Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2011 21:22 - Танцът на Гарваните
Автор: magicktarot Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10897 Коментари: 37 Гласове:
28

Последна промяна: 10.02.2012 00:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Случи се преди малко... Още бе светло...

Бях на двора и се мотаех насам-натам...

Тогава ги видях.

В небето.

Два гарвана.

За първи път ги виждах.

Не знаех, че наблизо живеят гарвани.

Летяха съвсем близо един до друг. Почти допрени...

Правеха невероятни въздушни пируети.

Не помня каква беше думата, обозначаваща действието, при което самолетният ас се стрелва рязко нагоре или надолу...Лупинг?... Същото правеха и гарваните... Двамата... Заедно...В невероятен синхрон...

Омагьосаха ме.

Отвреме-навреме се чуваше тяхното характерно ниско и приглушено „гръъ-гръъ”...

Не можех да откъсна поглед...

Та те танцуваха!

Въздушен танц...

Криле в стихията на Въздуха...

Извън размножителния сезон...

Не помня колко време ги гледах...

По едно време се разделиха – единият полетя на изток, другият – на запад...

След броени секунди разбрах защо – един сокол летеше след гарвана, литнал на запад...

Познавах сокола отпреди...

Не изглеждаше да гони гарвана...

Но знае ли човек?

...Изчезнаха – и трите птици...

А аз се запитах

Какво видях?

Любовта?

 






Гласувай:
28



1. gita969 - Видяла си
21.10.2011 21:31
тамца на самия живот, величието на природата и силата на свободата. И така си го описала сякаш и ти си полетяла. Поздрав. Хареса ми!
цитирай
2. magicktarot - Привет, Гита! :) Наистина усещането ми беше такова - все едно и аз полетях!
21.10.2011 21:40
gita969 написа:
тамца на самия живот, величието на природата и силата на свободата. И така си го описала сякаш и ти си полетяла. Поздрав. Хареса ми!

Благодаря ти за проникновения коментар! Поздрави и полети!
цитирай
3. mt46 - Здравей, Меджик! :))
21.10.2011 21:43
Явно и ти имаш поглед към Природата... Мисля, че птиците се обичат по-вярно и всеотдайно от повечето хора. При тях няма такъв егоизъм, няма какво да делят...
Аз пък съм се любувал на невероятните лупинги на лястовиците - летят срещу мен, после рязко се извисяват...
Радостна, щастлива вечер! :))
цитирай
4. bven - Вече всички животни имат различно поведение -
21.10.2011 21:54
поне аз виждам такива. Даже някои се опитват да съставят цели думи по продължителност, а привързаността им става прекрасна за човека!
Хубаво нещо си видяла, Соня. Нека е за добро!
цитирай
5. magicktarot - Здравей, Марине! Да, наистина като че ли птиците изпитват по-голяма любов от човека -
21.10.2011 22:01
mt46 написа:
Явно и ти имаш поглед към Природата... Мисля, че птиците се обичат по-вярно и всеотдайно от повечето хора. При тях няма такъв егоизъм, няма какво да делят...
Аз пък съм се любувал на невероятните лупинги на лястовиците - летят срещу мен, после рязко се извисяват...
Радостна, щастлива вечер! :))

странно ми звучи тази констатация...но някак много вярно...
Лястовичките и за мен са интересни и загадъчни, наскоро с Мартиники споделяхме за тях...:) Те могат да благославят и да кълнат - така разправят бабите...:)
Поздрави и полетна вечер - с шоколад! :)))

цитирай
6. magicktarot - Привет, Бвен! Поглеждайки по "авгурски-птицегадателски" маниер - струва ми се, че е добро посланието! :)
21.10.2011 22:05
bven написа:
поне аз виждам такива. Даже някои се опитват да съставят цели думи по продължителност, а привързаността им става прекрасна за човека!
Хубаво нещо си видяла, Соня. Нека е за добро!

