Прочетен: 30616 Коментари: 75 Гласове:
Последна промяна: 14.04.2011 13:25
КАКВО Е РЕЛИГИЯТА
„В коментарите си към Книгата на Закона (The Law Is For All), Кроули пише:
"Гордостта е качество на Слънцето, Тифарет, а мощта - на Марс, Гебура. И така, Лъв, моят изгряващ знак съчетава тези качества, също както и Ра-Хоор-Кхуит. Християнските идеи за смирението и слабостта като “добродетели” са естествени за роби, страхливци и малоумни.
Видът безопашата маймуна, откриващ себе си като разклонена репичка в една вселена на гиганти, надигащи вой за предястие трябва да се скрие от реалността във Фройдовски фантазии за “Бог”.Тази маймуна потръпва при досега си с истината и трепери от голотата си сред природата.
Затова тя изобретява един култ към страха и срама, и превръща смелостта и самоуважението в самонадеяност и богохулство.Тя се заравя в тинята на “благоговението и богобоязливостта” и си гради жилища от собствените си изпражнения, подобно на земен червей.
При приближаването на опасност тя се преструва на умряла подобно на други противни инсекти и се опитва да избегне вниманието като приема цвета и формата на околната си среда използвайки мимикрия подобно на други безгръбначни.
Тя изпуска смрад или мастило, подобно на скунк или сепия, наричайки едното моралност, а другото благоприличие. Подобно на плужек, тя е хлъзгава от лицемерие и назовавайки съвкупността от своите дефекти съвършенство, тя дефинира Бог като фекалии за да може да се ласкае с епитета божествен. Цялата тази маневра се описва като религия."
ЗА „КНИГАТА НА ЗАКОНА”
"Книгата на Закона" представлява един нов морален кодекс за човечеството и възвестява края на ерата на Озирис - Еона на Умиращия и Възкръсващ Бог и началото на една нова ера - Еона на Хор, Коронованото и Побеждаващо Дете. Някога, в мрака на човешката история, Еонът на Озирис,Умиращият и Възкръсващ Бог (или патриархата) сменил Еона на Изида (матриархата) или така наречения "Златен Век".
Сега, на свой ред, Еонът на Озирис се сменя от този на Хор, Детето, което съчетава най-добрите характеристики на Майката и на Бащата, но само по себе си е нещо качествено ново. Тези три еона или магически епохи представляват три последователни етапа от човешката еволюция. През първия етап човек е трябвало да придобие опит от самия живот (Изида), през втория, от Смъртта (Озирис), а сега,през третия етап, той трябва да осъзнае придобития подсъзнателен опит и да възприеме Живота и Смъртта като две отделни фази на Съществуването - като двете страни на една и съща монета. Смяната на еоните, обаче, се придружава от големи катаклизми на всички нива на съществуване и ако опита ни като човешки същества не ни е направил по-мъдри, по-решителни, по-гъвкави и не на последно място по-весели и по - игриви, може да изчезнем като биологичен вид от лицето на планетата. Някои от най-важните клаузи на този нов Закон гласят:
"Прави каквото искаш да бъде целия Закон."
"Любов е закона, любов според воля."
"Всеки мъж и всяка жена е звезда".
"Няма закон извън. Прави каквото искаш".
Тук за "успокоение" на по-страхливите трябва да се отбележи, че това съвсем не е разрешително за отдаване на всякакви капризи, а no-скоро стимул за всеки да разбере истинската си воля и да я осъществява на дело. Защото ако всеки правеше това, което наистина иска да прави, тогава не би имало конфликт... Друго важно предписание гласи:"...ти нямаш друго право освен да изпълняваш волята си. Така прави и никой не ще възрази."
ЗА ДЯВОЛА
„Що се отнася до често свързвания с Кроули сатанизъм, нека цитираме тук една негова обяснителна бележка в ”Magick in Theory and Practice” 1929:
"Исторически погледнато, “Дяволът” е Бога на хората, които лично не харесваме. Това е довело до такова голямо объркване, че Звяра 666 е предпочел да остави имената такива, каквито са и обявява просто, че Айвас - соларно-фалично-херметичния "Луцифер" - е Неговия собствен Свещен Ангел-Хранител, а “Дявола” Сатана или Хадит, този на нашата специфична единица от Звездната Вселена. Тази змия Сатана не е врага на Човека, а Този, който създаде боговете на нашата раса, познаващи Доброто и Злото; Той подкани "Познай Себе си!" и въведе Посвещението. Той е “Дявола” от “Книгата на Тот” и Неговата емблема е Бафомет, Хермафродита, който е йероглиф на мистерията на съвършенството.Числото на Неговото Ату1 е XV, което е йод хе, Монограма на Вечното, Бащата едно с Майката, Девственото Семе едно с всесъдържащото Пространство. Следователно Той е Живот и Любов. Но, освен това, буквата Му е айн, Окото - Той е също и Светлината, а Зодиакалното Му изображение е Козирог, този скоклив козел, чийто атрибут е Свободата."
