Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2011 18:12 - Ейй, цигани, циганииии! :)
Автор: magicktarot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5421 Коментари: 20 Гласове:
29

Последна промяна: 28.10.2011 18:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Ако в Испания те нарекат „циганка” – това е голям комплимент... Означава, че си много красива... Много съжалявам, че държавата превърна мнозинството от нашите цигани в това, което са днес...Но постът ми не е за циганите...

    Навремето, мноооого отдавна, мечтаех да водя цигански живот – в табор, с пътувания и т.н. Дали успях да го постигна? Все още е рано да се каже.

 ...Пускам тук една любима стара полска песен - доколкото разбрах, тя е от филм „Таборът тръгва към небето”, който аз още не съм гледала...


  Вървят цветни каручки / Jada wozy kolorowe


Вървят цветните каручки с таборите,

 

заминават цветните каручки с вечерите.

Може би вятърът – верният цигански спътник -

Ще ги върне с падащите листа...

Преди мъглите да покрият вашите следи,

кажете ми, Цигани, как е при вас?

 

 

Имаме много и малко, но в същото време

 

Имаме червено, имаме зелено, сянка и блясък,

Имаме лазурносиньо, виолетово, имаме щастия и неволи,

Но винаги е цветно сред нас.

 

 

Вървят шарените каручки с таборите,

 

Ей, Цигани, как ми се иска да тръгна с вас!

Ще си живея в едно кътче при музиката,

Ще слушам разказите на старите цигулки.

Топлият вятър ще замени старото платно.

Какво ще ми дадете, за да не ми е вече тежко на душата?

 

 

Ще дадем много и малко, но в същото време

 

Ще дадем червено, зелено, сянка и блясък,

Ще дадем лазурносиньо, виолетово, ще дадем щастия и неволи,

Но ще бъде цветно сред нас...

 

 

И тръгнах с тях накрай света.

 

Вятърът заплиташе и разплиташе плитките ми.

И събрах диви спатии, горски пики.

И бях там, където се раждаха музиките...

Днес заминавам с циганите в облачни краища

И на посивелите хора

Днес даром раздавам цветовете...

 

 

Вземете много и малко,

 

Но в същото време

На един – червено, на друг - зелено,

Сянка и блясък,

На някой - лазурносиньо, на друг – виолетово,

На трети - ехото на тази песен –

Да отиде с него с циганите в черната гора...

 





Тагове:   magicktarot,   jada wozy kolorowe,


Гласувай:
29



1. svoboda64 - Понякогга се удивлявам колко си "малка",
28.10.2011 18:34
т.е. колко си по-млада от мен и как култовите неща за нас/поколението тепърва ги откриваш :)))
цитирай
2. magicktarot - Привет, Свобода! :)))
28.10.2011 18:38
svoboda64 написа:
т.е. колко си по-млада от мен и как култовите неща за нас/поколението тепърва ги откриваш :)))

Тази песен я знам от малка - покрай родителите ми... Само че тогава не разбирах полски и не знаех какво се пее...:)))
цитирай
3. stela50 - Гледай този филм , Магична ... наистина беше култов за нас .
28.10.2011 18:42
С тази песен ме връщаш години назад и желанието да го гледам
отново ... Прекрасен филм .
Поздрави !
цитирай
4. megg - Спомних си с какво вълнение прочетох книгата ...
28.10.2011 19:47
И колко ме плени, бях като омагьосана от нея; спомних си дори корицата, надписа " Таборът отива към небето"... Спомних си дни от детството и този копнеж, дето човек го носи винаги - по волност, пъстрота, любов, непокорен дух ... и е хубаво, когато запазиш този поглед.
Поздрав, Маджик! :))
цитирай
5. lyubomircholakov - Табор уходит в небо
29.10.2011 00:16
"Табор уходит в небо" е руски филм от 1976 г. на режисьора Емил Лотяну, по мотиви от ранните разкази на Максим Горки.
Песента е великолепна и беше много популярна, но не е от този филм; просто са използвани кадри от него в клипа.
http://1kino.com/russia/3255-tabor-ukhodit-v-nebo.html
цитирай
6. hristo27 - Този филм съм го гледал 3 или 4 пъти. ...
29.10.2011 11:53
Този филм съм го гледал 3 или 4 пъти. Наистина е страхотен, а музиката - няма грешка!
цитирай
7. jabalka - Привет!
29.10.2011 12:42
Много е хубав филма и да - гледай го!
Циганската душа се възпява като символ за волност, но и непостоянство. Копнежна, но нетърпелива! Свободна като птица, но птица като кукувицата !? Очароваща и изплъзваща се!
Когато бях дете - също мечтаех да съм като циганите...! Стремеж е това , ей...!
цитирай
8. get - - Еей-й-йЕ ... ч"Шае шукарие ... шукарие, шукарие - ама ромале бути !! :)))
29.10.2011 21:32
"Нане цоха, нане гад,
Ме кинел манге ьо дад!
- Сьйр вьйджява палором,
Ме кинел манге ьо ром! ... :)))