Не се бях замислила в този аспект. Просто много ме впечатли любовта между тези два гарвана (а и обожавам тези птици, може би, ако има прераждане, някога гарванът ми е бил племенно свещено животно, кой знае?) :)
цитирай
7. stela50 - Здравей , Магична ... Вълнуваща гледка ,любов във висините .
21.10.2011 22:28
Велика е природата ,както и чувствата и усещанията
от красотата и силата й...
Благодаря за споделените мигове на възторг и полет...
Поздрави !
цитирай
8. rustam - Гарваните
21.10.2011 23:10
наистина са проклети птици. Обикновено увеличаването им означава изчезване на другите красиви птици: гълъби, гугутки. Защото нападат гнездата им и изпиват яйцата. В Бургас бяха почти изчезнали гугутките, а се вияха грозни черни ята. Сега се върнаха пак, но след като унищожиха обиталища на гарвани, а и пуснаха ловци да ги отстрелят.
Гарвана е като хиената. Соколът е благородна птица. Хубав знак
цитирай
9. magicktarot - Привет, Таня! :) Радвам се, че и ти усети чувството! :)
21.10.2011 23:29
stela50 написа:
Велика е природата ,както и чувствата и усещанията
от красотата и силата й...
Благодаря за споделените мигове на възторг и полет...
Поздрави !

Наистина, може би ние, хората, никога няма да престанем да се дивим на Природата - най-великото Творение, и най-висшето Изкуство ! (това за Природа-Изкуство ми дойде наум преди малко в блога на Sestra - sestra.blog.bg...)
Поздрави и светла неделя! :)
цитирай
10. magicktarot - Привет, Рустаме! :) Бъркаш гарваните с враните...:) Гарванът в РБългария е рядък вид и е в Червената книга -
21.10.2011 23:37
rustam написа:
наистина са проклети птици. Обикновено увеличаването им означава изчезване на другите красиви птици: гълъби, гугутки. Защото нападат гнездата им и изпиват яйцата. В Бургас бяха почти изчезнали гугутките, а се вияха грозни черни ята. Сега се върнаха пак, но след като унищожиха обиталища на гарвани, а и пуснаха ловци да ги отстрелят.
Гарвана е като хиената. Соколът е благородна птица. Хубав знак

не вярвам да е имало отстрел на гарвани - но знае ли човек?!
За мен гарванът е най-умната птица. Наистина е противоречив - в различните култури символизира различни неща - при някои е добър, при други - лош, но винаги е забележим, никога не е на заден план...
Дори да го приемем САМО като мършояд и символ на смъртта и разложението - ако ги нямаше тези мършояди, земята би заприличала на морга...:)
цитирай
11. josarian - Отново поздрави за текста, Маджик - обичам да чета готини неща..
22.10.2011 09:07
Приятен уикенд:)
цитирай
12. get - - Гарвънът е като символ, носещ пролетта и светлината, прорицател ... символ на излизане от хтоничното ... !
22.10.2011 09:24
- Първа псветителска степен в окултно и рицарско-окултни ордени !
Гарванът гробар (Corvus corax) наричан още и само гарван е най-едрата птица от семейство Вранови (Corvidae).
Притежава завидни умствени способности, може да брои, има добра памет, известни са случаи и на заучаване на думи. Тоава, което съм наблюдавал говори за интелект, тъй като те обичат да си играят помежду и дори се шегуват с други животни ... което говори не само за интелектуални предразположености а и душевност ?!
- Може Е. А. По, като всеки един гений е предусещал на някакво равнище тези особености при птицата ?

ГАРВАН

Веднъж, среднощ, във час нещастен, аз, уморен, безучастен,
в СТАРИ ТОМОВЕ заровен над проклетата НАУКА(?),
и наведен, и забравен, в мисли, в блянове отдаден,
чух внезапно, отчетливо - и внезапно се почука -
„Гост навярно“ - аз казах си, отведнъж услушан в звука,
казах, стреснат аз от звука.
.....
Завес тънък се люлейше, шум копринен тихо вейше;
в тъмнината ръце страшни се простираха към мене;
и страхотност безпричинна пълнеше нощта пустинна.
И сърцето мое болно. Но... внезапно се почука.
„Гост навярно“ - си помислих, отведнъж услушан в звука,
„Гост - другар наминал тука!“
....
Тъй страхът си аз оборих и прозореца отворих.
Гарван черен, кат зъл спомен, във покоя мой се вмъкна,
шумно мина край стените в тая стая на бедите,
обиколи той стените, и строг, важен, неподвижен,
върху бюста на Палада кацна без поклон, спокойно,
като мой приятел ближен...
И прониза ме с очи, и остана да стои си
Тоя Гарван, черна птица, с глас вещаещ и злокобен...
Тая сянка оттогава на душа покой не дава,
Тая сянка ме смущава, с тия думи, що изрече...
Не ще бяга - НИВГА ВЕЧЕ !...

- Каква ли загадка ни поставя - Е. По с "гарванът" си ?