ЦИТАТИ ОТ КНИГА НА ЗАКОНА
Нуит
60. Числото ми е 11, като на всички, които са от нас. Петолъчната Звезда, с Кръг в Средата, и Кръгът Червен е. Моят цвят за слепите е черен, но синьо и златно виждащите виждат. Аз имам също блясък таен за тези, които ме обичат.
61. Но да ме обичаш е по-хубаво от всичко: ако под звездите на нощта в пустинята, ти някога кадиш тамяна ми пред мен, призовавайки ме с чисто сърце и Змийския пламък в него, ще дойдеш за малко в лоното ми да полегнеш. За една целувка, ти тогава, ще желаеш всичко да дадеш; но който даде и една прашинка от прахта, ще загуби всичко в този час. Ще натрупате богатства и изобилие от жени и подправки; ще носите скъпи бижута; ще надминете земните народи по величие & гордост; но винаги с любовта към мен и така до радостта ми ще достигнете. Ревностно ти повелявам да дойдеш ти пред мен в едничка роба и покрит с немзет разкошен.Обичам те! За теб копнея! Бледа или румена, забулена или чувствена, Аз, която съм цялото удоволствие и пурпур, и опиянението на най-съкровеното чувство, те желая. Окрили и пробуди навитото величие в теб: ела при мен!
62. При всички мои срещи с вас жрицата ще казва - и ще горят очите й с желание, стоейки гола и ликуваща в тайния ми храм - При мен! При мен! събуждайки на всички пламъка в сърцата с нейния любовен псалм.
63. Пейте ми възторжената песен на любовта! Кадете ми благоухания! Носете скъпоценности за мен! Пийте за мен, защото ви обичам! Обичам ви!
64. Аз на Залеза съм дъщерята с клепачи сини. Аз съм бляскавата голота на чувственото нощно небе.
65. При мен! При мен!
66. Проявлението на Нуит завършва.
Хадит
26. Аз тайната Змия съм, за отскок навита; в намотката ми радост има. Ако Аз повдигна си главата, Аз и моята Нуит едно сме. Ако главата си сведа и отрова пусна, тогава е екстаза на земята и едно сме ние със земята.
27. Опасност голяма в мен се крие; защото който не разбере тези руни, голяма грешка ще направи. Ще падне той в ямата, наречена Защото; и ще загине там с кучетата на Разума.
28. А сега едно проклятие върху Защото и неговия род!
29. Нека Защото бъде завинаги проклето!
30. Ако Волята спре и крещи Защо, призовавайки Защото, тогава Волята спира & нищо не прави.
31. Ако Силата пита защо, тогава Силата е слабост.
32. Също, разумът лъжа е; защото има фактор безкраен & незнаен; & всичките им думи са криворазбрани.
33. Стига вече със Защото! Да пукне нека като куче!
34. Но вий, о народе, мой, станете & се събудете.
35. Нека ритуалите се изпълняват както подобава, с радост & красота.
...
58. Да! не мислете за промяна: ще бъдете такива, каквито сте & не други. Затова царете на земята винаги Царе ще бъдат: робите ще служат.Не ще бъде никой низвергнат или въздигнат: всичко си е винаги, каквото си е било. Но има маскирани мои слуги: може онзи сиромах там Цар да се окаже. Царят може да избира одеждите си както пожелае: сигурна проверка няма: но не може сиромахът нищетата си да скрие.
59. Затова внимавай! Обичай всички, да не би случайно Цар да има скрит! Така ли казваш ти? Глупак! Ако той е Цар, не можеш да му навредиш въобще.
Ра-Хоор-Кхут
51. С моята глава на Ястреб Аз кълвя очите на Исус както той виси на кръста.
52. С крилата си Аз шибам Мохамед в лицето & го ослепявам.
53. С ноктите си Аз разкъсвам плътта на Индуса и Будиста, Монгола и Дина.*
54. Бахласти! Омпехда! Плюя Аз на пиянските ви вери.
55. Нека Мария неопетнената бъде разкъсана на колела: заради нея нека всички целомъдрени жени бъдат крайно презрени сред вас!*
56. Заради красотата и любовта също.
