лъжем! И да подбираме правилно лъжите си. И едно уточнение - тук не разглеждам лъжата като действието, споменато в Десетте Божи заповеди: не лъжи! Тази „лъжа” е нещо съвсем друго. Нея никоя религия не би я разглеждала като грях...Тази „лъжа” твори – реалности, предмети, нещица. Може би по същия начин Бог е сътворил и Хората – затова казват, че всичко е Илюзия. Илюзия – но сътворена и творяща от своя страна. За справка – жената на раби Ханина...:)))

 

 

 




Гласувай:
29



1. mt46 - Здравей, Меджик!
21.01.2012 13:37
Този път малко ще поспоря с теб... Не всяка лъжа се материализира и става истина. Царят обеща да ни оправи "несимволично" за 800 дни... И досега ни оправят с подобни лъжи...
Лъжата е опасно нещо и не бива да се злоупотребява с нея. Ако си повярваш, че може да скочиш през прозореца и да полетиш като птица /имало е подобни случаи/ - тази самозаблуда води до трагични последици... Ако всички всеки ден лъжем /внушаваме и си самовнушаваме/, че сме... милионери - ще станем ли?!... :)
цитирай
2. magicktarot - Марине, лъжите, за които ти говориш,
21.01.2012 13:42
mt46 написа:
Този път малко ще поспоря с теб... Не всяка лъжа се материализира и става истина. Царят обеща да ни оправи "несимволично" за 800 дни... И досега ни оправят с подобни лъжи...
Лъжата е опасно нещо и не бива да се злоупотребява с нея. Ако си повярваш, че може да скочиш през прозореца и да полетиш като птица /имало е подобни случаи/ - тази самозаблуда води до трагични последици... Ако всички всеки ден лъжем /внушаваме и си самовнушаваме/, че сме... милионери - ще станем ли?!... :)

влизат в графата "Десетте Божи заповеди: Не лъжи!"... Аз не случайно съм ги споменала... Затова слагам "лъжа" в кавички. Тия, които ти цитираш не са с кавички, май...:) Иначе съм съгласна с теб - но като вземем предвид кавичките.

Ще ти дам един пример, за да ме разбереш: когато всеки ден си повтаряш, че си неудачник - наистина ставаш такъв, дори да не си. По-логично е да направиш това, което мислиш (т.е. че си неудачник в случая), отколкото това, което въобще не мислиш. Т.е. няма да излезеш и да намериш съкровище, ако мислиш просто да отидеш до магазина за хляб... :)
цитирай
3. mt46 - А
21.01.2012 13:48
ако всеки ден си повтарям, че съм милионер - ще стана ли?...
ПП: Честит Бабинден! :)
цитирай
4. magicktarot - Честит Бабинден и на тебе! :) Той е празник за всички - нали всички сме родени!:)
21.01.2012 13:54
mt46 написа:
ако всеки ден си повтарям, че съм милионер - ще стана ли?...
ПП: Честит Бабинден! :)

Според мен - ще станеш! Пробвал ли си? Има и друг момент - дава ни се това, което е най-доброто за нас. Да си милионер не е много лесно - макар отстрани да изглежда така... Аз по-скоро съм привърженик на следната мисъл (която съм срещала като девиз на зодията ми (опростенчески казано) - риби - "Аз не искам да бъда милионер - искам да живея като такъв!" ...:))) А вече как ще тълкуваме що е "да живея като милионер" - зависи от нагласата на човека... Т.е. можеш да си последният скитник и пак да "живееш като милионер"... Наистина - това е много дълга тема...
цитирай
5. mt46 - Добре, и аз съм Риба... :)
21.01.2012 14:27
Сп. мен повечето хора се поддават на "лоши" магии, които за кратко или за по-дълго подхранват самочувствието им, правят ги "щастливи", до-волни. Алкохолът е подобна "магия", хазартът, манията за величие, за власт... Затова смятам, че /само/лъжата е опасна и повече вредна. Придържам се към максимата "Всичко с мярка"... Да, по тази тема може да се говори доста, поне година... :))
цитирай
6. gwendoline - Много хубав постинг!
21.01.2012 14:27
Деликатен намек да не мрънкаме, а да мислим целенасочено в желаната посока. Аз определено ще се постарая! :)))
цитирай
7. martiniki - Меджик си ти, неслучайно
21.01.2012 14:51
като те видя и ми се мярва Никол Кидман с ролята си в "Приложна магия"

Благодаря ти за посвещението, Соня! Прочетох с интерес, още повече точно разточих една баница - бабин ден нали е;))
Оптимизмът и позитивното мислене са в основата на простичката ми житейска философия. Усмивката също може да се "надене", да се носи и тя почва да цъфти навътре - да внася светлина. Изпитано

Усмивката си нося като щит.

