Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2013 20:16 - Ти си това, което вярваш
Автор: magicktarot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3927 Коментари: 10 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Гласувай:
18



1. mt46 - Мисля, че
14.11.2013 21:52
е по-точно, правилно /граматично/ - "в което вярваш"... :) Казваме, че човек вярва в нещо, а не , че човек вярва нещо...
цитирай
2. magicktarot - Марине, привет! :)
14.11.2013 22:07
Нарочно не съм използвала "в" - мисля, че без предлога би станало по-ясно какво имам предвид. Иначе - да, наистина правилното е "вярвам В нещо, В някого". Мое лично предположение и наблюдение е, че вероятно това "в" е измислено, за да ни отдалечи от истинския начин на вярване - този, който "мести планини" и ни позволява да ходим по вода. Действието "вяра" за мен има пряко допълнение. ;)
цитирай
3. mt46 - Разбирам, не харесваш предлози, съюзи?...
15.11.2013 08:22
Вярвам твоите добри намерения... :)
цитирай
4. magicktarot - Марине, :)))
15.11.2013 09:36
Харесвам и предлозите, и съюзите , :))) просто за "вярата" имам такъв тип интуитивно разбиране, не мога да го обясня съвсем рационално, но ще опитам. Тя за мен значи нещо като "силата, която прави нещата истински" (коренът е "вер" - на латински verus е истински). "Вярвам" - правя нещо истинско. Като сложим и предлог "в" - вече не правим цялото нещо истинско. :) Езикът също е велика сила - и може да се използва за объркване на противника. В кръга на фантазиите, възможно е в далечното минало някой хитрец, желаещ да скрие от масовия човек силата на вярата, да е преценил, че по този начин - вярвам В, а не вярвам пряко - ще отплесне вниманието в грешна посока и вярата няма да помага на обикновените хора. :) (на англ. също е believe in)
цитирай
5. rustam - Всъщност
15.11.2013 09:41
няма нужда от предлози и Марин не е прав. Правилно е да се каже: "Ти си това, което вярваш...че си"
До философската дилема стига още Хегел. Съществува ли деийствителен "АЗ"? или аз съм това, което мисля за себе си и нищо повече.
цитирай
6. magicktarot - Рустаме, привет! :)
15.11.2013 10:42
Да, и това подразбиращо се "че си" имах предвид. "Аз" наистина е относително понятие, известно е, че практиките с "промиване на мозъка" са действащи и човек може напълно да смени самоличността си или вида на своя "Аз" - ако може така да се каже. Достатъчно е да се подложи (дори и по свое желаание, като индианските шамани напр.) на пълна сензорна депривация - и "АЗ"-ът изчезва. Внушението и внушаемостта на човека - също показва колко гъвкаво и изменяемо нещо е "аз"-ът.
цитирай
7. milady - здр, магична..
15.11.2013 13:39
Аз съм Ти,
ти ,си Аз...
/огледалото работи винагии 24 часа
иМаш моите адмирации, винаги
но ти го знаеш:))))
цитирай
8. mt46 - Добре, Меджик...
15.11.2013 14:01
Но ако човек вярва /, че е/ Бойко Борисов /например/, няма ли да е... луд?... :))
цитирай
9. magicktarot - Re:
15.11.2013 14:48
Лейди Юлия, благодаря ти! Прегръдки и весел уикенд! :)

===

Марине :)))))) , така е, луд ще е такъв човек, границата между действаща вяра и обикновена лудост е тънка (разпознава се по това дали е градивно или разрушително). Но има и изключения в този тип вяра, за който говориш, които илюстрират "закона на Вярата" - малко на майтап: ако самият Бойко, вярва, че е Бойко - луд ли е? (той също е човек :)
цитирай
10. sestra - Всичко, което мислим е
17.11.2013 11:21
това, в което вярваме. Мисля, че това казваш, Соня и съм напълно съгласна с теб.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2733362
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953