Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2012 13:57 - Нощта на Пан
Автор: magicktarot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 44614 Коментари: 54 Гласове:
47

Последна промяна: 26.02.2012 13:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           Нощта на Пан – състояние в традицията на Телема, в което се извършва унищожение на Его-то по Пътя на Духовното развитие. Наричана още N.O.X. (от латински – nox, nocis – нощ). Пан – всеизвестният Бог на Природата, на Природните мъжки оплождащо-творящи сили, на Любовта, на Силата. Известен е още като Всичко – защото „пан” на гръцки значи Всичко. Думата „паника” също идва от него – твърдят, че той имал обичай да изскача изневиделица в гъстите гори пред нищо неподозиращи древни туристи и да ги плаши почти до смърт. Защо ли е правел това? Нали казват, че Любовта е противоположна на Страха? Всъщност, тук някой може да вметне, че Пан е бог на похотливата любов, не на Любовта. Похотлива или не – все е любов – това мога да кажа. И няма да споря, ако някой продължава да класифицира различните прояви на Любовта. Аз не желая – поне се опитвам да не го правя, съзнавайки, че това е почти невъзможно. Поне докато съм в човешко тяло. Кой знае защо, същият този Пан е представен от християнството като Дявола. Тук няма да се впускам в мъдруване „що е дявол и има ли той почва у нас” – по този въпрос има необозрими количества литература, филми и кой знае още колко неизвестни за човечеството източници на информация...:)Но находящи се на нашата планета, в нашето измерение... (сега дано не ме емнат склонните към иманярство! Току виж решат, че знам за някакви неизвестни никому видове източници!;)

Но да се върна за кратко към плашенето почти до смърт. Всеизвестно е, че в множество шамански традиции това е един от основните похвати - инициираното лице, неофитът, бива изплашен в много голяма степен и, успявайки да се пребори със "страшното нещо", той преживява един вид Смърт и повторно Раждане - вече за света на Духовното. Дали „бай Пан” не прави точно това? И съвременните нрави, в огромна степен повлияни от криворазбраното християнство (т.е. от църквата, а не от Иисус Христос), макар и да се пишат светски и научни, го представят опростенчески и профанно като един обикновен, страшен горски Звяр? Не може да се каже, поне не със сигурност. Но кое ли е сигурно на тази Планета? ;)

Склонна съм да мисля, че Пан е нашата вътрешна същност. Нашият Висш Аз.

И, разговаряйки с Гет, получих следната „визия”:

Често във фантастичните книги авторите пишат за машините, за изкуствения интелект, който завладява хората, подчинява ги и после следва всичко, произхождащо от това. Доколкото си спомням, и легендарният филм „Матрицата” беше с подобна основа?

Аз за себе си, О, Пан! Реших друго. Ние все още не сме завладени от компютрите, създадени от нас.

Но някога, О, Пан! (споменавам го, защото ми се струва, че Той ми предава тази информация – а това го казвам, за да направя по-интересно настоящото си писание – да не си помисли някой, че съм луда, случайно! ;))) Та, някога, преди да станем техническа нация-цивилизация, ние сме били Спиритуална такава. Нашият Дух е движел всичко. Както казват – камъните за Пирамидите сме ги вдигали и пренасяли на хиляди километри с Духовната си Енергия. И тогава един Мъдрец, О, Пан!, измислил изкуствения Дух. Който да се вгражда във всеки един човек, стига той да иска, и да подсилва многократно силата на Личния му Дух! Това било нещо като Духовна техника. Този мъдрец създал Първообраза на Техниката и на Техническото. Много Хора се подлъгали – без да подозират, че се подлъгват – мислели, че го правят за свое и Общо добро. Вградили в себе си този Изкуствен дух. След известно време той успял да убеди всички да го направят. Започнал изцяло да командва Хората. Те забравили за своята Сила и за своя личен Дух. Личният Дух бил необозримо по-силен от Изкуствения, но Изкуственият бил по-гръмогласен и агресивен. Да, Личният дух не познавал агресията – просто тя не му трябвала. И нямало време да я развие, когато дошъл Изкуствения. След време Хората забравили напълно, че имат свой Личен дух. Забравили за Пан! И приели, че основното им богатство, единственото и правдивото, е Изкуственият дух. Нарекли го Ум! Добавено в последствие: За да ги накара съвсем да забравят какво СА и на какво са способни самите те, ЧОВЕЦИТЕ, Изкуственият измислил и сътворил по свой образ и подобие машините - накарал хората да повярват, че не могат да направят нищо без машини. Така се зародила техническата цивилизация. Хората мислели, че са безпомощни без вездесъщите, сътворени от тях (или от изкуствения Ум) машини...

След това наричали Изкуствения с много имена. Едното от тях е „Его”. Умът така хубаво ги владеел, че нарекъл себе си „Аз” – т.е. „Его” – искал да внуши на Хората, че той е техния Аз, че няма нищо друго, освен него.

Но Пан все пак не ги изоставил. През деня не можел да им се явява – Изкуственият светел твърде силно и те нямало да видят Рогатия Пан – но през нощта имало Надежда! И някои все още успяват да преживеят Нощта на Пан...

25.02.2012г. Соня Петрова - АЕИА




Гласувай:
47



1. evrazol - Перфектно
25.02.2012 14:06
А аз не си падам по комплиментите. Аз, т.е. Егото-ум, които смята, че има единствено себе си.

Страхотно си го формулирала.
цитирай
2. kite333 - Меджик, а какво е АЕИА ?
25.02.2012 14:11
Аз много не разбрах,освен че Любовта има много проявления,включително и телесно-епидермални :)))
Поздрави :)
цитирай
3. gocho52 - Като бях малък ми викаха бабите - "панта".
25.02.2012 14:15
И на другите караконджоли и хайти като мен.
цитирай
4. graucho - Много духове:)
25.02.2012 14:20
А само добрите и смели духове преминават в следващото ниво на развитие. Сетих се за "Да защитиш живота си", филм, който ме впечатли много преди години. Поздравления за поста, който кара човек да се замисли:)
цитирай
5. stela50 - Здравей , Магична ... Отново потънах в твоя толкова реален
25.02.2012 15:16
и фантастичен свят , който понякога вече дори ми липсва ...
Много хубав постинг , ясно и интригуващо поднесен материал ,
както винаги ... Замислих се ... за нощта на Пан , за Личния дух
и за още и още ...
Хубави дни и прегръдки за теб !
цитирай
6. mt46 - Поздравление
25.02.2012 16:52
за умната статия с елементи на емоционалност /О, Пан! О, Меджик!/... :))
Наскоро четох постинг за петте човешки раси /преди атлантите е имало още 2, при които духовното било преобладаващо/... Навярно иде ред на "компютърната" раса и ние ще бъдем заличени, Меджик /да ни пази Пан!/...
ПП: Ето инфо за новооткрито апокрифно евангелие /предполагам, че ще е интересно за любознателния ти дух/ -
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4591771
цитирай
7. gocho52 - Пан е грозната лошотия, но...
25.02.2012 18:30
пан е и хляб.
Диалектично единство на лошо и добро.
цитирай
8. vladun - Хубаво припомняне!
25.02.2012 18:44
Поздрави, Соня!:)))
цитирай
9. megg - Сериозно с ... щипка закачливост
25.02.2012 20:38
Поздравления, Соня, много ми допадна поднесеното и начинът, по който търсиш назад във времето, в митологичните представи за света и човешката ни същност, как връзваш нишките и вървиш напред. Дано пътят ни води, връщайки към изворните чисти води.
Хубава вечер, Соня, с Надеждата! За утрешните дни! :))
цитирай
10. gwendoline - Ей,че хубаво си го написала!
25.02.2012 21:08
Назад към Себе си.
цитирай
11. magicktarot - Re: :)
26.02.2012 00:52
Евразол, благодаря ти! :) И най-вече за близкото до моето "усещане за нещата"! :)

