Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2011 17:27 - Шамар да е - скандал да е!
Автор: magicktarot Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 8331 Коментари: 25 Гласове:
39


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Ако перифразирам думите на Баш майстора.

Подтикна  ме постинга на kass, за което й благодаря:
kass.blog.bg/zabavlenie/2011/01/04/mama-mi-kupi-dnes-nova-knijka-sys-kartinki-18.661597

Какво имам предвид? Няма какво да се лъжем. Огромна част от хората си падат по скандалите /стига те да не участват в тях де/. Разбира се, нищо ново не откривам, това е открито, може би, още преди Големия взрив, а може би дори и „преди” предходния на днес актуалния Голям взрив. Макар да твърдят, че не може да се каже „преди Големия взрив”, тъй като тогава все още е нямало пространство-време. За тогава - не може да се каже и „тогава” и „все още”, но понеже  в момента изглежда да СМЕ след Големия Взрив., позволявам си да използвам тези думи.

Сега отново ще кажа нещо, което го знае всеки /наистина се съмнявам да мога да кажа нещо, което не го знае никой, но да не задълавам/. Огромен процент от материалите, поднасяни на човешката общност в новините, медиите, предаванията, били те развлекателни, образователни, политически, здравни и всякакви са базирани на основата на някакъв скандал. И това не е случайно. Всеки иска зрители, аудитория, внимание и съответните дивиденти от тези неща. Публиката иска „хляб и зрелища” и ние сме длъжни да им ги дадем.

 Ако в едно развлекателно шоу водещите направят прочит на „Пипи Дългото чорапче”, рейтингът на същото ще падне до абсолютната нула, че може и по-ниско. Никой няма да се впечатли, нито да говори за това, макар че хората са прочели световна класика. Но ако прочетат на публиката в детайли видимо безвкусна и пошла книжка, посветена на сексуалното образование на човешки деца от 2 до 6 годинки – това ще вдигне рейтинга на съответното предаване на  някое доста по-висше измерение. И за това ще се говори поне три дни. Всяко чудо за три дни. Ето, и аз говоря за това – лавината става все по-голяма и по-голяма. До следващия скандал ... когато всичко почва отначало... Или зацикля?...




Гласувай:
40



1. sande - Да, смята се че хубавата новина не е новина, новина е лошата новина...
05.01.2011 18:19
Преди време някой се шегуваше, че не е новина, че еди кой си министър заминал еди къде си, новина е ако не се върне.
цитирай
2. magicktarot - Точно,
05.01.2011 18:39
и не разбирам защо тогава се опллакваме, че ни заливат с основно такъв тип информация /в това число слагам и себе си/. Хем не ми е приятно, хем обичам да видя скандали. И в блоговете е видно -най-голям интерес предизвикват теми, свързани с някакви скандали.:)
цитирай
3. gwendoline - Стара истина,
05.01.2011 20:23
знаем си го това. Човешка природа, няма лошо.. Хубаво би било, макар и скандална, новината или статията да съдържа верни неща, да е добре аргументирана и добре поднесена. Да, ама не. Защото повечето пъти опираме до пошли, манипулативни и провокативни неща. А тук в блога изобилства и от лошо написани материали, които въпреки това са много популярни. Ей това не го разбирам, даже малко ме плаши ....
цитирай
4. magicktarot - 3. gwendoline, стара е меко казано,
05.01.2011 21:19
аз затова съм споменала Големия взрив:))). Мисля, че и това да искаш да бъдеш лъган също е човешка природа. И то силно изразена. А обективна истина няма - колкото хора - толкова истини. Колкото е по-субективна една истина, и колкото по-близо до лъжата е тя - толкова е по-привлекателна. Защо ли са казали:една лъжа, повторена сто пъти, става истина?:)