"Нет рубашки, юбки нет,
Ты купи их мне отец !
- Выйду замуж, вот потом
Мужа я спрошу о том !

Папа, серьги мне нужны,
Серьги с золотом важны !
- А не дашь, что я прошу,
В девках я не усижу ... !"

- Живата илюстрация :)) ... какво съдържание ни се вкарва, с понятието, че сме индо-европейци !! :))

- А знаете ли, що значи Гаджьо и Дас ?!?

от Гет ктист - брат в Задругата
цитирай
9. magicktarot - Привет, Таня! :)
29.10.2011 22:43
stela50 написа:
С тази песен ме връщаш години назад и желанието да го гледам
отново ... Прекрасен филм .
Поздрави !

Ще те послушам! Поздрави!:)
цитирай
10. magicktarot - Здравей, Мег! :) Представих си усещането от книгата и
29.10.2011 22:45
megg написа:
И колко ме плени, бях като омагьосана от нея; спомних си дори корицата, надписа " Таборът отива към небето"... Спомних си дни от детството и този копнеж, дето човек го носи винаги - по волност, пъстрота, любов, непокорен дух ... и е хубаво, когато запазиш този поглед.
Поздрав, Маджик! :))

съпреживяването й, което описваш! :) Благородно ти завиждам - има значение на каква възраст четеш за първи път дадена книга... Пожелавам ти много свобода и полети! Поздрави!:)
цитирай
11. magicktarot - Привет, Чолаков! Благодаря ти за обстойните разяснения!
29.10.2011 22:46
lyubomircholakov написа:
"Табор уходит в небо" е руски филм от 1976 г. на режисьора Емил Лотяну, по мотиви от ранните разкази на Максим Горки.
Песента е великолепна и беше много популярна, но не е от този филм; просто са използвани кадри от него в клипа.
http://1kino.com/russia/3255-tabor-ukhodit-v-nebo.html

Поздрави!
цитирай
12. magicktarot - Привет, Христо! :)
29.10.2011 22:48
hristo27 написа:
Тзи филм съм го гледал 3 или 4 пъти. Наистина е страхотен, а музиката - няма грешка!

Все повече се паля да го гледам филма - ще го направя! :) Напоследък рядко гледам филми, но съм сигурна, че има много такива, които си струват. Поздрави!:)
цитирай
13. magicktarot - Здравей, Ябълка :) Стремеж, нали!?!:)
29.10.2011 22:51
jabalka написа:
Много е хубав филма и да - гледай го!
Циганската душа се възпява като символ за волност, но и непостоянство. Копнежна, но нетърпелива! Свободна като птица, но птица като кукувицата !? Очароваща и изплъзваща се!
Когато бях дете - също мечтаех да съм като циганите...! Стремеж е това , ей...!

Не знам дали е добре да се обобщава така за цяла една народност - свобода, но непостоянство, копнеж - но нетърпение... :) Може би са подчертани някои черти, но не са задължителни... Познавам доста сериозни цигани. Поздрави!:)
цитирай
14. magicktarot - Гет, ха хахах:))))
29.10.2011 22:55
get написа:
"Нане цоха, нане гад,
Ме кинел манге ьо дад!
- Сьйр вьйджява палором,
Ме кинел манге ьо ром! ... :)))

"Нет рубашки, юбки нет,
Ты купи их мне отец !
- Выйду замуж, вот потом
Мужа я спрошу о том !

Папа, серьги мне нужны,
Серьги с золотом важны !
- А не дашь, что я прошу,
В девках я не усижу ... !"