от Гет ктист - брат в Задругата
цитирай
13. darcy - A каква е разликата между гарван и гарга
22.10.2011 09:26
Някой знае ли?

Поздрави, Маджик!
цитирай
14. monaliza121 - Здравей, Маджик!
22.10.2011 09:54
Твоите текстове винаги дават богат избор за интерпретиране. Тъй като съм все още на земята /здраво стъпила/, ще пикирам случката. След прекрасния танц на любовта, между птиците се е появила ревност, която е довела /както винаги/ до раздялата им. Причината за ревността се появява в образа на сокола. Друго си е да направиш един полет в компанията на сокол, нали?:))))))
Весели почивни дни с много полети!:))
цитирай
15. yotovava - Ти знаеш отговора.
22.10.2011 10:24
Валя
цитирай
16. mt46 - Мисля, че гаргата е от женски пол... :))
22.10.2011 10:25
13. darcy - A каква е разликата между гарван и гарга
09:26
Някой знае ли?
цитирай
17. injir - Lyubovta. . . Ili razdyalata. . . Ili ...
22.10.2011 10:41
Lyubovta... Ili razdyalata... Ili samojertvata v imeto na lyubovta... Na garvanite... Na pticite...
цитирай
18. sande - Да не бързаме да анатемосваме птицата. Да чуем какво мислят поетите - тези мъдри хора.
22.10.2011 10:53
МИЛОСТ



Гарване, братко самотен!
Гарване, птицо несретна!

Кой те нарочи да бъдеш
вечно прокуден и мразен?

Този ли гълъб надменен
с нервната човка от алчност?
Този ли щъркел коварен,
който под сипея дебне
гущера жив да погълне?

Гарване, братко измъчен!
Гарване, птицо почтена!

Искам да дойдеш при мене
двамата с теб да си кажем
нещо, което не трябва
другите смъртни да знаят.

Хайде да бързаме, братко.
Времето свършва за нас.

Петко Братинов

***

Поздрави!
цитирай
19. magicktarot - Благодаря ти, Йосарян! :)
22.10.2011 11:51
josarian написа:
Приятен уикенд:)

Приятен и мъдър уикенд и на тебе!
цитирай
20. magicktarot - Гет, благодаря ти за това тълкуване, а и за прекрасното стихотворение на По! Не го бях срещала!
22.10.2011 12:03
get написа:
- Първа псветителска степен в окултно и рицарско-окултни ордени !
...
Не ще бяга - НИВГА ВЕЧЕ !...

- Каква ли загадка ни поставя - Е. По с "гарванът" си ?

от Гет ктист - брат в Задругата

Таман ще се запозная с него - невероятно е! "Нивга вече!"... Това говори повече от всичко друго...

Мисли тъжни, безутешни се занизаха верига...
Въз завесата облегнат, аз седях от скърб налегнат.
Тъй при нея аз облегнат - бе отдавна и... далече,
да стоя обичах дълго - бе отдавна и далече -
не ще бъде - Нивга вече!

И във блянове отвлечен, аз усетих шум далечен,
сякаш ангели дойдоха с кадила благоуханни,
на душа успокоенье вливаше това каденье,
и аз казах със смиренье: „Изцерен съм ето вече,
пий, нещастнико, опий се - цяр найде за сявга вече!“
Гракна гарван - Нивга вече!

О, ти кой си, ти пророко вещ, птица или дух зловещ?
Бурята ил Сатаната са те пратили при мене -
о, не искам аз да зная? Но кажи ми, аз желая,
ще ли още да страдая - докога ми Бог обрече?
Ще ли мога да си кажа: „Утешен си ти, човече!“
Гракна гарван - Нивга вече!

О, ти слушай, ти, пророко вещ, птица или дух зловещ!
Във небето те заклевам, в името на Страшний съд -
Но кажи ми, обади ми, ти: желая, ако аз отида в рая,
Ще мога ли да узная аз Ленора там далече?
Ще намеря ли Ленора - там при ангелите вече?
Гарван гракна: Нивга вече!

И от шлема на Палада гледаше ме без пощада...
Мисли тъжни, безутешни се занизаха верига...
Тъмен дух на Сатаната! Лъжеш! Вярвам в чудесата!
Бягай в оня свят, що Бог на вечна нощ обрече!
Гарван гракна: Нивга вече!
цитирай
21. magicktarot - Привет, Дарси! :)
22.10.2011 12:05
darcy написа:
Някой знае ли?

Поздрави, Маджик!