=

Кайти, Аеиа е "прякорът", който си избрах в ученическите години, идва от наречието "аей - вечно" :))) Тогава го приемах по възгордяващ се маниер, след това реших, че съм тленна и го зарязах, сега знам, че всички сме вечни - и затова се връщам отново към това име. :))) Разби ме с епидермалната проява на любовта - тя е най-известната, всички я знаят! Даже и кърмачетата - препоръчват по-често бебешорите да имат контакт с кожата на майката - първоначално това било най-силното им усещане. Разбира се, знам, че не визираш бебоци:)))))))

=

Георги, много яко това с "пантата"! :) Знаели са Бабите кои сте вие, караконджулите! :)))) Поздравления за "пан - хляб"! Наистина, много символично. По линията Пан-Хляб може да се пише много! А аз моментално си запях "Панис ангеликус"! На полски пан к пъе господин...

=

Граучо, благодаря ти! Не съм гледала този филм - ще го потърся - запали ме!

=

Звездна, благодаря ти! Нещо напоследък нямам достатъчно време за блога - и също ми липсват твоите светове, но надявам се скоро да се поосвободя! Докато четях коментара ти, се сетих да добавя нещо в поста! Прегръдки и доскоро! :)

=

Марине, благодаря ти! Четох вчера за това ново Евангелие - наистина много интересно! Имам чувството, че се сбъдва една моя история, която често си представям от години - за едно Евангелие, притежание на една фамилия, което си лежи кротко в библиотеката им от векове.:))) Да не забравяме и свитъците от Мъртво море, които бяха пуснати на книжния пазар чак 50 години след намирането им... И, наистина, дано Пан ни пази! Вярвам в това! :)

=

Владимире, привет! Радвам се да те видя! Понякога наистина успяваме да си припомним "отвъд Ума и въпреки Него"...:)

цитирай
12. magicktarot - Re: :)
26.02.2012 00:56
Мег, благодаря ти! Твоите коментари са винаги толкова остроумни и поетични - просто цяло удоволствие! Синестезия - думите ти ме карат да "виждам" - съвсем сериозно! И към Надеждата ще добавя Мъдростта, Вярата и Любовта - с тези четири Светини ще успеем!

=

Гуени, благодаря ти! Казала си го съвсем точно! Бива си те в отделянето на есенцията и това е! Личи си алхимикът! :)
цитирай
13. sestra - О, да!
26.02.2012 21:36
Нещо такова или нещо много близко до това... Хей, момиче, пази крилете, антените, пипалата от опърляне и Бог да те благослови!
цитирай
14. martiniki - рано-рано ме развесели, О МАджик:))
27.02.2012 07:07
и на мен много ми хареса обяснението - разбрах какво имаш предвид - това е супер:)

Панта- не се бях замисляла, че е с корен "Пан"
цитирай
15. qbylkovcvqt - Май за едно и също пишем. Почти. :) ...
27.02.2012 15:49
Май за едно и също пишем. Почти. :) Днешният понеделник се нарича още и рогач-понеделник по названието на устройваната карнавална група рогач... Митологията е била доста единна в древността. И езичеството е някак по-естествено и близко до Живота...

Поздрав!
цитирай
16. get - :)) - Още едно подсказване "Магеснице" ... на която й предстои да стане ... ?
28.02.2012 11:49
... вълшебница(влъхва) !! :)) ... тоест, когато добиеш качество "Себе-Аз" ... слееш в едно АЗ и УМ от което ще се получи РаАз-Ум !!

- Името на гръЧкият бог на Силата е ПАН ! - но с това те са, персонифицирали нещо, което няма образ и измерение - Защото това е Сила, която изпълва ... така, тя не е прилагателно или съществетилно а глагол Пълня=PANO ... от там идват на български производните й ... пълня, изпълня, изпълващ, пъня - Хехехех ! - вероятно и напъня(м) се и Аз/ние да оРАзУМеем ! - Що ли се крие и изпълва съдържателно(смислово) Па/ъ(л)ното ?! :))) - Не ми се сърдете !! :(((

- А се усмехнете ! - Пътят вървян със Сърце(усмихнато/ведро) е по-лек !! :)))

от Гет ктист"не"разумеещий" - брат в Задругата

П.П. Опасявам се, да не остана неразбран !!
"Магеснице" спомни си, нескопосаният ми опит/пример от областа на физика-електротехника ? - да обясня що е това "поле" и "сила"(тоест напрегнатост на полето) ?
- В тази връзка ще се обърна към тези две извечни енигми "душа" - "дух" ... Най-общо казано, Душа(та) е "Аз"ът(в която се съдържа инфо от всички "минали", настоящи и "бъдещи" опитности) но същата тази Душа има нещо което и пречи да се разкрие пред действието(благотворно) на Дух ... това е "Егото" ! - когато му "бием шута" :)) ... на това демонче-тарикатче, ние се отваряме пред/за действието на Силата-Дух !!

- Пожелавам на всички Ви ! - да ви постигне това !! ... защото ще се сдобиете в резултат единствено, с радостен-светъл УМ ... ще станете Самите Себе си(Себе-Аз=Сабазий=оСвободен !!) ! - такива, каквито изначално ви е било предопределено и бог Ви е създал ... Носещи Радостта от Светлината-Слово личности ! - Дерзайте - постижимо е !
цитирай
17. get - - Меджик, би ли направила превод на хераклитовото изречение ?
28.02.2012 12:37
gocho52 написа:
Като бях малък ми викаха бабите - "панта".

И на другите караконджоли и хайти като мен.


Panta rhei (Heraclitus), ... Всичко се променя ... „Панта рей“.
- Доколкото, съм питал и ми е обяснено, от по-старото поколение ... Това е значение за човек ... с неспокоен и променлив характер и начин на живот !
- Предположително от него (панта) произтича и тарикатското-жаргонно "пунта", тоест двусмислено-хитро(като поведение или значение на думи, действия) !

- Но на мен си ми е по-симпатично архаичното "панта" ! ... Защото от момента, когато престанахме да бъдем "панти", се превърнахме на "чичовци" ! :)))) - и май ми липсва ?!? :(((

от Гет - брат в Задругата
цитирай
18. magicktarot - Re: :)
29.02.2012 07:45
Сестра, благодаря ти! Бъди благословена и ти! Наскоро си говорихме с тебе за "привнесения мозък", помня добре - и "Пан" ми помогна да възприема идеята (дано не е истина, каквото и за значи това)! :)))

=

Дора-Марта, привет от последния ден на Малък Сечко! От утре идва нашата Марта! :))) А днес при мен пак вали сняг. :)

=

Ябълков Цвят, наистина много се учудих, когато прочетох при тебе тези интересни неща! Защото - не ги знаех, макар да се интересувам от етнография, митологии и т.н. - от една страна. И от друга - наистина ми се видя съвпадение с този ми постинг - което ме зарадва много! И "РОГАЧ-ПОНЕДЕЛНИК" беше върха просто! Благодаря ти! :)

=

Гет, благодаря ти за тези прекрасни пожелания! И ти пребъдвай в Светлината-Слово! Отново даваш много интересни тълкувания! "Пълня" и Пан...И Поле...
А думата "панта" в израза "панта рей" е множествено число, среден род на "пан". Превод: всичко тече, всичко се движи и нищо не остава (панта рей, панта кинейтай кай уден меней)...
Това с "чичовците и пантите" ме разби! :)))))) Аз лично не съм употребявала никога думата "панта" в смисъла на серсемин и пакостник - сега вече ще я включа в речника си! :))) Та не си никакъв "чичо" - възприемам те като "панта", без майтап! :)))
цитирай
19. get - - Хехех ! - колко малко знаем ... разбираме Словото ?!!
29.02.2012 18:31
magicktarot написа:
Май за едно и също пишем. Почти. :) Днешният понеделник се нарича още и рогач-понеделник по названието на устройваната карнавална група рогач... Митологията е била доста единна в древността. И езичеството е някак по-естествено и близко до Живота...