"А тук в блога изобилства и от лошо написани материали, които въпреки това са много популярни. Ей това не го разбирам, даже малко ме плаши ...." - това имах и аз предвид в постинга. Но не ме плаши. Най-лесният начин за управление на една тълпа е пускането на слух - колкото по-неопределен е той и за колкото по-наболял проблем се отнася - толкова по-силно въздейства. Това го знае всяко хлапе. Това обяснява защо са толкова популярни манипулативните новини и пр. Но докато им обръщаме внимание - те ще продължават да се хранят от вниманието ни. И да се разпространяват. Нещо, което правя и аз в момента:(
Поздрави!
цитирай
5. gwendoline - magicktarot - Но докато им обръщаме внимание - те ще продължават да се хранят от вниманието ни. И да се разпространяват. Нещо, което правя и аз в момента:(
05.01.2011 22:05
Хубаво, де. Няма да се обаждаме, няма да посочваме с пръст, няма да казваме, че някой е Тъп, Нахален, Прост и Полуграмотен (по-тежък случай от само Неграмотен, понеже си въобразява разни неща). То винаги е било така. По-културните си траят, защото с глупака не може да се спори. Обаче може да му лепиш шамарчета от време на време и по мое мнение единия от начините е да пишем Тук.

П.С. Не съм страхлива, хич даже. Като написах "плаша се", всъщност имах предвид, тъжно ми е.
:))
цитирай
6. magicktarot - 5. gwendoline,
05.01.2011 22:29
да, наистина е тъжно. Аз имах предвид друго като казвам да не се обръща внимание. Защото говоря за слухове, скандали и т.н. подобни, а не за хората, които ги пускат. Дори май може да се каже, че някои скандали и слухове допълнително оттам се зараждат - вместо да гледаме самата новина - ние сочим с пръст и наричаме Глупак автора й - но самата новина и слух си остават в пространството и се разрастват. Жив пример, макар и в друга посока, но по темата сега в момента е скандалът с огромната трагедия със загиналото детенце. Някои хора вече хвърлят обвинения на цялото лекарско съсловие за това. И хората забравят за какво точно става дума и се обръщат срещу ВСИЧКИ лекари. Какво ще стане, ако съсловието изведнъж изчезне? Както и да е.
П.С. Не съм искала да прозвучи, че си страхлива, може би е недоразумение, извинявай, ако си го приела така.:)
цитирай
7. gwendoline - magicktarot - Жив пример, макар и в друга посока, но по темата сега в момента е скандалът с огромната трагедия със загиналото детенце. Някои хора вече хвърлят о
05.01.2011 23:03
Да. Напълно вярно. Новината си беше потресаваща, аз си поревах като научих, защото моята щерка е на същите години, както това нещастно дете. Но пък цялата последвала истерия ме отблъсна. Нещата са повтарят, преди това беше истерията с недоносеното бебе, абе винаги ще има Нещо... Дори няма да се впусна в коментари, ще си замълча.
Ти пишеш много философски, по-изтънчено, аз пък обичам по-директно, но затова е интересно, когато сме различни.
Поздрави отново!
цитирай
8. magicktarot - 7. gwendoline:),
06.01.2011 09:16
благодаря ти за философски и изтънчено, това ме радва, защото повечето ми познати ме приемат като нетактична:))) И аз ревах за случая, моята щерка е по-голяма, но и тя е Гергана, а и в момента съм бременна, та съвсем.... За всеки е тежко и съпреживява... Поздрави и благодаря ти за включването!
цитирай
9. kass - magicktarot
06.01.2011 10:19
Здравей, има различни предавания за различни неща. Михнева прави разследваща журналистика, има политически предавания, има и време за децата с детски предавания, игри и филми. Има и шоу за възрастни след 22 часа... Скандални новини и трупане на рейтинг няма да има, ако няма скандални ситуации в милата ни родина. Надявам се не смяташ, че Иван и Андрей са поръчали книгата за да има с какво да си вдигат рейтинга и тема за предаването :))))...
Поздрави!
цитирай
10. анонимен - Знаете ли, че
06.01.2011 10:24
най- актуалният скандал е този: д- р Бодуров разправя под път и над път, че Иво Инджев, който дори написа книга срещу Първанов, е сол- ташак на президента и е член на неговото движение "АБВ". Двамата се сдружили още на времето, когато карали заедно милиционерската школа в Симеоново.