сега вече мога да го напиша - Усмивката си нося като щит и меч. И светът слага оръжие в нозете. Оръжията му в бял цвят се ронят

:)
цитирай
8. neprosvet - Стремя се...стремя се...да мисля позитивно...без мрънкане!
21.01.2012 14:53
Честит празник, мила Соня и прегръдка за теб и бебка!:)))
цитирай
9. gocho52 - Молитвата е важна...
21.01.2012 15:03
Мантра някаква.
След като я кажем - хващаме мотиката...
Молитва + мотика= успех
Аз лично...понякога настъпвам мотиката...
цитирай
10. magicktarot - Re: :)))
21.01.2012 15:41
5. mt46 , Съзодийници! :))) Добре казано за тези "лоши магии" - май са лоши, защото са "външни"... А вътрешното усещане - никой не може да ти го отнеме, нито да го замени с нещо. Нито да станеш пристрастен към него - и когато нямаш физически достъп - да си готов на всичко, за да го добиеш. Всъщност, всички тези лоши магии водят до измамно вътрешно усещане, което обаче го няма, колчем ги няма и външните фактори.И затова заробват... Разсмя ме с това "поне година", Марине! :))))))))) Яко! :))))))) И вярно! Даже може и повече от поне цял живот! :)))) Без майтап!

=

6. gwendoline, Благодаря ти, Гуени! Много точно си хванала есенцията, както винаги! Целенасочено мислене - в това е Ключът! И за най-простото ежедневно действие - по-логично е да го извършим, когато целенасочено мислим за него, отколкото то да го направим, без изобщо да сме си го помисляли...;)))

=

7. martiniki Дора-Марта, да ви е сладко с баницата и честит Бабинден! :) Веднага след като бях при тебе - отидох да търся книгата за Съботко. Точно този том не го намерих! Но попаднах на цитираната тук притча - много се изненадах, че става дума за събота в нея - хлябовете за събота... Та така! :)))
Уау, шашна ме с Никол Кидман - ще гледам филма, не ми е попадал досега! :) Страхотни думи: усмивката ми е щит и меч! И оръжията се превръщат в ронещ се черешов цвят - прекрасно! Дай Боже Светът да започне масово да прилага този принцип!

=

8. neprosvet, Благодаря ти, Непросвет! Честит Бабинден и на тебе! :) Личи ти, че не си от мрънкащите - отдалече ти личи, пу-пу! Поздрави и прегръдки! :)

=

9. gocho52 , Много точно казано, Гочо!:) Мантрата-молитвата-мисълта е първото - мотиката ги следва, т.е. само с мотика нищо не става! И моето виждане е такова.:) А мотиката няма как да не я настъпваме - формата й го предполага - и в пряк, и в преносен смисъл... Но силата на молитвата е, която ще ни научи да боравим с мотиката и ще ни предпази от настъпване...Мотиката никога няма да ни научи как да се молим.;)
цитирай
11. divna8 - Е, и приказката за Съботко се &qu...
21.01.2012 16:57
Е, и приказката за Съботко се "материализира" при Мартиники :)))
Макар и във варианта преразказан от Елин Пелин - намери се при Неслънчице!
Така е - трябва да внимаваме какво желаем и... за какво лъжем...
Вселената не прави разлика и - изпълнява, понякога мигом!

Прегръдка и за теб, Соня, и не само в този ден :):):)
цитирай
12. gocho52 - Теорията без практика е куца.Практиката без теория е сляпа.
21.01.2012 17:26
Спомням си го това като лозунг през социализма...
цитирай
13. magicktarot - Re: :)))
21.01.2012 18:23
11. divna8 , Сърдечни прегръдки, Дивна! :) Значи действа Магията! При мен тя не пожела да материализира Кумецът на Архангел Михаил в библиотеката, но пък ми прати - синхронно - притча за събота...:))) Пак е нещо! :)