Поздрав!


"Х"аре Рама,
харе Крыйшна ... х"Аре, х"аре :))))))))))))))))))) ... Някой знае ли какво означава всичко в припева ?!
- Крыйшна ... как трябва да се изографисва "син-силен" или "силен-зилен" ?! ?

- Пък какво ще да рече това постоянно "харе" ... х"аре ?? ... да не би да е "гръЧката" дума-понятие "Арете" ... на което те самите не знаят значението ?! :))

- Има ли тук (?) ... завършили НГДЕК или най-малко бивши Крыйшна(ити) ?? :)))

- от Гет ктист - не"РаЗум(и)меещий

П.П. Като компенсация за питанията ми ... Един музикален поздрав, в който певеца ... не знае за какво пее той самият :))) - http://www.youtube.com/watch?v=GohCT7WG5W8

- Да бъдем Кръшн(а/и) ... Харе - :)))
цитирай
20. magicktarot - Гет, благодаря ти за прекрасния поздрав! :)
29.02.2012 22:11
Ето какво пише да "арете" в моя речник: съвършенство, превъзходство, добро качество, (физическо и нравствено), добродетел, доблест, мъжество, храброст, смелост, хубост, сила, , доброкачественост, плодородие, плодородност, благополучие, преуспяване, щастие, способност, вещина, благородство, геройство, благородно дело, услужливост, заслуга, услуга.

Аз Кришна винаги съм го възприемала като Христос - звучат еднакво и явно са една и съща инкарнация на един от Будите.
цитирай
21. get - - Предполагах, че нещо такова ще пише в речниците ?!! :) - всичко и нищо :)))
01.03.2012 00:34
magicktarot написа:
Ето какво пише да "арете" в моя речник: съвършенство, превъзходство, добро качество, (физическо и нравствено), добродетел, доблест, мъжество, храброст, смелост, хубост, сила, , доброкачественост, плодородие, плодородност, благополучие, преуспяване, щастие, способност, вещина, благородство, геройство, благородно дело, услужливост, заслуга, услуга.

Аз Кришна винаги съм го възприемала като Христос - звучат еднакво и явно са една и съща инкарнация на един от Будите.


- Само ще кажа относно етимология и семантика на името на бог Кришна и дефилето на р.Струма КРЕСНА са идентични ... Защото и при двете корена, образуващата основа идва от PIE "krsn" ползвано с идея да изрази движение, което се ... извива се, криволичи, кърши ... като специфичните флорални мотиви от нашите "тракийски" гробници, църковни амвони, владишките ни столове(пак от там) ... Това е нагънатото-извиващо се под въздействие Силовиятпотенциал, поле ... което е и тялото на Богинята майка. Или поне така са си представули древните своите визуализации на тези свои прозрения за мирозданието ... Пък после "влязохме в Бета" и нищо не виждаме ... окьоравяхме, досущ като, новородени котета :)))

Така че, индийският Кришна е по-скоро Дух божий ... не Сина !! Сина е Конника, още Хора или Сокола при царските-скити от Никополис ад Иструм !! Сокола от кургана от Вознесенка(щот в Русия, там тракийските могили са скиФски "кургани"):))
- Пък аз още съм волох ... има доста време и ако каже господ, ще да стана Соколот-вълшебник-Воин !! (знам че, ще прозвуча неразбираемо, но това е самата истина !)!!

от Гет ктист - брат в Задругата ... с пожелание "Силата да бъде с теб", по християнски казано ... Дух божий ! :)
цитирай
22. bojo12345 - ЧЕСТИТА БАБА МАРТА!
01.03.2012 10:31
Да Ти донесе много здраве и щастие!
цитирай
23. magicktarot - Гет, честита баба Марта! :)))
01.03.2012 12:11
В тази връзка и по отношение на корена "крсн" - да не би и "красен - червен и красив" да идва оттам?
Аз, ако си спомняш, Светия Дух го възприемам като "женската същност" на Бога - София, Премъдростта... Ще се сетиш като видиш линка:
http://magicktarot.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/05/18/liturgiiata-na-svetiia-duh-sbydva-vsichki-jelaniia.749455

За Сокол-вълшебник-Воин - мисля, че те разбирам...

Нека Силата бъде с теб - по джедайски и не само! :)))
цитирай
24. magicktarot - Божо12345, Честита Баба Марта!
01.03.2012 12:13
Бъди здрав, щастлив, силен и засмян!
цитирай
25. get - - И на теб ЧЕСТИТА ! - а и на всички прекрасни твои читатели !!
01.03.2012 14:26
magicktarot написа:
Гет, честита баба Марта! :)))

- Пък защо е "бяло-червена" ... май ни е още рано да разберем, както и сомволиката на националният ни трибагреник ... Бяло-зелено-червено ??!
- Н"е"ма страшно - дръзновеният искател ще я проумее !! - вЕрвайте ми ! :)(не случайно употребих "искател !) ?

- Първо за да си отговорим на всички вълнуващи ни въпроси ... май ще следва да разгледаме християнската религиозно-философска концепция за "тринитаризма" и ... що е "енергия" ? - за която физиците пишат, че е присъща на всички видове "полета": електромагнатно; гравитационна, ядрена и т.н. ... и т.н.
- Но какво е специфично за Енергията ? - ние можем да констатираме присъствието й, но НЯМАМЕ КАЧЕСТВОТО ДА Я ВИДИ ... а САМО КОНСТАТИРАМЕ нейната проява на база промени настъпили в полето ????
- Всяко нейни обективиране или персонифициране на практика е грешка ?!! - поради това се шегувах (по-горе) в поста си за Кришна ... с тази персонификация на Силата, като материално обективиран((персонализиран-антропо) бог ??

- Хехе !! - поради това ние "даоистите" казваме, че това което е проявено или може да е назовано не е Тао - Защото, Пътят го приемете не като някакъв материален Път(асфалтов) а като движеща(извиваща) се през Пространство и Време ... река от Енергия-Сила !!
- По пътя си тя формира най-различни неща ... но това не е Самата Тя а РЕЗУЛТАТ от Нея !!

„А "земята" беше безвидна и пуста; ТЪМНИНА се разстилаше над БЕЗДНАта, и Дух Божий се носеше над водата” (Бит. 1:2).

Забел.: В някои текстове термина "вода" се заменя с "етер-ефир" ?! ... като тези последните са вече изначалната проявеност, която можем да сравним с "поле"то ?! ... и като една "панта" ще допълня - Даже и Земя нямаше ... Кога Дух божий се рееше в Тъмнината и Бездната(пустота) !!

- Дерзайте ... смелите "искатели" постигат и ... непостижимото !! - намират Пътя !