Кой знае- може пък и да е вярно... Няма бивши негри, педали и ченгета.
цитирай
11. анонимен - СКАНДАЛ ,ЛИ.......А, ЗАЩО ---НЕ???!
06.01.2011 10:37
ВИНАГИ Е ПРИЯТНО , ДА ГЛЕДАШ КАК НЕКАДЪРНИЦИТЕ И НЕГОДНИЦИТЕ, СЕ ИЗБИВАТ И ИЗЯЖДАТ ПОМЕЖДУ СИ!!!!

УМНИТЕ И ХИТРИТЕ ---НЕ ГО ПРАВЯТ, ИЛИ ПОНЕ ...НЕ ЯВНО.

ИМА ЕДНА ПОГОВОРКА:
..."ЛИСИЦА НА ПАЗАР---ХОДИ ЛИ..???!"

НАШИТЕ "РОДНИ ТЪПАЦИ", УМИРАТ ....ДА СЕ ПОКАЗВАТ И ДА ГИ ОДУМВАТ ,ПО РАДИО, ВЕСТНИЦИ И ТЕЛЕВИЗИИ...!
ПО ТОВА ,МОЖЕШ ДА РАЗБЕРЕШ---КОЛКО ИМ Е БАГАЖА......!!!!!!!
цитирай
12. gwendoline - 8. magicktarot
06.01.2011 10:45
Оо, ето това е чудесна новина! Много ти се радвам, лека бременност ти пожелавам!
:)))))))
цитирай
13. magicktarot - 9. kass "Надявам се не смяташ, че Иван и Андрей са поръчали книгата за да има с какво да си вдигат рейтинга и тема за предаването :))))..."
06.01.2011 11:07
касс, не мисля така, дори не съм се и сетила за това:))) но като казваш, да доразвия идеята - няма за какво да се хвърля толкова ресурс да се показва нещо изсмукано от пръстите, като - както казваш - скандалите и абсурдите си съществуват в обществото /и не само нашето/, достатъчно е само да ги намираме. Аз не съм против това хората, които правят предаване да се стараят всячески да му вдигат рейтинга. дори си мисля, че ако това зависи от мен - ще правя всичко по силите си, за да намирам най-скандалните неща, без много-много да се съобразявам с "другото си аз", което е убедено, че лоша реклама няма, и вдигайки своя рейтинг, ще направя услуга и на някой, на когото не искам /по морални съображения/. Защото ние хората виждаме, че нещо е представено в лоша светлина, но поради огромната информация, в която всеки ден се къпем, често забравяме основното и в паметта ни остава само бегъл спомен, че някъде там е издадена сексуално-образователна книжка за деца. Постингът ми е констативен - нито съм за, нито съм против, просто поредната тема за размисъл.
цитирай
14. magicktarot - 12. gwendoline, :))))
06.01.2011 11:09
Благодаря ти от сърце!!!
цитирай
15. magicktarot - 10. анонимен,
06.01.2011 11:09
радвам се, че не са замесени ИЛЮМИНАТИТЕ!:)))
цитирай
16. magicktarot - 11. анонимен,
06.01.2011 11:11
нямам нищо против скандалите. Все пак - не подценявай ползите от публичността, по този начин /не само, разбира се/ се взема власт например.
цитирай
17. kass - magicktarot
06.01.2011 11:21
Разбира се редно е да се замислим, но... Ако журналисти не ни показват бетстващите хора при бетсвията ние няма как да знаем за да помогнем. Ако ние не знаем и за безхаберието, глупостта или некадърността, също няма как да знаем и да се изправим срещу това... Докторът на Гергана ще си практикува, както си и практикува въпреки предишни негови грешки за които ние не знаем и трбваше дете да умре за да разберем че има нещо гнило... Подобно е с всичко останало, защото когато нещо е скандално, то значи е напуснало границите на нормалното и ние трябва да го върнем в съответните граници преди да е станало начин на мислене или нещо нормално. За жалост обаче ние все мислим за това че няма лоша реклама, въпреки че по света има дори закон за уронване на престижа в резултат "лоша" реклама или антиреклама... Никой не може да те разобличи или обвини в нещо, ако няма доказателства, което съвсем не се приема за рекламиране на въпросния продукт чрез скандал, а точно обратното съсипване както на продукта, така и на неговия създател...