57. Презирайте също всички страхливци; професионалните войници, които не смеят да се бият, а си играят; всички глупаци презирайте!
58. Но устремените и гордите, царствените и възвишените; братя сте вий!
59. Като братя се бийте!
60. Няма Закон извън Прави каквото искаш.
61. Идва краят на словото на Бога седнал на трона на Ра, просветляващо подпорните греди на душата.
Копирано от:
14.04.2011 15:56
Поздрави!
Не те критикувам, Маджик. Просто се отпуснах в размисли... рядко ми се случва, понеже не съм "насериозно" в блога.
Поздрави за теб!
darcy, привет! Аз не съм "насериозно" и в живота, не само в блога.;) Радвам се, че споделяш. Законът на Иисус, изказан по този начин, е наистина впечатляващ! Не забраняващ закон. Точно това е проблемът - неразбирането - мислим си, че християнството забранява... Малко в кръга на майтапа - ако аз съм садо-мазохист и обичам да причинявам болка, дори до степен да убивам, а обичам и да понасям болка - трябва ли да го правя на ближния? :)
Кроули ми е един от любимите автори - за жалост, неоценен в наше време, но оказал голямо влияние върху съдбините на света през ужасяващия 20 век. Това, че го цитирам, не значи, че приемам изцяло неговите възгледи и вяра. Тук исках да наблегна на мнението му за религията. Тя няма нищо общо с вярата. Както и Иисус Христос учението Му нямат почти нищо общо с християнската религия. Поздрави!:)
- Мой си превод - За мъртвите или добро, или нищо !
- Не може човек да си избяга от съдбата(визирам себе си) - Тез египетски "мумии" ме "гонят" ... поне от една година !! ... по едно време се бяха присъединили и "демоните" от "Ловци на духове" - http://i.actualno.com/club.bg/files/2008/09/05/f51a5188f8.jpg
- Но-о-о ! - приятели мисля, че бяхме стигнали до консенсус, че човешкото съзнание може да сътвори светове ? - Да, да ! - После да няма - Оле-е-й мале - Кой туй нЯщо ?!
- Длъжен съм да ви предупредя ... Бюрото ни затвори ... няма ги мигнито-електронните пушки, още по-малко капаните-затвори за Духове :))) - Кат дойди Ариман, да не кажете че, не съм ви предупредил ?!!
- С уважение !
от Гет - БОУил ТауроСкитский
14.04.2011 20:10
Принцип:(мои си ?)
- Всеки един от нас се ражда с развити духовни качества и сетива !
- Всеки носи отговорност за постъпките, както своите, така и на ближните си !
- Всеки носи моралната отговорност - (след като е осъзнал) за нередността на дадено нещо, ако не се намеси да го предотврати !
Освен тези а и др. принципи - През миналият век ! - персонално всеки един от нас се възгордява до степен ... да отрече Създателя ! ... причините са толкова много, че за да ги изброя и донякъде обясня - Ще следва да напиша монография !
- Гет "гледа" света с широко отворените очи, на непредубедено дете - поради това не съди Кроули, Блаватска, Щайнер, Ницше или един Сартр с "погнуса"-та му предизвикана от екзистенциализма, Защото ... при човека „съществуването предшества(ло) същността”.
- Май стана много сложно !
- За да подобря лошият "вкус", който оставих :)) - Ще се съглася ! - Вярата няма нищо общо със задължение/обвързване-то(облигаре/религаре) което ни поставя някаква институциализирана организация !
- С уважение !
от Гет ктист
от идеите ,които са свързани по някакъв начин с живота и философията му .
А и не е необходимо да приемаме изцяло нечии възгледи и идеи.
..."Няма закон извън. Прави каквото искаш"...Има логично и ясно обяснение .
И четейки ,приемам ,че когато се отнася за Кроули,наистина не става дума за възгордяване, а за смелост - и казано е: Бог обича смелите...Те са прогреса .
