Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2013 09:39 - Шеги на измеренията
Автор: magicktarot Категория: Изкуство   
Прочетен: 1667 Коментари: 5 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Гледаше се в огледалото - медитативна огледалация. Неслучайно то бе омагьосвало безброй много хора през вековете, карайки ги да усещат други измерения и принципите на отразяването едно в друго. И какво отразяват отразяваните не-реалности.

Огледалото, или спокойната вода на локвата и езерото, или гладката слюда на камъка, или... отразяват нещо, което на свой ред, твърдят, също е отразено преди това.

Да, глупаво е да мислиш, че като се гледаш в огледалото, се виждаш "ти самият". В отражението дясното е ляво, лявото - дясно. Понякога горното е долу, долното - горе. А може и горното да е дясно, и пак така нататък.

Вратите към други измерения са безбройни, но огледалото най-осезаемо подсказва идеята или образа на "врата" - защото хем го виждаш, хем не го виждаш.

...

Влезе в огледалото и попадна в паралелна вселена. Всъщност, вселена е силно казано. Защото и "личната" вселена, в която пребиваваше всекидневно, не й беше позната. Някой бе обяснил теоретично (или хипотетично) какво е Вселена, но от това обяснение тя не можеше да живее едновременно в цялата си вселена. Може би огледалната реалност нашепваше:

"Самият Живот е Вселената!

Самият Живот!"

Но и самият живот не можеше да бъде изживян изцяло, поне не извън огледалото...

...

В новата реалност нещата бяха поставени по съвсем различен начин. ...
...
Малко продължение: ТУК
...




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав, Меджик!...
11.10.2013 12:29
Да, има различни измерения, но е трудно /дори невъзможно/ да ги измерим... :)
Всеки ги измерва според свой "аршин"... Който има по-широк, по-висш дух, вижда повече реалности /и нереалности/...
Древен мъдрец е казал, че човек е мярка за всички неща, но тази мисъл ми се струва невярна, егоцентрична...
цитирай
2. mt46 - Благодаря, Гет! Поздрави и на теб!...
11.10.2013 13:58
- Бе ми приятно, съвместното ни коментиране ... по този онтологично-философски въпрос !!

-С :))-нат !! Поздрав и най-добри пожелания !

Имаш много умни коментари... Чудно ми е, че вече не публикуваш постинги. Навярно смяташ това за преодоляване на егото...
"С умен човек да ти е драго да поговориш" /Достоевски/... :)
цитирай
3. magicktarot - Re:
11.10.2013 14:05
Гет Ктист, привет и благодаря! :) Първо да кажа, че съвсем не намерих време да се задълбая с Одигитрия, но и това ще стане - явно още не е дошло "времето". Благодаря ти и за поздрава с моя любим Смеещ се Буда - може би помниш разказа ми "Как се научих да правя злато" - този Буда там е главен герой, ето го:

http://magickssonia.blogspot.com/2011/04/blog-post_30.html

Това горното като една моя отдавнашна "медитация" и донякъде - истинско преживяване с този персонаж. :)))

Иначе, отново ще ми трябва време, за да осмисля формулата, по която смяташ, че възприемам нещата... ;) Но "све крива" не съм! Ка щяло?!?! Та аз искам цялото човечество да се смее!!! :)))
Поздрави, дон Грегорио Распутин! :)

===

Благодаря, Марине! Да, това с измерванията е много вярно - ние дори себе си, чисто телесно не можем да измерим - например не знаем колко клетки съдържаме във всеки един момент, а за процесите, протичащи във всяка клетка и между тях - направо дори не може да се мисли - ни количествено, ни качествено! :)))) А "човекът е мярка на всички неща" за мен е и вярно, и невярно. Вярно е, ако приемем, че "вселената" Е всеки един от нас - най-схематично. Иначе действително е адски егоистично и егоцентрично...
цитирай
4. magicktarot - Благодаря, Гет Смеещ се Буда! :)))
11.10.2013 18:47
Напълно съм съгласна - смехът е най-великата сила. За мен - най-висшата проява на Любовта на този план на Творението. Не помня пускала ли съм по тази тема неща в другия (основния си) блог. Ако не съм, мисля да пускам нещо - свързано е с йога донякъде. А като синхронност, виж, ако ти е интересно, какво пуснах днес там - един цитат, интересна интерпретация на думата "любов":

http://magickssonia.blogspot.com/2013/10/blog-post_11.html
цитирай
5. magicktarot - Привет отново, Гет Ктист!
12.10.2013 10:08
Не съм се затруднила, просто нямах какво да добавя към по-предния ти коментар - блестящ, по мое усещане! Благодаря ти за него!

Ние не сме В тази картинка - ние СМЕ течащата картинка! :) Ние СМЕ танцуващите, ние СМЕ реката (потамОс). Хераклит си го е казал пряко "всичко тече" - това "всичко" не изключва нас. Ние илюзорно мислим, че само времето тече, а то и пространството тече, защото е неделимо от времето. Ние СМЕ пространство-време.

Ето един мой майтапчийски постинг, свързан с тази тема , това съм аз, медитирам на плажа :)))) :

http://magickssonia.blogspot.com/2012/07/blog-post_21.html
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2719132
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953