от Гет ктист - брат в Задругата
цитирай
26. sestra - Днес съм твоят десетхиляден глас, Меджик,
01.03.2012 17:25
което си е едно ПАНическо събитие. И да броим, и да не броим, честито, пожелавам ти здраве и късмет! И честита Баба Марта :)
цитирай
27. magicktarot - Сестра, благодаря ти и честито и на теб! :)))
01.03.2012 19:09
ПАНическо-Мартенско попадение! Все така да ти върви през Новото Слънце (както пише Ябълков цвят), което започва на Тодоровден! :)

Честита Баба Марта! :)
цитирай
28. babaelenica - В духа на блоговата традиция,
01.03.2012 21:50
бързам да отбележа своето симетрично присъствие.
Наблюдавам се отстрани и си задавам безброй въпроси.
Получавам някои отговори, други ми убягват.
Интересно ми е да наблюдавам дискусиите в този блог, но се чувствам достатъчно неподготвена, за да се изкажа.
Нали знаеш какъв човек мълчи, когато няма какво да каже? :)
Благодаря ти за днешния обилен коментар и нека популярната Баба съхрани лицето ти бяло като сняг, с бузки червени като кръв!
Е, в краен случай като вино.
:)))
цитирай
29. magicktarot - Re: :)
02.03.2012 13:45
Гет, да допълня - "тринитаризмът" не е християнска концепция. "Тримурти" - в хиндуистката религиозна система, а и във ведическите преди това - ти цитира тримурти в предишни коментари - та това значи на български "троица"... За "виждането" на енергията. Хора, участващи в ритуал "айауаска" в Перу, или такива, взели ЛСД под ръководството на опитен ситър - могат да видят енергията. Нарича се "синестезия" - когато виждаш музиката, чуваш картината и т.н. Не виждам защо при определено състояние на съзнанието да не можеш да вербализираш това, което изглежда невербализируемо. Без да казвам, че аз съм идеална и че виждам всичките си грешки - в случая, без да се засягаш, казвам го най-приятелски - според мен прекалено си затънал в максимата "нещо, което може да се изкаже, вече не е Дао"... :)))

=

Еленице, ха ха! Симетрично присъствие! :))))) Ще ме побъркаш от смях! :)))) Ето защо хората си махат опцията за коментиране! Ще се замисля по случая. Аз, например, не коментирам, защото очаквам да коментират при мене. Ако някой има какво да каже и му е интересно - да се изказва, ако - не - не. Така разсъждавам и за себе си - и действам по този начин...
Наздраве с вино! :)))
цитирай
30. babaelenica - Този път надминах себе си :)))
02.03.2012 13:59
Изказала съм се по-засукано и от Гет ктист - брат в Задругата.:)))
Присъствието ми е симетрично, понеже поставих 10001 глас в твоя блог. Този цифров символ е достатъчно значим, да не кажа и повече от 10000. :)))
И скромно свеждам клепачи, като пояснявам, че само умният човек мълчи, когато не знае какво да каже.:)))
Свидетел съм на какви ли не небивалици и плетеници на мисълта, даже се чудя откъде намираш толкова добронамереност да отговаряш на всички.
In vino veritas!
:)))
цитирай
31. magicktarot - Еленице, явно аз се обърках от "в духа на блоговата традиция"!:)))
02.03.2012 15:16
Иначе - наистина - 10001 е яко число! Пусни тото, играй на рулетка или каквото ти допада - дори и нещо съвсем различно от чистия хазарт си е пак хазарт - като самия живот (поне привидно де)! :)))
За умния, който мълчи - да, досетих се аз, ама не го казах, заблеяна в блоговата традиция! ;)Р
цитирай
32. get - - Хе хех :))) - това всичко е в потвърждение на моите доводи - Но дамите са в право(то си) ...
03.03.2012 11:02
... дори когато (съ)грешат !! :)))
magicktarot написа:
Гет, да допълня - "тринитаризмът" не е християнска концепция. "Тримурти" - в хиндуистката религиозна система, а и във ведическите преди това - ти цитира тримурти в предишни коментари - та това значи на български "троица"

- Тримурти ... е профанизация ! ... пък ако се зачетем, какво е произлязло след това ... направо нямам думи ??! - То не са аватари ... обожествяване на Йони-Линга(м) ... и божествен пантеон от "1001 и ... една нощ" ! :))
- Нали това после идва в/чрез "юдаизма" през херменевистиката на "Александрийската схола" чрез екзегизма й. Па отпосле се започват едни църковни събори ... борба за "чистота на вярата" ?! А от там после измислиха, че имало някакъв "поп Арий" ... зад което се крие старата ни религия АРИЙСКА не арианство и по-късното Богомилство(отново арийя) ... което не е нито манихейство, нито павликянство, както ни объркват църковните отци в съвременните си писанки !

- А от къде идва това "арийство-арийнство" от занеслите Ведантите в Индия(та) народи ... назовавани (пиещите саома)сака-скита-суни ... наричани и джата-гаяти(химноносци(те), което иде от PIE "p/gai" от там, дори в съвременният индийски е останало име "Гаута"(възпявам) !! ... Това са хората, химноносци(славо-словещи Бог !), дете на които е й пеещият на ХОРата-Орфей ... станало орфей, по причина поредната граматическа реформа(наложена от александрийски(?) граматици) когато лат."Р" почват да изписват, като "РН" и почват да четат, като "Ф" ... в последствие !!

- Та, затова бог ни е дал неслучайно УМ и РАЗУМ ... иначе оставаме, в състояние "паднали ангели"(Зорница-Луцифер) ... а той иска ние, да сме негов "образ и подобие" !! ... тоест като, Него ... а не паднали ангели "богоборци" !!

- Дано написвайки всичко това ... не прозвуча твърде "витиевато" ... както казва, "баба Еленица" !! - не го пиша, с цел да се доказвам, като пол или интелект ... не, просто го пиша поради пиететаэси, който храня към всички Вас, Дами ! - тези от картината на Паоло Учело (владеещи над "Зеленият дракон"(?)) ... а аз съм просто(просто рицарят от картината) ... "Рицарят на каруцата" или на "печалният образ" ... дон Кихоте "варненски" :), рицар от ордена на "Зеленият(земен) Дракон"-Кришна-Хермес(а)-Ерм ... на който Владимир(Влад) Цепещ( този от Седмоградско, бе също "рицар", крепостта на който носи името Бран/вран-raven) !! :))

