Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2012 09:48 - Отсам "Булото"
Автор: magicktarot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4297 Коментари: 10 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 „Огледай се наоколо, Кларк. Виждаш планината, и хълм след хълм - като вълна след вълна, виждаш гори и овощни градини, ниви със зряла царевица, и ливади, достигащи до тръстиките край реката. Виждаш как стоя край теб, чуваш гласа ми; но казвам ти – всички тези неща – да, от онази звезда, която току що изгря на небето, до твърдата земя под краката ни – казвам, че всички тези неща са само сънища и сенки; сенките, които крият истинския свят от нашите очи. Има истински свят, но той е отвъд този блясък и това видение, отвъд тези „ловувания в Аррас, мечти за кариера”, оттатък всички тях, както оттатък було. Аз, наистина, не знам дали някое човешко същество е повдигало някога това було; но много добре знам, Кларк, че ти и аз ще го видим вдигнато точно тази нощ, преди да го видят които и да са други очи. Ти може да мислиш, че всичко това е странна безсмислица; може би е странна, но е истина, и древните са знаели какво означава вдигането на булото. Наричали са го – да видиш бога Пан.”

Arthur Machen, “The Great God Pan”, 1894

И отново Пан, отново Проявен - Непроявен Свят, липса на Свят, и Множество Светове.

Известният съвременен физик Амит Госвами, който твърди, че Наблюдателят "колапсира" света, който вижда. Без да го гледа, този Свят го няма...

Още малко по темата: тук


image




Гласувай:
26



1. sestra - Da, Tochno!
27.04.2012 11:37
shte komentiram po-kasno:)
цитирай
2. mt46 - Привет, Меджик!
27.04.2012 11:48
Понякога си мисля, че мислите /чувствата, енергиите.../ са своеобразен вид материя /невидима с просто око/...
ПП: Все се каня да те питам - защо не ползваш опцията Гугъл + /бутончето до "блог вълна"/, което позволява споделяне на постинга с повече хора, с кръговете ти в Гугъл?
Светъл и спокоен ден, без пан-ика!... :)
цитирай
3. darcy - Сещам се за реплика от един любим филм
27.04.2012 11:52
"Красотата е в окото на наблюдателя"

Хубав ден!
цитирай
4. magicktarot - Re: :)
27.04.2012 13:43
1. sestra, Поздрави, Станимира! :)

===

2. mt46, Здравей, Марине! Със сигурност е така, а и като се замислиш колко неща не се виждат с просто око - и то неща, за които знаем - например микроби, кванти, или различни спектри на светлината и звука... А какво остава за тези, които не са ни известни? ;) Не съм се замисляла за Гугъл+ - аз нямам общество в Гугъл, но имам регистрация покрай Блогър, даже в гугъл+ се абонирам за блогове - ще пробвам да го "цъкна", благодаря ти за съвета!

===

Дарси, това за красотата - знам го, но чак сега го свързвам с квантовата теория и наблюдателя - благодаря ти! Прегръдки! :)))
цитирай
5. stela50 - Поздрави , Магична ...
27.04.2012 15:50
...Има истински свят, но той е отвъд този блясък и това видение, отвъд тези „ловувания в Аррас, мечти за кариера”, оттатък всички тях, както оттатък було. Аз, наистина, не знам дали някое човешко същество е повдигало някога това було...
Често ми се струва ,че надзъртам в този свят ... А без наблюдателя - този свят не може да го има . Ще прочета още по темата с удоволствие .
Прегръдки за теб !
цитирай
6. sestra - Мисля си, че този свят го нямаме в наличност за сетивата,
27.04.2012 18:54
защото за живеещия по преходен маниер, стават недостъпни непреходните събития и така го губим...
цитирай
7. анонимен - Поздрави!
27.04.2012 19:23
При теб е винаги интересно, изненадващо, неочаквано, вълнувщо и вдъхновяващо.

Витаае неведомата магия на словото.
цитирай
8. анонимен - Анонимен - Санде.
27.04.2012 19:30
Не се крие. Но е скромен. Поне.

цитирай
9. tili - При Никодима се
27.04.2012 22:04
заформи хубава приказка за споделеното мълчание между сродни души. А Пан - не знам. Той май изразява плътското като тържество на материалната ни природа:)

Сега ще и да и ТАМ;-)))
цитирай
10. magicktarot - Re: :)
27.04.2012 23:52
5. stela50 Привет, Звездна! Не знам дали е съвпадение или синхронност, но снощи и една приятелка от Фейсбук сподели, че често сякаш вижда "другия, непроявения" свят... Това много ме радва - според мен означава, че Душите се въздигат! Прегръдки!

===

6. sestra Истинно, но и страшно звучат думите ти, Станимира! Дано само привидно го губим - и когато преминем в "непреходността" да го осъзнаем и преживеем пълноценно - този "непроявен проявяващ се Свят/Светове".

===

7. анонимен Благодаря ти, Санде! Едно от най-хубавите неща за мен на този свят е съпреживяването на "ежедневните чудеса". При тебе не един път ми се е случвало това, радвам се, че и ти имаш такива усещания!

===

9. tili , Ще дойда да видя и да споделя мълчание при Никодима. :) Иначе за мен Пан е нещо много повече като образ и символ, а защо не и бог...:) (не че омаловажавам плътското и материята - това са Тайнства, зад които съвременната наука не е проникнала - независимо, че материята изглежда разгадана)... Явно съм в "панически" период - аз от малка имам такива, но всеки път откривам по още нещо, което не съм го знаела преди. Предишният ми беше преди девет години - тогава Пан ми се "яви" под формата на Дявола от Таро. ;) Поздрави, Лили-Тили! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2729170
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953