- Живата илюстрация :)) ... какво съдържание ни се вкарва, с понятието, че сме индо-европейци !! :))

- А знаете ли, що значи Гаджьо и Дас ?!?

от Гет ктист - брат в Задругата

Кой е казал, че циганите произлизат от Индия? Това е слух, както се казва!?;) Навремето, преди век-два, се е твърдяло, че идват от Египет... Египтянка значи циганка - например в Парижката Света Богородица на Юго...

Арийците - т.е. всички европеиди - произлизат от Индия... А за циганите изобщо не е доказано откъде идват. Некой мъдрец е направил връзка между цвета на кожата на днешните индийци и циганите - и е решил, че са едно и също... Възможно е да е така, но това е станало, когато в Индия са се нанесли цигани, след като арийците са напуснали тия места... ;)
цитирай
15. monaliza121 - Хей, Маджик!
30.10.2011 00:48
Не ти трябва цигански живот. Той е примамлив само във филмите...
За песничката ще намина утре да я чуя.:))
цитирай
16. magicktarot - Привет, МонаЛиза! :) Ха ха, май е така...:)
30.10.2011 01:23
Важно е състоянието на духа, така мисля... Ще стигнем неминуемо до "дали битието определя съзнанието или съзнанието - битието?", но аз мисля, че второто е по-меродавно...:) Поздрави!
цитирай
17. get - - Къв Агюпт ... ква Нотр Дам дьо Пари - драга магеснице ?!
30.10.2011 09:22
- Те самите ме научиха на тяхната си приказка - Шукар бути - ромале бути :)) !
Интересен факт от началото на миналия век с Рабиндранат Тагор, който става свидетел, на опит за кражба от едно цигане в Централните хали - София ! ... той се обръща към придружаващият го с думите - Ако вие не обърнете навреме внимание на този народ от парии, след време ще имате сериозни проблеми !! ... същият явно е говорел от позицията си на твърде добре информиран ?!
- Ще бъде твърде нескромно, да се съизмервам с нобелиста Тагор, но и на мен ми се е налагало поради естеството на работата ми, твърде да се срещам с тях !! ... предвид състоянието на нещата към момента, считам разните декади и други мероприятия за интегрирането им ... просто една химера !! ... бащиците им(циганските барони, които водят "циганският табор") така са ги оплели в мрежите си, че ... !! :(((

- Всичко това което изредих, не идва с цел да отрече качеството на кино-произведението "Табора отива към небето" - Не ! - по-скоро в даденият случай се сблъскваме с културологичният парадокс и становището на Цицерон за "културата", което накратко е ... културата е това, което ни грабва за сърцето и преобръща моделът ни, на мислене !?
- Нещо подобно ни казва и Ашер Гинцбърг "Ахад-ха-Ам", в произведението си "Пророкът" ... но той развива, тезата в малко по-друг аспект и-и-и ... май станах, сухо-академичен ... :))) ? - А-ай Ромале - Хаей Чавале ... !! :)

http://www.youtube.com/watch?v=tPCO7743bHE&feature=related

Djelem, djelem, lungone dromensa
Maladilem baxtale Romensa
Djelem, djelem, lungone dromensa
Maladilem baxtale Romensa.
Ay, Romale, Ay, Chavale,
Ay, Romale, Ay, Chavale. ...
цитирай
18. magicktarot - Гет, съгласна съм с всичко, което казваш...
30.10.2011 11:34
Не ми се иска темата да стане "за и против циганите"... В крайна сметка - те са на касти - за жалост висшите им касти не се размножават така, както низшите - и оттам идва проблемът... Но този проблем съществува в цял свят - и не е само при циганите у нас... Може скоро т.нар низши да претопят т.нар. висши - и това да е целта на Колелото - всичко ще започне пак отначало, хората отново ще откриват топлата вода и тнтнтнтн. :)))
цитирай
19. kosara2008 - :)
01.11.2011 12:20
" Табор уходить в небо" - руски филм,музикален,романтичен,драма.

страхотен е,гледай го, особено е силен ако го изгледаш без субтитри, просто тази реч няма аналог:) здравей и слънчевост в него!
цитирай
20. magicktarot - Привет, Косара! :) Ще те послушам -
01.11.2011 15:18
без субтитри ще е, мерси за съвета! :)

Поздрави и слънчев ноември! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2723881
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953