- Честит "3-ти Март" !! - мили дами и бъдете ни живи и здрави - че без Вас, за къде сме (без време, ще "отлетим" на облаците) :)))
цитирай
33. babaelenica - Гепих те Гет! :)))
03.03.2012 11:22
Идея си нямаш кого визирах относно небивалиците и плетениците на мисълта. :)))В никакъв случай не си ти!
Виж за засукването, няма грешка. Цар си! Зная обаче, че само запознат с материята човек може да прави съпоставка или по-точно сравнителен анализ.
Нека не ти изглеждам повърхностна, аз не намирам за нужно да се впусна в дълбочинно опознаване на мистериите. За мен ангел и дявол са само думи. Както и каквото и да е религиозна доктрина. Не се свеня да го споделя. Но и не отричам желанието на други хора да го правят. Хората сме различни и се опитвам да открия интересното във всеки един човек. Нямам предразсъдъци, уважавам всяко едно мнение, стига да е поднесено по подобаващ начин. И понеже съм пострадала от напъните на страдащи от умствени малформации, не приемам само гадни и злобни забележки.
С най-добри чувства
Баба Еленица, Баба Жаба, Баба Марта, а напоследък и Баба Мравка
:)))))
цитирай
34. get - - Въх, стрЕсна ме :)))) !! baubo El"л(е)нице ?? :))
03.03.2012 11:44
babaelenica написа:
Идея си нямаш кого визирах относно небивалиците и плетениците на мисълта. :)))В никакъв случай не си ти!
Виж за засукването, няма грешка. Цар си! Зная обаче, че само запознат с материята човек може да прави съпоставка или по-точно сравнителен анализ.
Нека не ти изглеждам повърхностна, аз не намирам за нужно да се впусна в дълбочинно опознаване на мистериите. За мен ангел и дявол са само думи. Както и каквото и да е религиозна доктрина. Не се свеня да го споделя. Но и не отричам желанието на други хора да го правят. Хората сме различни и се опитвам да открия интересното във всеки един човек. Нямам предразсъдъци, уважавам всяко едно мнение, стига да е поднесено по подобаващ начин. И понеже съм пострадала от напъните на страдащи от умствени малформации, не приемам само гадни и злобни забележки.
С най-добри чувства
Баба Еленица, Баба Жаба, Баба Марта, а напоследък и Баба Мравка
:)))))


- Пояснявам с картинки, това което се опитвам да кажа с думи ?!!

А) Относно Дама(ите) "Господарки на Зеленият(земен) дракон"(?) сте това !! - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Paolo_Uccello_047b.jpg ... виждаш ли, как държите на сиджимка "дракона-Ер" ? - пък ние трябва да се "бием" с дракона - Защо ? - а кажи ми, като невярваща в Нищото ?

Б) относно Вaubo(бабата) :)) - древните са решили, че то изглежда така - http://www.goddessgift.com/goddess-myths/images/baubo-iambe3.bmp

- Много уважаваме мнението на агностиците или атеистите ... нали, това им дава възможност да бъдат "обективни", тоест нищо мистично не им пречи в оценката на нещата :))))))))))))))))))

- С най-добри чувства !! - и към "бабите""Кубаби"( Бабо Жаби(от приказките)(?) !! :)))

от Гет ктист - брат в Задругата
цитирай
35. babaelenica - Въх, Гет :)))
03.03.2012 12:22
Уцели ме с агностицизма. Друго си е като си тренирал къде с лък, къде с копие. :)))
Припомни ми една случка по време на предишното преброяване, май беше преди десетина години.
Та идват у дома преброители и ми тикат формуляр за попълване. Май те го попълваха, а аз трябваше да отговарям, не помня точно как беше, но … стигнахме до въпроса за вероизповеданието.
Чета аз и казвам категорично – моето вероизповедание не е изписано като отговор, ще го запишете , ей там, на редовете с точките, ха-ха. И какво е то, ме питат. Ами агностицизъм, казвам. Внезапното падане на челюсти произведе лех полъх в стаята, като че ли планински вятър прошумоля над върхарите. Разбира се, последваха уточняващи въпроси, да не би да си правя гавра с преброителите. Имахме и още един член от семейството – тогава агностик. Та след като си тръгнаха, започнахме да се смеем и да си представяме, къде биха поставили моето "вероизповедание" и стигнахме до извода, че ще го запратят в графата "Други". :)))

А) Паоло ди Доно – Птицата е от любимата ми школа – флорентинската.)
Донна (дама) – драма са близки по звучене, а може би и по произход, та нищо чудно драматизмът да води началото си от обвързващата сиджимка, с която повечето дракони изпитват наслада да ситнят до господарките си, докато Рицарят (св.Георги) не се окаже освободител (отмъстител, убиец?...) знам ли на кого?
:)))))
Б) Каквото и да са мислели древните, едва ли са предполагали, че може да съществува една модерна, атомна баба, почти Еленица. :)))))
цитирай
36. get - - :))) Дo(a)mna Вaubo Еlenicе - Вие да не сте "Дамата с рентгеновите очи"(на Св. Минков) ?
03.03.2012 20:44
babaelenica написа:

Въх, Гет :)))


По цял ден седеше тя пред огледалото ... изпадна в страшно отчаяние, което я доведе постепенно до мисълта да постъпи в манастир. Ала тъкмо тогава в помрачената й памет проблесна неочаквано като спасителен фар името "Козметикум Амулет - салон за дамска хирургия". Тя подскочи от радост и захвърли малкото коварно евангелие, което щеше да отрови дните й със своята свещена скука." от "Дамата с рентгеновите очи"

babaelenica написа:

А) Паоло ди Доно – Птицата е от любимата ми школа – флорентинската.)
Донна (дама) – драма са близки по звучене, а може би и по произход, та нищо чудно драматизмът да води началото си от обвързващата сиджимка, с която повечето дракони изпитват наслада да ситнят до господарките си, докато Рицарят (св.Георги) не се окаже освободител (отмъстител, убиец?...) знам ли на кого?
:)))))
Б) Каквото и да са мислели древните, едва ли са предполагали, че може да съществува една модерна, атомна баба, почти Еленица. :)))))


- ))) Ще се проверяваме ли - що ли ?
Паоло, наречен Paolo Uccello, "Учело-Птичката" !! С рождени имена (Paolo di Dono) с други думи Паоло сина на Доно(барбере-бръснаря).
- А в италианският(вулгарен латински) донна ... иде от домна, както си е запазено при нашите братя от север, които се мислят за "римляни"(ромуни) ... при тях стопанка-госпожа се пише и прознася именно така (?!) doaМna ! :))

- Да не вземем, с тези езикови еквилибристики ... да направим връзка между Дама ... с думата "Дам"(бг.) - Тогава може, наистина да произлезе "драма" :))
- Ще да каже, моя милост - Водородният господин, на кислородното момиче (справка отново Св. Минков) :))

- Иначе съм си един Ланселот(когото наричаха Рицарят на каруцата !) или нещо от сорта на Каруцар, а по-вероятно ЦаруКар (?) :) !

от Гет ктист

П.П. И още едно изображение на Св. Георги убиващ Змея ... погледни "царската дъщеря" ... Що прави ?! - във връзка с тази тема, явно е че П. Учело и българският икопописец, са знаели нещо, което ние с вас сме "забравили" ?!! :)) - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Orthodox_Bulgarian_icon_of_St._George_fighting_the_dragon.jpg
цитирай
37. get - - Меджик, поста ти е озаглавен "Нощта на Пан" ... а какво ще кажеш за ...
07.03.2012 23:18
... "Питър Пан" ... който се появява през ноща ?! :)))

- Коя ли ще е Уенди Дарлинг ... а Невърленда ??

- Какво ти е становището за това "многоучено" понятие „Синдромът на Питър Пан“ ?

- А вярно ли е че, Гвуендид означавало - Зорница, бялата, чистата, святата ?!?

от Гет ктист ... може би raven(бял) ... или "Пан" (от сънищата) :)))) ... такива ми ти празни мисли ... са ме нападнали дарлинг Гуенди :))
цитирай
38. magicktarot - Гет, за мой срам не съм чела "Питър Пан" -
07.03.2012 23:57
смятам да поправя този пропуск - таман имам повод да чета нещо конкретно на бебето.:)))

Иначе, теоретично, знам за него. Споменаваният от теб синдром се приписва на хора, "които не желаят да пораснат"...