Според мен гарга е събирателно име за всички птици от род вранови - врани, гарвани, чавки и подобни...:) Думата идва от звука, който издават тези птици - га-га - звукоподражателно е името...:)))
Поздрави!:)
цитирай
22. magicktarot - Привет, МонаЛиза! Благодаря ти за отзива и за тази нова гледна точка! ... Ревност...
22.10.2011 12:09
monaliza121 написа:
Твоите текстове винаги дават богат избор за интерпретиране. Тъй като съм все още на земята /здраво стъпила/, ще пикирам случката. След прекрасния танц на любовта, между птиците се е появила ревност, която е довела /както винаги/ до раздялата им. Причината за ревността се появява в образа на сокола. Друго си е да направиш един полет в компанията на сокол, нали?:))))))
Весели почивни дни с много полети!:))

Аз го възприех като саможертва от страна на единия гарван - да поеме върху себе си опасността в образа на сокола - но наистина, не личеше соколът да го гони усърдно - та може и това да е... Хм... да полетиш със сокола!... Това пак е любов - и то много силна и извън всякаква биология - приятелство между гарван и сокол!
Интересна интерпретация! Поздрави и весели почивни дни! :)
цитирай
23. magicktarot - Привет, Инджир! Точно - саможертвата в името на любовта!
22.10.2011 12:11
injir написа:
Lyubovta... Ili razdyalata... Ili samojertvata v imeto na lyubovta... Na garvanite... Na pticite...

И на мен на това ми заприлича! Но самият танц много ме прикова!
Поздрави!:)
цитирай
24. tili - Така хубаво си го
22.10.2011 12:13
описала, че още ни се мяркат пред очите. И си спомних за "Снежната кралица" и за кралските гарвани в Лондон. Има нещо мистично в тази птица. И като си помислиш, че могат и да говорят...
Чернолъскава красота със сини отблясъци!

Хубав уикенд, Маджик:)))
цитирай
25. magicktarot - Привет, Санде! Благодаря ти за това силно и символно стихотворение! Смел автор!
22.10.2011 12:14
sande написа:
МИЛОСТ



Гарване, братко самотен!
Гарване, птицо несретна!

Кой те нарочи да бъдеш
вечно прокуден и мразен?

Този ли гълъб надменен
с нервната човка от алчност?
Този ли щъркел коварен,
който под сипея дебне
гущера жив да погълне?

Гарване, братко измъчен!
Гарване, птицо почтена!

...

Петко Братинов

***

Поздрави!


Така е, нашата култура, донякъде и християнската догма, са превърнали гарванът от свещена и силна птица в символ на упадък, смърт и разруха - но който знае - си знае... :)
Поздрави и мъдрост ти желая!
цитирай
26. magicktarot - Лили-Тилиии, много ти благодаря за тези насоки! : )))* Съвсем бях забравила Снежната кралица - сега отивам да я чета на децата!
22.10.2011 12:25
tili написа:
описала, че още ни се мяркат пред очите. И си спомних за "Снежната кралица" и за кралските гарвани в Лондон. Има нещо мистично в тази птица. И като си помислиш, че могат и да говорят...
Чернолъскава красота със сини отблясъци!

Хубав уикенд, Маджик:)))

Изобщо не помнех, че там участва и гарван!
За Лондонските гарвани гледах по дискавъри преди години (не съм била там)...
Ето на какво попаднах сега в нета:
"Английска легенда гласи, че ужасно зло ще застигне кралството, ако лондонският Тауър загуби гарваните си, които живеят там повече от 300 години.
"Корените на легендата са от началото на управлението на Чарлз II", казва гледачът на гарваните Дерик Коул.
Крал Чарлз II, който е начело на Великобритания от 1660 до 1685 г., е издал декрет, според който поне 6 гарвана винаги да бъдат отглеждани в крепостта от XI век, извисяваща се над река Темза. Кулата, която е една от топтуристическите атракции, също така пази бижутата на короната.
61-годишният Коул казва, че гарваните са били затворени в клетки заради тяхната собствена сигурност, както и за тази на нацията. В момента на кулата има 6 гарвана - Бладрик, Брануен, Гулъм, Хюджин, Мунин и Тор.
"Много посетители питат къде са гарваните, но ние им обясняваме причината за тяхното отсъствие и те ни разбират напълно", казва пазачът на птиците.
Обичайно гарваните се разхождат наперено на кулата, тъй като крилете им са подрязани, за да не отлетят. В момента те са преместени в един от птичарниците на двореца. "
Поздрави и прегръдки! :)
цитирай
27. magicktarot - Привет, Валя! :)
22.10.2011 12:43
yotovava написа:
Ти знаеш отговора. Валя