Поздрави за постинга ,magicktarot !
babaelenica, Бабо Еленице, въх! Веднага започвай да четеш Библията, че не се
знае знае ли се !!!:))))) Това собствено виждане наистина сякаш го имаме вътрешно - заложено е, казват... Но, от друга страна, ако не можем да говорим на никакъв език - също казват, че не може да се изградят естетическо-етически и пр. нагласи, съответно - собствено виждане. Нещата са комплексни явно. (не казвам, ако сме неграмотни - неграмотните хора, живеещи в общество, също си изграждат такива виждания. Имам предвид не говорещи човешки език хора - те са рядкост, наистина...)
malkiatprintz, напълно съм съгласна за стереотипизирането!:) Много точно си го казал! Това с Библията също е вярно - но твърдо религиозните хора много се засягат, ако им го кажеш - не признават, че хора са преписвали и преиздавали тази книга. Да не говорим, че и хора са я съставили във вида, в който е днес. А за "стереотипния Кроули" - на някои дотолкова им е вградено в съзнанието, че Кроули=Сатана, че само като мернат нещо за него нито го четат, нито го поглеждат, от страх да не пострадат ... :))) (без изобщо да са запознати какво е писал и т.н. - пи ар, включително и самият Кроули си е създал нарочно такъв имидж - подозирам, че освен за другото е и за да държи настрана страхливите и несериозните - да ги предпази просто).
15. анонимен - quot/Религията е най- добре организираното мошеничество
04:56
в човешката история, а църквата е акционерно дружество за експлоатация на човешката глупост./quot
Тази мисъл май скоро я виждах пак някъде из коментарите на предишни мои постинги - но не се сещам къде. Познаваме ли се?
15.04.2011 09:05
Прави каквото искаш да бъде целия Закон.
Изучаването на тази Книга е забранено. Благоразумно е да се унищожи този екземпляр след първото прочитане.
Който и да пренебрегне това, се излага на най-ужасен риск и опасност.
Тези, които обсъждат съдържанието на тази Книга да бъдат отбягвани от всички като центрове на чума.
Всички въпроси по Закона да се решават само чрез позоваване към моите писания, всеки сам за себе си.
Няма закон извън Прави каквото искаш. Любов е закона, любов според воля.
Жрецът на Принцовете"
15.04.2011 09:20
- Твърде е модерно(въпреки че това датира от хилядолетия) да свързваме Христос, тоест Нов завет с Библията !! - за мен това е некоректно !
- Първо не съм ... ама съвсем не съм, така категоричен(както е възприето) да твордя, че Библията може да се ползва като източник и основание за обосноваването на Завета оставен ни от Христос !!
- Второ - все още витая в догадки - Библията, като такава Кога е съставена ?!
- Ако се зачетем в самата нея, Внимателният читател, ще установи един смущаващ факт - наличието на Два "завета"(!!).
- Отделно ако се зачетем в нея особено в часта и Царства - Ще видим че, там са описани неща, които съвсем не кореспондират с общоприетите принципи за хуманност и др. п. !! ... има и още др. смущаващи неща, а от тях въпроси - но би следвало да напиша отделен пост.
- Като обобщение - Ще изкажа едно еретично становище, с вероятностен характер - Библията като документ мисля (??!) - не предхожда а-а-а следва, като съставяне и хронология така известният ни Нов завет - Завещаното от Христос !!
- При една такава датировка на същата - всичко ще добие логическа връзка и обяснение - Защо тя взета на "въоръжение" в институциализираната (след ІV в.) църква. - ще получи логичен отговор - как така и защо ръководителите на Църквата започват да защитават (опосредствено) Робството, дори като социално правна институция ... за пример Справка: папа Николай V и неговата була, Romanus Pontifex с която на практика се узаконява робството !!
- Има и още неща, но спирам !
- С уважение !
от Гет ктист
. Любов е закона, любов според воля.
Това аз го разбирам така: следвай любовта/сърцето/ си и ще вървиш по предначертания за теб път от Бог...
Скоро срещнах един блогър в руската интернет мрежа,който твърдеше,че всички религии трябва да бъдат детронирани,защото са зло и възпитават единствено робска психика
Въобще хората се замислят,все пак влязохме в 21 век....
Библията е съставена през 325г. след Христа на един църковен събор - преди това са били отделни книги... Има данни, че евангелията са писани 60-100 години след Христос (от евангелията се черпи основно (но не само) учението на Иисус) - това няма да го коментирам. Не знам дали е наистина така, но ако е - представи си някой да пише какво си казал и правил 60 години след тебе...
Два завета (договора?) има в Стария завет. В Новия не се говори за никакъв завет пряко...
За робството, поддържано от църквата - да беше само това! Църквите - защото са много - са едни от най-богатите материално институции - за разлика от Иисус Христос и учениците му - и това няма да го коментирам... Но тук темата е Кроули - не знам защо се отплесваме по библейски и църковни въпроси:)))) Поздрави!