Много се радвам, че добавяш още един щрих към образа на "Пан" - мисля, че Питър Пан е изключително важен елемент към него. Всъщност, май Уилсън твърдеше, че Питър Пан бил някакъв ипостас на Зеления Бог - този, който му се явил с глава като на кактус (Мескалито?) в съседната леха в зеленчуковата му градина...:)

За Гуенди - не съм няасно - явно, защото не съм чела Питър Пан. Но е интересно като значение - трябва да го кажем на нашата съблогърка Гвендолин. Ние - тя, Кайти и аз направихме общ блог за кулинария и други неща за душата - ако ти е интересно, можеш да хвърлиш едно око и да се включиш, ако имаш желание, разбира се. Не пишем само за готварство - може всякакви неща за душата... Ето линк към една от статиите, които пусках:
http://placeforcook.blogspot.com/2012/02/blog-post_10.html

Благодаря ти за Питър пат, Бели Гарване!
цитирай
39. kostadinovd - ЧЕСТИТ ОСМИ МАРТ !
08.03.2012 17:47
Много радост весели моменти в днешния празничен ден !
цитирай
40. get - - Ами, и аз не бях чел Питър Пан ...
10.03.2012 11:52
:)) - преди да го прочета :))
magicktarot написа:

Гет, за мой срам не съм чела "Питър Пан" - смятам да поправя този пропуск - таман имам повод да чета нещо конкретно на бебето.:)))

- Поздрави и целуни "мома" Калина ... "стройна се Калина ... вие, край брега усамотена, кичест Явор клонки сплита в нейни вейчици ЗЕЛЕНИ (?) "http://www.youtube.com/watch?v=2ksnujtJe6I - П.П. Славейков е гений, защото гениите, кореспондират с матрицата ... информационните архитипове ?!!
- Относно Питър Пан, да донякъде е така ... права си, че това кореспондира или е резултативна величина от действието на "Зеленият човек"(при келтите ... при нас е също но с имена Ер-Хермес-Пан-Пер(ест)-Перперун(д) ?!)
- Това е и сър Ланселот(зеленият рицар (!) - още и "Рицарят на каруцата" ?) ... или Пърсивал(защо ли толкова ми докарва на Перес, което сме коментирали, по рано)
- Който(или които) са - бащата на сър Галахад ... този, който намери Граала ... без да го търси ??
- Всичко това, по силата на навика(внушено ни) го свързваме с англосаксонците и "техният" крал Артур ?! - но тези образи са разработвани още във куртоазната рицарска литература ... при така наречената "лейзи д"ами" ... на рицарите от Ланге д"Ок(земята на бугрите-катари !).
- Част от историите в епоса за Крал Артур ... са създадени във Франция ... като пример творчеството на Кретиен д"Троа ... от същият град, който бе пощаден и не предаден на огън от Атила-хун ! - Защо ли ?
magicktarot написа:
...
За Гуенди - не съм наясно ... Но е интересно като значение - трябва да го кажем на нашата съблогърка Гвендолин.
...


- Доколкото съм се занимавал с етимология на името ... Г(в)уе(нди) е синоним и на старофренското "Беоуф" , тоест "Благороден(ник)" ... по-късно под английско влияние става на "бьоф" Строганов" ... тоест говеждо по рецептата на руският граф Строганов ... който поради липса на зъби искал да го накълцват на ситно и препържват ... предобраза на днешният "виенски шницел" ... :))
цитирай
41. malkiatprintz - Любопитно, Меджик :) Да, ако пла...
11.03.2012 03:34
Любопитно, Меджик :) Да, ако плашенето до смърт се разгледа като форма на духовно израстване - а то е такова, доколкото преодолявайки страховете си, израстваме - то Пан е наистина вътрешната ни същност. реално, страховете съществуват почти винаги единствено в мислите ни и често пъти се страхуваме повече от необходимото или даже - излишно, но преодолявайки именно вътрешния си страх, израстваме. Що се отнася до личният дух и изкуственият, както го наричаш, дух, ми се струва, че изкуственият може би също е проявление на Пан: познавайки единствено личния дух, хората не са се развивали, имали са огромни умения, които обаче не са осъзнавали и единственият начин да ги осъзнаят е било да бъдат поставени в състояние, в което да са принудени да ги търсят отново, също както Адам и Ева са имали рая, но са били изгонени от него, за да го разберат, да го осъзнаят и съзнателно да го потърсят отново. В крайна сметка, ако на едно дете му даваш три пъти на ден храна, то ще я приема без да осъзнава какво получава, но в момента, в който - вече пораснал, зрял човек - го поставиш в положение сам да изкарва прехраната си, едва тогава осъзнава какво представлява храната и благото й. Разбира се, не мисля, че винаги е необходимо да осъзнаваме красивото чрез страданието, но малко са онези, които могат да го осъзнаят преди да го загубят и да трябва да го търсят отново.
цитирай
42. magicktarot - Re: :)
11.03.2012 12:18
Гет, утрепа змея с това "и аз не го бях чел, преди да го прочета" ! :)))))))))) Ще го включа задължително в репертоара си - голям хит! :))))) Благодаря ти за божествения музикален поздрав! А за крал Артур, Пърсивал, Галахад, Ланселот и т.н. стоя като гръмната! Или ми влизаш в компа и следиш какво чета (макар да не съм действала тия дни много на компа, а основно на хартиен носител), или ми четеш мислите! Дон Хуан ктист? Без майтап, учудих се не на шега! За първи път разбрах онзи ден, че "ланге д,ок" (langue d,oc) - е южният френски език, предпочитан от трубадурите и широко използван от катарите, а "ланг(е),д, оил" - е северният френски. Та точно в момента превеждам едни неща за Граала и основно за Кретиен дьо Троа и свързаността на неговата история с по-стари келтски и уелски приказки!!! Ако успея да преведа качествено, ще пусна материала, интересен е. Не че е нещо ново или че го няма в нета, но е събрано добре в една книга и ми хареса.
Поздрави, Гет Телепат! :)

=

Костадинов, благодаря ти!

=

Принце, привет! Да, точно си го изказал това с лишаването с цел осъзнаване. Наистина, възможно е този "изкуствен дух" да е част от Пан - или негово творение, създадено с някаква цел... Това ми напомня и за друго - "Бог създаде мирозданието, за да може да се наслади на себе си" - Мирозданието, като част от Бог, е хем Бог, хем нещо отделно. Т.е. създаването на нещо различно, което да служи за разбиране и осъзнаване на друго (както създаване на злото, за да може да се осъзнае доброто) не е свързано само със страдание - към такива мисли ме водят думите ти. Може би има нещо "оттатък страданието", което, ако се прозре, ще доведе до разбиране, че всъщност страдание няма. Затова има толкова практики със самобичуване, въздържание, дори увреждане на телесни части (като например индийците, които си вдигат едната ръка нагоре и остават в тази позиция цял живот, ръката изсъхва и т.н.).Страданието, най-вероятно, е първото стъпало на "Храма на постигането". А страхът също е страдание;)
цитирай
43. get - . . . за крал Артур, Пърсивал, Гал...
11.03.2012 21:26
magicktarot написа:
... за крал Артур, Пърсивал, Галахад, Ланселот и т.н. стоя като гръмната! Или ми влизаш в компа и следиш какво чета (макар да не съм действала тия дни много на компа, а основно на хартиен носител), или ми четеш мислите!

- Защо да чета от компа ти, като Майката(!) ни е дала много по рационални начини ??!
- Казвал съм ти че, Света представлява една величествена мелодия, изпълнявана от съвършен оркестър в който Бог е диригент ? - заслушвам се ... и чувам звука, който отговаря(е производен) на твоите мисли - Толкова е просто ?? :)

magicktarot написа:

Дон Хуан ктист?