Благодаря ти! Поздрави!:)
цитирай
28. sestra - Любовта, живота, кой знае какво може да си видяла...
22.10.2011 15:54
много красиви птици са, с достойнство изпълнени, воини, много обичам да ги гледам и се радвам, че си видяла това.
цитирай
29. makont - Как хубаво си го написала!
22.10.2011 17:35
Аз също често ги наблюдавам в парка. Няма по-интелегентни същества от тях. Но "танцът на влюбените гарвани" не бях виждала. Сега си го представих и много ме умили, представяш ли си, колко силно обичат тези сърчица. И не може да е залитане по сокола, гарванът е поел върху себе си тежкия кръст, за да спаси другарчето си. Знаеш ли, съпругът ми е наблюдавал как един гарван първо си чупи орехче, пускайки го от високо. Половината ядка изял, а другата половина пъхнал между два тротоарни бордюра, след това отнякъде взел хартийка и я пъхнал в дупката. Представяш ли си малкото мозъче как е могло да роди тази животозависеща хитринка. Усмивки, Меджик, влюбен(по гарановски) уикенд!
цитирай
30. magicktarot - Привет, Сестра! :)
22.10.2011 20:52
sestra написа:
много красиви птици са, с достойнство изпълнени, воини, много обичам да ги гледам и се радвам, че си видяла това.

Много се радвам, че и ти харесваш гарваните! Много точно казано - воини... Поздрави!:)
цитирай
31. magicktarot - Здравей, Маконт! Благодаря ти! :) "Танцът на влюбените гарвани" звучи страхотно!
22.10.2011 20:57
makont написа:
Аз също често ги наблюдавам в парка. Няма по-интелегентни същества от тях. Но "танцът на влюбените гарвани" не бях виждала. Сега си го представих и много ме умили, представяш ли си, колко силно обичат тези сърчица. И не може да е залитане по сокола, гарванът е поел върху себе си тежкия кръст, за да спаси другарчето си. Знаеш ли, съпругът ми е наблюдавал как един гарван първо си чупи орехче, пускайки го от високо. Половината ядка изял, а другата половина пъхнал между два тротоарни бордюра, след това отнякъде взел хартийка и я пъхнал в дупката. Представяш ли си малкото мозъче как е могло да роди тази животозависеща хитринка. Усмивки, Меджик, влюбен(по гарановски) уикенд!

Колко интересно това с наблюдението на съпруга ти! Гледах преди време, че тези птици могат да запомнят над 3000 места, на които са скрили храна за през зимата - и то през зимата мястото е покрито със сняг, въобще не изглежда така, както без сняг... :) Влюбен уикенд и за тебе!:)
цитирай
32. babaelenica - Може ли да внеса малко разнообразие? :)))
23.10.2011 13:26
Аз пък си спомних филма на Хичкок "Птиците".
Имаше толкова мистика в ятата черни гарвани...
Да знаеш, че съм специалист по летенето!
Иначе нямаше да имам шанс да оцелея.
:))))
цитирай
33. magicktarot - Еленицьеййй!:)))) Знам те аз, че си ас! :))))
23.10.2011 22:43
Филмът "Птиците" е невероятен! Гледах го за първи път в пети или шести клас - още си спомням усещането!
Поздрави и благодаря ти за разнообразието! :))))
цитирай
34. kite333 - Понякога човек вижда,
24.10.2011 08:59
каквото иска да види.
Все хубави неща да виждаш Меджик :))
цитирай
35. magicktarot - Привет, Кайти! :))) Май почти винаги е така, както казваш,
24.10.2011 09:41
kite333 написа:
каквото иска да види.
Все хубави неща да виждаш Меджик :))

не само понякога... :)))
Благодаря ти за прекрасното пожелание! И на теб ти го желая от сърце! :) (спомням си един твой пост, в който описваше страхотии, които си представяш - дано изчезнат!)
цитирай
36. kite333 - Вземам поука :))
24.10.2011 10:46
поста го деактивирах.
Сега се опитвам да пращам към вселената само хубави,оптимистични мисли,които
да ми се върнат под формата на сбъднати желания.
:)))
Понякога даже работи тази схема хехехе.
цитирай
37. magicktarot - Кайти, радвам се! Поздравления!:))))
24.10.2011 12:45
Работи и още как! Продължавай така! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2718956
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953