20. syrmaepon, привет! :) Аз това "любов според воля" не го разбирам, поне не напълно. "Воля" при Кроули е трудно за обяснение понятие - не е "стандартната" воля, която всички (мислим че) разбираме... Иначе и Кроули казва за робската психика - в началото на постинга го има - и го е казал преди повече от век. А и наистина, както казваш - все по-малко религиозни хора остават - поне в т.нар. цивилизовани страни. Поздрави!:)
15.04.2011 10:22
Съгласна съм с нещата, които казваш. Само с изследванията не съм съвсем съгласна - това, че сме приели за религия науката, не я прави достоверна... В смисъл - за всяка изследване някой плаща, предполагам е ясно какво следва от това...
И тъй като Кроули бил обратен, той подмамил едно младо италианско момче в бърлогата си и му разпрал на бърза ръка г... Направо го спукал от е....
Да, ама по онова време Мусолини бил на власт и преследвал жестоко такива "експерименти". Та се наложило Кроули да се спасява с бягство. Успял, завалията, ама повече не стъпил в Италия.
Колкото до Библията - какво значение има колко време след Исус са писали Евангелията, нима философията в думите Му е по-незначителна?
15.04.2011 10:39
А защо свитъците от Кумран - там има други евангелия - не са влезли в Библията?
Доста хора не правят разлика между религия и вяра, да вметна...
Старият завет на Яхве с народа на Израел е подписан още преди Изхода от Египет, това е в Стария завет. Новият завет е подписан също с кръв - справка евангелие от Матея 26:28 - .. защото това е Моята кръв на новия завет, която за мнозина се пролива за опрощаване на грехове.. Същото е и в евангелията от Лука и Марк.
Трябва да го погледна в оригинал... И в Стария завет имаше на два пъти сключване на завет/свидетелство - не помня точно къде и не ми се проверява сега. Вторият път май беше с дъгата като символ на завета...
Но какво общо има Кроули с всичко това? Явно има...
1. Понеже мнозина предприеха да съчинят разказ за напълно известните между нас събития,
2. както ни ги предадоха ония, които от самото начало бяха очевидци и служители на словото, -
3. то намерих за добре и аз, след като грижливо проучих всичко от начало, наред да ти опиша, достопочтени Теофиле,
Така, че не се чудете... Макар и написани много след кръстната смърт на Създателя, тези писания съдържат истинското учение на Христа. Хората са искали да го запазят и затова са писани евангелията.
Без да се заяждам, малко ще се помайтапя: ако някой напише нещо такова, като съдържанието му се отнася до тебе и е напълно клеветническо и невярно, и предаде това писание в прокуратурата - и те обвинят, осъдят и затворят на базата на това писание - ще бъдеш ли съгласен/а с присъдата и ще приемеш ли за верни подобни писания? :)
Само да не дойде сега някой защитник на Стария завет - защото това, което изказваш някой може да го приеме за еретично - не можеш да не признаваш Стария завет!:))) Иначе съм напълно съгласна с тебе. Аз нямам становище дали е достоверно учението в Новия завет или не е - наистина е въпрос на вяра. Ако вярваш го приемаш за вярно - ако не - не. По това не може да се спори, няма и смисъл...
Съжалявам за оригинала, на иврит е и не излиза...
Новият завет не е на иврит - ти него ми цитираш... ето -" - справка евангелие от Матея 26:28 - .. защото това е Моята кръв на новия завет, която за мнозина се пролива за опрощаване на грехове.. Същото е и в евангелията от Лука и Марк. "
Както и да е.:)
15.04.2011 11:45
Но спри да пишеш анонимно, защото коментарите се трият...
15.04.2011 12:00
" ... говори суета
и ... грешки.
Тя е винаги готова да помаже своите думи
и ласкае те с ирония,
осмивайки с греховни устни.
Нейното сърце е заложено като капан,
ръцете й са хватката на Преизподнята.
Нейните крака са устремени към вършене на неправда,
и ходят към злините.
Нейните... са основите на тъмнината,
и множество грехове са във фустите й.
Нейните... са тъмнината на нощта,
и нейните одежди ...
Нейните дрехи са нощната мъгла на полумрака,
и украшенията - знаци на разложението.
Нейното ложе е леговище на разврата,
и нейните владения /са/ посред нощите.
Тя окалва своето обиталище в лоното на мрака,
тя пребивава в сенките на тишината.
Посред вечен огън е нейното наследие,
не сред тези, които ярко блестят.
Тя е начало на всички пътища греховни.
... "
- Второ, нещо не се присещам - Това(цитата) някъде да съм го срещал в Библията ? - да не би да се бъркам ... ако е така - поправете ме !!