- Хм, :)) - познаваме се с тях и какво могат да правят с "асамблиращата точка" на "енергийният пашкул" ? - но не сме от една наследствена традиция ... аз съм от "ктистите"-волоските-влъхвите ... тоест "в-л-ш", подобно на "в-р-ш", тоест равнозначно на "вълшебник", вещ и "вършещ" ! ... май бях "дедец" или "Рицар на зеленият дракон" в МонтСегюр(крепоста на Сигурната планина):)) ?? ... един от "патешките хора"(вж. в Уики за Cagots) ... носещи знака на мама д"Ок(тоест майка Патица) ... символът на която стои на "сандъка от Терачина" ... дарен от княз Борис-Михаил на католическата църква ... пък после ... за после не ми се приказва ... защото бяха клади и преследване, и упадък на народът ми/ни !!

- Ако си се подвела да извеждаш, вярата ни от Мани или Павликянство ... май не ще да си на прав път ??!

от Гет ктист ... от тези, които вярваха в Безсмъртието и скиталчеството на Душата

цитирай
44. malkiatprintz - Не мисля, че мирозданието е нещо ...
12.03.2012 00:52
Не мисля, че мирозданието е нещо различно от Бога, Меджик, това е като своеобразна мечта, която е в ума му - всеизвестното сравнение със съня, което е доста елементарно, но все пак върши работа - и съм на мнение, че нищо, което е създадено "там" не е страдание или не цели страдание. Просто имаме свободата да съ-творяваме (така, в крайна сметка, и на Бога му е по-интересно, грубо казано). Ако творим злини, страдаме, ако ли не - сме щастливи, но имаме избора, а не, че страданието е създадено целенасочено. Просто ние често си избираме пътя през него, защото иначе явно не намираме друг начин за възход. А за тия разни, дето се самобичуват и т.н. - луда работа. Досущ като по вица за оня, дето седял на един бордюр и си удрял яйцата с две тухли. Когато го попитали "защо", отговорил: "Ами такъв е кеф, когато не уцеля!"... Номерът е, че дори когато "страдаме", бихме могли да не го правим, разбирайки, че това е продукт на ума ни и неговите изкривени представи.
Видях, че коментирате Кретиен дьо Троя и рицарите на кръглата маса :) Другият автор от същото време, който е писал за тях и за Граала, независимо от дьо Троа, е Жофроа де Монму (Geoffroy de Monmouth). Действително има връзка с келтските и галски предания, но може да се потърси връзка и с епичните песни като "Песен за Ролан" (Chanson de Roland). При него също могат да се намерят препратки, като например мечът му Дюрандал, който е също магичен и може да се разгледа като предшественик на Ескалибур, или като вълшебният му рог Олифант... В крайна сметка "Песен за Ролан" разказва за прогонването на Маврите от Южна Франция (Langued'oc) от Шарлеман. Хехех... а в Лагедок, в крайна сметка, е било укрито и съкровището на катарите, което е било изнесено от Монсегюр ден преди крепостта да падне на Коледа 1244 г. :) Никой не знае какво е било това съкровище - злато или тайни книги... нито къде е било пренесено и скрито след това... Връзки, препратки, връзки, препратки... :)))
цитирай
45. get - - g"Wendy, g"Wendy (!!) ... wake up ! - опасно е дълго да се Задържаме в Невърланда !!?
19.03.2012 13:57
- Wake up ! - Wendy :))

- Събуди се !! - иначе, как ще разбереш (?) - Защо Карл Перо се нарича така ! - Защо написаният от него цикъл приказки, е озаглавен "Приказки(те) на мама Гъска" ?!?

- Защо Синът божий, през средновековието, е изобразяван Разпят върху кръст наричан, знака на "мама Гъска/Патица" (mom или mеre de Ок ... mom d"Ок) ?!

- Wake up ! - Wendy :)) ... ако се опитваш да прочетеш и разбереш всичко по темата ... това ще ти отнеме време, с години !!

от Гет ктист - брат в Задругата на Спомена ... (?) :))
цитирай
46. magicktarot - Привет, Гет! :) Старая се да стоя будна :))) Доколко успявам - е спорно...:)
19.03.2012 20:21
Просто малко почивам от блога тук, само проверявам тук-там какво ново.

Интересно е това за "мама д,ок", твърде интересно! Благодаря ти за насоките!

Прав си, че който иска да проучи всичко налично по даден въпрос, трябва да отдели и "дари" много от времето си. Затова търсим "моменталното просветление", за което се надяваме, че дава моментално "знание".

Иначе отвреме-навреме публикувам по нещо в другия си блог, ето го:
http://magickssonia.blogspot.com/

Поздрави! :)
цитирай
47. get - - Я, да те събудя с един въпрос ?! :))
25.03.2012 01:11
magicktarot написа:

Привет, Гет! :) Старая се да стоя будна :))) Доколко успявам - е спорно...:)



- Каза ми, че проучваш катарите(бугарши) ?!

- Даде ли си отговор, заради кого бе създадена Инквизицията ?!

- Стигна ли до онази човеколюбива фраза ... Избивайте наред, Господ ще ги познае ... кои са наши !

- Стигна ли до "мама,Ок" от Ланге д,Ок - Видя ли сандъка от Терачина
- Научи ли за "патешките" хора ... тоест европейските "непрекасаеми"(недокосваеми) ... не онези от Индия ?!

- Прочети ли за кръстоносните походи които са провеждани в Европа - разбра ли как се казва моралният подбудител и духовният вдъхновител за тях ?!

от Гет ктист - брат в Задругата на Спомена ... вярващ в Скиталчестовто на Душите
цитирай
48. magicktarot - Привет, Гет! :)
26.03.2012 11:27
Тези неща ги знам отдавна, но, разбира се, никога не е достатъчно. Както ти казах, Мама д,Ок не я знаех. А сандъкът от Терачина го знам от тебе отпреди.
Благодаря ти за насоките отново! :)
Поздрави!
цитирай
49. get - - Ако съм пропуснал ... ?
26.03.2012 13:39
... имаме ТУК, много добри изображения от "сандъка от Терачина" ! -
http://kleotemida.blog.bg/history/2010/11/30/sandykyt-na-terachina-snimki.643259

- Доколкото имам писано от него ... Борис "покръстител" го е изпратил в дар на папата ... заедно със "сарацински"(което според мен е звучало "саракински" ... т.е. неравнозначно на "сарацин" ?!) книги ... за които иде реч в кореспонденцията !?
- Тези "саракински книги" ги свързвам с казаното от цар Иван Александър (до венецианският дож) че, азбуката ни е отчасти с гръцки, отчасти персийски знаци ?!
- Бих уточнил относно "гръцките", че до момента съм намерил "графеми-букви" от Близък изток ... къмто ЧЕТВЪРТИ ВЕК от които може да се предположи, че те се явяват протообраз на така наречената "кирилица" ?!

- Отново повтарям ЧЕТВЪРТИ ВЕК - мисля че, той се явява определящ по отнношение на нашата история ... това е векът на "борби срещу арианството" ... също на войни между готи и българи ... и ред други показателни и съществени други неща ... които са прикрити под доста дебел слой ... по-късна религиозна пропаганда ?! ... Това до което съм стигнал в проучванията си към момента ме навежда на мисълта, че богомилството е едно естествено продължение на това, което се крие зад "арианство" - но това не е манихейство ... не е и това, което се мъчат да ни внушат, че било ерес от някой си поп Арий - Това е нещо съвсем друго ?!