Може би някой ден ще се научим да гледаме на нещата по друг начин... Аз лично не искам скандални реклами за себе си...
цитирай
18. magicktarot - 17. kass,
06.01.2011 11:30
"Никой не може да те разобличи или обвини в нещо, ако няма доказателства, което съвсем не се приема за рекламиране на въпросния продукт чрез скандал, а точно обратното съсипване както на продукта, така и на неговия създател..." - с това съм напълно съгласна. Просто нещата са многостранни. За бедстващите хора - също си напълно права.
В конкретния случай с книжката, ако погледнем нещата от друга страна - издателят й може да иска експертна оценка например и ако прецени, че е понесъл изпуснати ползи - да съди предаването за това и за уронване на престижа. В по-развитите страни би станало така и той би спечелил дори много повече, отколкото от продажбата на въпросната книжка. Защото това, че на мен не ми харесва книжката не значи, че не е годна за употреба. Както се казва - правосъдието няма нищо общо със справедливостта.
цитирай
19. rpatel - Абсолютно си е така. Колкото по-...
06.01.2011 14:46
Абсолютно си е така. Колкото по-пошла и безвкусна е новината толкова по-голям интерес!
цитирай
20. bizcocho - Скандала е вид шумотевица, макар и ...
06.01.2011 16:50
Скандала е вид шумотевица, макар и неприятна, която е създадена за да има някакъв ответ. Че е неприятно, че понякога е единственият изход скандала, е вярно, но още по-неприятно е, че ответи няма, остават си само скандалите и такива реакции вместо да се превърнат в защити на стойностното, се превръщат в атракции.
цитирай
21. gwendoline - 20. bizcocho
06.01.2011 16:54
Много ми хареса твоя коментар. Присъединявам се на 100%.
цитирай
22. magicktarot - 19. rpatel, благодаря ти за включването:)
06.01.2011 17:06
:)
цитирай
23. magicktarot - 20. bizcocho,
06.01.2011 17:11
съгласна съм с тебе, и моето мнение е такова, затова завършвам със зацикляне - това е вид само занимавки със скандали, точно за атракции. Иначе относно обощеното ти определение за скандал - има скандали и скандали. Например при някоя шоу-звезда, актьор и т.н., знаем, че е добре за поддържане на имиджа им да се генерира някой и друг скандал, свързан с тях - в този случай не виждам какво може да се решава и защитава.:) Поздрави!
цитирай
24. kass - bizcocho
06.01.2011 17:25
скандала според мен е точно ответ на някаква безумица. Да скандализираш обществото, примерно Азис с поведението си, скандален, провокиращ и неприличен, който върви против общоприетите норми за пола му. Това обаче е въпрос на негов избор и касае неговият живот. Когато обаче става дума за живота на едно дете или литература за малките, случаят засяга други хора които нямат намерение да правят този избор. Не виждам нищо рекламно в това да ти сложат снимката във фейсбук с надпис "убиец" под нея... И това съсвсем не избор и на самият лекар даже за да го наричаме ПИАР...
Поздрави!
цитирай
25. magicktarot - 24. kass, ама така ли са направили във фейсбук?
06.01.2011 17:36
аз писах в темата ти - ще напиша и тук - много хора се изживяват като съдници, а не е ясно изобщо проведено ли е разследване, установена ли е вина, проведен ли е съд и т.н. или просто са решили да нападат само въз основа на прясно подадена от медиите информация. Но да не прехвърляме тук това, темата ми не е свързана с този случай. Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2732652
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953