- Ако не бъркам ! - може ли да бъде вярно становището ... ?!
- "Сестро":)) ... Соня - между есеите явно е съществувало твърде "високо" мнение за "жената" !? :))
- С уважение !
от Гет ктист
Това, какви сме тук, е функция от това, което сме правили през миналите си животи. Духовното определя материалното. Затова има и страдащи хора по Земята - много е възможно в минали животи именно те да са причинявали страдания. Но затова и ние сме тук, за да им помогнем, несъзнателно обогатявайки душите и на двете страни от състраданието и по този начин извисявайки се духовно с поне една стъпка.
Колкото до Христос, с учението му се спекулира с цел въвличане на все повече овце в стадото, а оттам и контрола над това стадо. Самият Христос е бил човек, надарен с това, което ние сега казваме "свръхестествени способности" - всъщност е използвал доста повече от капацитета на мозъка си, отколкото ползваме болшинството в момента. Аз вярвам, че Христос е бил един от нас, който е поискал да промени нещо, а всъщност резултатът е бил повече от негативен. Днес, 2000 години след времето, когато е живял Исус, по земите му се шири невиждано насилие, а два братски народа се колят без да подбират мъже, жени, деца, старци... 1000 години след Христос рицари-кръстоносци, с името Божие на уста, колят наред, за да "освободят Светите земи". Е, Цар Калоян им го завира малко без вазелин, ама и от това не си вземат поука. Преди време обясних на един фламандец от Белгия къде е свършил някогашният им крал Бодуин (Балдуин), та поне малко да вдене кои сме ние, българите. Всъщност той вдяна по-късно, когато български хареки му източиха всички банкови карти, ама нали сме 21 век, войните вече са технологични ;)
Всъщност истинската религия за мен (по-скоро начин на живот) е будизма. Все повече започва да се говори, че и Христос именно е черпил знания от тази бездънна съкровищница и се е опитал да ги предаде на колкото се може повече хора. Важното е обаче, че е ПОВЯРВАЛ.
Дори не знаят какво пише в оригинала, а претендират за абсолютна вярност... Не можем да сме толкова сигурни в нищо...
А Христос е втората ипостас на Света Троица - въплътеният Бог Слово, единосъщен с Бог Отец и притежаващ две природи - божествена и човешка.
- А относно Кроули ... първото, което ме кара да се чувствам дискомфортно при него ! - Твърде много е "потънал" в египетските "тайнства" !! - Но това пък е с доста много подправено(от "подправка") със средновековен окултно-духовен мистицизъм !
В първият момент, като взех да го чета - викам си - Брей !!! ... то и аз съм си дип умен(кой човек мисли противното за себе си?) ма тоЙзи ... ще е по-умен от мен !!?
- След това трябваше да отварям справочници за Египет и-и-и тъй едно, по едно та "разбулих" Изида :)) на мадам Блаватска ! - Уж все работих за разбулване-то на "скритите" неща - ма в един момент се усетих, че май-й-й аз "съм се забулил" :))
- Това накратко относно преживяванията и житието битието(опита ми с Кроули) ... на грешнаГо Григория :) ! - Но-о-о, това си е мое, частно мнение - Защото по-умните от мен, са го казали - Опита е най-големият учител !! ... тъй че, четете и проверявайте !
- С уважение + симпатия !
от Гет ктист
Дори не знаят какво пише в оригинала, а претендират за абсолютна вярност... Не можем да сме толкова сигурни в нищо...
Който иска, може да види какъв е оригиналът - Библия Хебраика. Малка подробност де - трябва да се научи иврит :)))
Съгласна съм за будизма - при него всеки може да стане Буда. Т.е., всеки може да бъде и Христос... Това ми прилича и на Кроулиевските постулати - че всеки човек е бог.... Вярата е най-силното нещо на света - просто засега не всеки знае какво е вяра и не всеки може да я използва. Повечето хора, например, не знаят какво е електричество, но го използват. При вярата е нещо подобно - само че не може да се използва по начина, по който се ползва електричеството... затова, засега са ни нужни Учители, които да ни "дават вяра". Те за някои са нещо като ключовете, с които запалваме лампата...
"Тя изпуска смрад или мастило, подобно на скунк или сепия, наричайки едното моралност, а другото благоприличие. Подобно на плужек, тя е хлъзгава от лицемерие и назовавайки съвкупността от своите дефекти съвършенство, тя дефинира Бог като фекалии за да може да се ласкае с епитета божествен. Цялата тази маневра се описва като религия."
ми допада.
По-скоро допада на съмненията ми относно религията.