=

12. gocho52, Винаги подхождаме с лека насмешка към нещата от "социализЪма" - поне аз де - но всъщност и тогавашната идеология и начин на мислене бяха продиктувани от същите "окултно-магични" постулати, вярвания и закони, които определят и днешния строй... Нищо ново под слънцето - тоест... Прост пример - петолъчката. Този знаменателен знак, пентаграмът, за който е изписана тонове литература... :)
цитирай
14. stela50 - Винаги успяваш , Магична ... с провокациите , поднесени с усмивка .
21.01.2012 19:56
Не всеки умее да лъже , а с повтарянето - определено се получава .
Поздрави и красива вечер !
цитирай
15. jabalka - Привет!
21.01.2012 20:06
Нагласата сърдечната и поискана се сбъдва!
Това го знам от личен опит - каквото съм поискала с чиста емоция и мисъл се е получило - в заключение: Аз съм щастлив човек! Въпрос на приоритети...!?
Личният избор е личен избор , но не всеки го разбира като такъв!
Благодаря ти за провокацията и че ме изслуша!
Много хубава тема за размисъл....!
Поздрави сърдечни!
цитирай
16. yotovava - Поискай и ще ти се даде, почукай и ще ти с отвори.
21.01.2012 21:36
Много е важно да знаем да искаме.
От една година съм без работа. Но откакто останах без работа, на съпруга ми му вдигнаха заплатата и през два-три месеца му дават и бонуси. :)))))))))))))))))))
В момента той даже се шегува с мен - Жена, като работеше, ти давах същите пари и като сега, тогава все не ти стигаха, а сега как се оправяш - не ми е ясно :))))))))
Ни на йота не съм се ожалила или паникьосала, а знам, че винаги мога да се справя - и... се справям. В същото време използвам неочакваната ваканция, за да прочета всички интересни материали, които съм събрала и да се надграждам.
цитирай
17. abi4 - "Внимавай какво си пожелаваш, може да се сбъдне" :)))
21.01.2012 21:48
"Тайната" бе, "Тайната" :))) Законите на привличането и пр. :)
цитирай
18. magicktarot - Re: :)))
21.01.2012 22:30
14. stela50, Благодаря ти, Звездна! :) Да, ти казваш една друга истина - дори да не можем, повтарянето ще помогне...да станем можещи. Който иска, ще разбере! Уютна зимна вечер и за тебе! :)

=

15. jabalka, Благодаря ти, Ябълчице! Бъди винаги така щастлив човек! Много си права за личния избор... Приемаме, че е личен, само когато ни изнася, така е. А за чистите мисъл и емоция - отвсякъде вярно... Само когато човек иска нещо, което ще е от полза и за другите - само тогава "става магията" - може би защото всички сме едно - изглеждаме разделени, но всъщност не сме... Поздрави!:)

=

16. yotovava, Привет, Валя! И аз мислех да използвам тази максима - поискай и ще ти се даде! - на място я казваш, благодаря ти, Магьоснице! :) Да, това, което описваш, си е чиста магия в действие - дай Боже всекиму! :)

=

17. abi4, Абич, ПцилУтно! :)))) Ама виж хората откога са ги видели тези закони - от мноооого отдавна! :)))))
цитирай
19. ketcakuatl - НИЩО НЕ СХВАЩАМ
22.01.2012 09:08
Да не е станало нещо с поста?
цитирай
20. magicktarot - Кое не ти е ясно, Митко? :)
22.01.2012 11:35
Поздрави!
цитирай
21. ketcakuatl - АМИ
22.01.2012 13:52
Аз виждам само квадратчета и единици в поста ти. Какво ли става? Само при мен ли е?
цитирай
22. magicktarot - А! И на мен ми се случи тия дни да виждам такива постове - явно е
22.01.2012 14:02
някакъв проблем с програмите! Дано го оправят скоро! За да прочета постовете, които при мен излизаха така - копирах ги от сайта и ги пействах на Уърд - излизаха четивни.
цитирай
23. hristo27 - Историята с жената на раби Ханина ...
22.01.2012 15:21
Историята с жената на раби Ханина може би е послужила за "Внимавай какво си пожелаваш, защото може да ти се сбъдне!"
цитирай
24. magicktarot - Абсолютно, Ице! :)
22.01.2012 15:43
Поздрави!
цитирай
25. malkiatprintz - Абсолютно съгласен, Меджик! :)...
25.01.2012 16:02
Абсолютно съгласен, Меджик! :):):) Само да не забравяме, когато "лъжем", да "лъжем" убедително, иначе не става или става много по-бавно ;)
цитирай
26. magicktarot - Точно така, Принце! :)
26.01.2012 09:17
Най-важното е да е убедително за самите нас, май...:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2718901
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953