Поздрави!
цитирай
50. magicktarot - Гет,
27.03.2012 00:04
относно "к" и "ц" - сарацини и саракини е едно и също. Предполагам, знаеш - има "кентум -" (от лат. - centum - сто, четяло се е с "к") и "сатъм - езици" (сатъм също значи сто - не помня на какъв език, да не е някой персийски?). Различават се по това как се изговаря "с", "к", "ц". Та оттам - разлика между "к" и "с" (респ. "ц") няма. Т.е. и значението на тези две думи е съвсем еднакво...

Т.нар. гърци са населявали и Близкия ИЗток...

Кажи нещо повече за арианството и богомилството? Аз не правя много-много разлика между катари, богомили и албигойци. Но определено има разлика между богомили и манихейци, а и арианци...
цитирай
51. get - относно "к" и "...
27.03.2012 17:18
magicktarot написа:
относно "к" и "ц" - сарацини и саракини е едно и също. Предполагам, знаеш - има "кентум -" ...
Т.нар. гърци са населявали и Близкия ИЗток...

- Саракини често се бърка със сарацини, ... първото е народ(племенно обединение) съществувало в прикаспието, поне половин хилядолетие преди ... да се появят сарацините в Близък изток ?!

magicktarot написа:
Кажи нещо повече за арианството и богомилството? Аз не правя много-много разлика между катари, богомили и албигойци. Но определено има разлика между богомили и манихейци, а и арианци...

- За да обясня за арианството(светло-благородно-човек в Бог), ерго богомилството - Ще трябва да почна поне от ТРЕТО ХИЛЯДОЛЕТИЕ пр.Христа и да стигна до края на ПЪРВО ХИЛЯДОЛЕТИЕ след ?

- Първият опит за духовен "преврат" се прави още през това Трето хилядолетие в лицето на Саргон Първи ... в така наречената предна Азия ?
- После трагедията се пренася в Египет(професионална жреческа класа, фараонът-бог, класово разделение/кастовост) ... с усложнената му и пеобърната теогония от около 14-то столетие пр.Хр. - същата довежда до войни и упадък на по-старата Крито-минойска + микенска цивилизация, религия и култура ?
- После е следвана от "елинизма", като културно явление ... по-късно това придобива етносен характер !(по него време се появява и юдаизма).
- После, това се пренася чрез Римската империя и на територията на Европа - достига кулминация при утвърждаването на "християнството" с неговото институциализиране и догматизъм !(но на практика християнството ... е репит/прочит на по-стари вярвания в които се влагат нови идеи и смисъл ?)!
- По-късно имаме ... "тъмни векове", тоест ренесанс на по-старата вяра !
- Към 12-ти век отново се поддема отново "елинизма"(неопатонизъм, аристотелизим, питагоризъм ет цетера) ... за пример папа Пий Втори, какво му е името ... не е ли Енеа ? - по него (а и при още няколко папи от това време) се започва война срещу тези които възродиха(по-скоро носители) на по-старата вяра !
- След това става налагането на старозаветничеството (юдаизъм), което пък подготвя реформацията ... неоюдаизъм ... колониализъм(робство на расов признак) капитализъм ... социализъм - фашизъм(коренът им е един, относно националсоциализма, там нещата са по-различни ?) ... империализъм ... либерализъм(за избрани !) ... и ето ти пост-технологичното общество ?! :)) - Това накратко съотнесено, къмто социума и формите на управление на същият ! - без да намесвам култура, религия и ред други неща ?! ... тоест това, като външно-формални признаци на обществата ни ?

- Но, това се предшества от религиозно-философски доктрини ... съответно от конкретни хора и култури, които ги налагат - тук трябва да си поставим простичкият въпрос - Защо ... още и, Кой има изгода ?

- Но тава е грубо марксистко-материалистичен подход - а ние с теб знаем, че зад реалностите на "проявеният свят" съществува нещо незримо, по-финно, но и тотално, предопределящо проявната част на настъпващите процеси (предпоставките за които се създават много, по от рано ?) ! - това става в това незримо за очите на обикновеният човек ... там където действат едни съвсем други реалности, закони и правила ... върху които, човекът грабнат от грижите си за насъщният - Забравя ... дори да се замисли !!?

- За много от тези неща, в различни постове под различна форма ... аз ти споделях ! - но ПОзнанието не се постига лесно ... малко са щастливците, които достигат до Просветлението ... в рамките на Миг(ването) :)) ... така че, имаш едно "наМИГване"/нишан :)) за "нещо си"(?) от Мен ... дори НеСебеОпозналият се :)) ! - Усмихни се и стани, като един Малък Бодхисатва :)))))))) - така по-бързо и лесно ще стигнеш до отговорите на интригуващите те въпроси !! :))))

от Гет ктист "калфа", още и брат - в Задругата на Силата ... която е и Спомен(?)

П.П.
- Тази нощ ... "нещо" ми каза, че все още не си прочела "Пастира" от св.Ерма ?

- Второ - разбрах, че това което съм написал ще ти прозвучи твърде предвзето и сухо ... та ти давам и още едно насока :)) - която обяснява и тази приемственост между по-стари вярвания(местни) и нови християнски(уж) - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Good_shepherd_02b_close.jpg ... (картинка от катакомбите на Рим) това към момента са приели да го изписват "Пастира на Ерма" ... но мисля по-старото е Хермас "пастиря"-Хермес (?) (http://en.wikipedia.org/wiki/Shepherd_of_Hermas#Authorship_and_date ) ... но още по странното е че, в същите тези катакомби от същият времеви период изографисват и "Орфей, като Пастир" - http://www.carnaval.com/orpheus/orpheus-history.htm

В контекста на това - още, ще те подпомогне да разбереш в тяхната сърцевина, нещата ... ако прочетеш за Монтан и "монтанизма" - така неприятна тема, за ранните християни ... или ... КрЕСТИяни ?? :)) ... но тук вече отиваме при Ориген и "оригенизма" ... "Александрийската екзегическа схола" (!?) !! - успех "алби/гойке" ... бяло-гвенди ... "бяло-благородна" ... нещо подобно, като "Alba Regia" (от Седмоградско - за което казват, че е било населено от предците ни ?) ... която на "славянски" се превежда като Stolni Beograd -Polish: Биалгород Столечни or Биалгород Кролевски, Turkish: Истолни Belgrad). ... ах тази лингвистика и етимологии :)) ... повече виж на - http://en.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9kesfeh%C3%A9rv%C3%A1r#Names
цитирай
52. magicktarot - Гет, благодаря ти за този обстоен очерк-пътешествие
30.03.2012 22:23
из дебрите на история-религия-реалност-проявено-непроявено! Засега нямам какво да добавя, а и въпроси не се явяват - за да можеш да питаш, трябва да асимилираш адекватно нещата, т.е. да улегнат и да ти се изяснят.

Както винаги - позна и за това (!), че наистина още не съм изчела "Пастиря" на Ерм, но го помня много добре и ми стои в списъка с неща за четене.

цитирай
53. darcy - Ще има да компенсирам отсъствието си, толкова нови теми в блога ти
04.04.2012 15:28
Но си струва, ти си един от наистина малкото автори, заради които си заслужава да се посещава този сайт.
цитирай
54. magicktarot - Благодаря ти, Дарси! :)
05.04.2012 11:30
И ти липсваш тук - ще се радвам да те чета по-често!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2717352
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953