15.04.2011 12:53
"Ние не трябва да се считаме за низши същества, извън чиято сфера е Светлината или "Бог". Нашите умове и тела са воали на вътрешната светлина. Непосветеният е "тъмна звезда" и Великото Дело за него означава да направи тези воали прозрачни като ги "пречисти". Това "пречистване" е всъщност "опростяване" - не че воала е мръсен, а сложността на гънките му го прави непроницаем. Следователно Великото Дело се състои главно в опростяване на сложното.
Всичко само по себе си е съвършено, но когато нещата са объркани, те стават "зли". (Това може да се разбере по ясно в светлината на The Hermit of Esopus Island.) Тази доктрина е явно от върховно значение в качеството си на първо откровение от Айваз."
А и самият Кроули е пледирал постоянно за пълен скептицизъм и научен подход. Сляпото доверяване на всякакви авторитети го е низвергвал изцяло... Включително и доверяването към самия него...
А Христос е втората ипостас на Света Троица - въплътеният Бог Слово, единосъщен с Бог Отец и притежаващ две природи - божествена и човешка.
Според мен неправилно определяш религията. Религията е институционализиране на вярата, характеризиращо се най-вече с някакъв точно установен вид служене и ритуалност. При вярата няма служене.
Съгласна съм за будизма - при него всеки може да стане Буда. Т.е., всеки може да бъде и Христос... Това ми прилича и на Кроулиевските постулати - че всеки човек е бог.... Вярата е най-силното нещо на света - просто засега не всеки знае какво е вяра и не всеки може да я използва. Повечето хора, например, не знаят какво е електричество, но го използват. При вярата е нещо подобно - само че не може да се използва по начина, по който се ползва електричеството... затова, засега са ни нужни Учители, които да ни "дават вяра". Те за някои са нещо като ключовете, с които запалваме лампата...
Всеки може да стане Буда. А толкова ли е лесно? Основните изисквания да бъдеш обикновен будист са:
-не отнемай живот;
-не лъжи;
-не кради;
-не пий алкохол;
-не прелюбодействай.
Та така, лесно ли е да си будист?
А Христос е втората ипостас на Света Троица - въплътеният Бог Слово, единосъщен с Бог Отец и притежаващ две природи - божествена и човешка.
Според мен неправилно определяш религията. Религията е институционализиране на вярата, характеризиращо се най-вече с някакъв точно установен вид служене и ритуалност. При вярата няма служене.
Религията е точно това, което казваш и то въобще не е лошо.
Ритуалът е външен израз на вярата.
Християнството дава възможност да се уподобим на Господа:
Матей 5:48 - И тъй, бъдете съвършени, както е съвършен и Небесният ваш Отец.
15.04.2011 13:30
Християнството дава възможност да се уподобим на Господа:
Матей 5:48 - И тъй, бъдете съвършени, както е съвършен и Небесният ваш Отец.
Свещеникът не си присвоява функциите на Бог. Той е само посредник, но много необходим.
А човек може да общува с Бог чрез молитвата - там няма нужда от посредник :)
Свещеникът не си присвоява функциите на Бог. Той е само посредник, но много необходим.
А човек може да общува с Бог чрез молитвата - там няма нужда от посредник :)
Но това какво общо има с институционализирането? Отричаш ли, че християнството е институционализирано? Ако отречеш - то значи казваш, че не съществуват църкви (за жалост даже не е една, а са много)! Аз казах, че свещеникът е посредник. Ти би ли могъл да си посредник без да си свещеник? По църковен канон те питам?:)
Сега ще вземат да ме обвинят в разпространение на дрога! Какъв е тоя опиум!?
Религията е еталон за етика и морал. А това, че съществуват фундаменталисти и грешници, които създават друга представа за религията у нас, само говори колко сме несъвършенни. Човек би могъл и да е съвършен, но заради свободната воля дадена му от Създателя, той избира към какво да тръгне - добро или зло.
Свещеникът не си присвоява функциите на Бог. Той е само посредник, но много необходим.
А човек може да общува с Бог чрез молитвата - там няма нужда от посредник :)
Но това какво общо има с институционализирането? Отричаш ли, че християнството е институционализирано? Ако отречеш - то значи казваш, че не съществуват църкви (за жалост даже не е една, а са много)! Аз казах, че свещеникът е посредник. Ти би ли могъл да си посредник без да си свещеник? По църковен канон те питам?:)
Църквата е институция, християнството е институция. Всеки един от кръстените християни е свещеник, но посредник е този , който е ръкоположен, т.е. върху него е благодатта, която се получава с тайнството ръкоположение..
15.04.2011 14:30
Световната тенденция, имам предвид в християнския свят е, че все повече хора не са подвластни на религията и не са религиозни. Дори в строго католическите страни. Това показва, че "колелото се е завъртяло" и нашата вяра в Бог ще влезе в нови измерения и ще добие съвсем друг вид - и църквата няма да играе главна роля в нея. И религия няма да има... Новите неща стават бавно. Както навремето християнството не се е установило веднага като институция и основна религия, така и сега не може да стане съвсем бързо промяната - макар че времето е много по-концентрирано и информацията расте с главоломна скорост...
Разбирам, че си защитник и почитател на религията, и не ти оспорвам това твое рождено право. Моите възгледи са различни. И нито аз ще убедя тебе, нито ти - мене. Важното е да има търпимост и разбирателство. Радвам се, че не си агресивен. Досега с колкото религиозни хора съм контактувала - всички са се проявявали като агресивни и са ме обвинявали в сатанинство, че ще горя в ада и пр. и пр. смешни неща. При теб няма такова нещо - възхитена съм и те поздравявам за това! Радвам се, че поговорихме и ти благодаря за коментарите!
Световната тенденция, имам предвид в християнския свят е, че все повече хора не са подвластни на религията и не са религиозни. Дори в строго католическите страни. Това показва, че "колелото се е завъртяло" и нашата вяра в Бог ще влезе в нови измерения и ще добие съвсем друг вид - и църквата няма да играе главна роля в нея. И религия няма да има... Новите неща стават бавно. Както навремето християнството не се е установило веднага като институция и основна религия, така и сега не може да стане съвсем бързо промяната - макар че времето е много по-концентрирано и информацията расте с главоломна скорост...
Разбирам, че си защитник и почитател на религията, и не ти оспорвам това твое рождено право. Моите възгледи са различни. И нито аз ще убедя тебе, нито ти - мене. Важното е да има търпимост и разбирателство. Радвам се, че не си агресивен. Досега с колкото религиозни хора съм контактувала - всички са се проявявали като агресивни и са ме обвинявали в сатанинство, че ще горя в ада и пр. и пр. смешни неща. При теб няма такова нещо - възхитена съм и те поздравявам за това! Радвам се, че поговорихме и ти благодаря за коментарите!
Благодаря :)
Аз не съм почитател, мисля, че съм религиозен човек.
Църквата не си е присвоила тайнствата :)
Най-великото тайнство - евхаристията, е установено от Господ Иисус Христос на тайната вечеря. Другите шест тайнства са свързани и произтичат от него.
Евхаристия може да се изпълни само по време на литургия, само тогава християнинът се превъплъщава в тялото Христово - Църквата. Тайнствата могат да се извършват само от хора, върху които е благодатта. Само тогава, приемайки Светите дарове - кръвта и тялото Господни, ставаме едно с Христа.
15.04.2011 14:49
Обаче, Кроули и религиите?!
magicktarot каза:
"Сляпото доверяване на всякакви авторитети го е низвергвал изцяло... Включително и доверяването към самия него..."
Със сигурност го е твърдял, но доколко е бил честен пред себе си? С това негово Его? :) Предназначението на експресивната му лексика е да привлече вниманието, а основната му цел е била да създаде вътрешно - непротиворечив модел на света. Като при религиите. Ритуализирането на някои от идеите му вече говори за институционализиране. Като при религиите. Поведението на "последователите" му е като на хард-рок музикант, който се мъчи да обезобрази мелодията чрез все по-екстремно-агресивни средства :)) Като при религиите...
Да ме прощава Вонегът, че го редактирам :), но на мястото на многоточието поставете което искате крайно твърдение - цитатът все ще е верен :)))
"Това, което не мога да понасям в церемониалните проповеди, е изхвърлянето от страна на повечето оратори, които твърдят, че вярата в ... е път към ПОБЕДАТА."
Поздрав за Смелостта и Волята! :)))
П.П. Без да целя да те засегна, ще добавя едно мнение на любим мой автор - Робърт Антон Уилсън - възпитан в строго католическо училище от малък, но отхвърлил впоследствие доста от християнско-религиозните неща. Когато приемаме кръвта и тялото Христови - той го казва по подобен начин: мислим, че се приобщаваме към Бог, изяждайки нафора, натопена във вино, които нафора и вино по чудесен начин по време на тайнството СЕ ПРЕВРЪЩАТ В ТЯЛО НА МЪРТЪВ ЕВРЕИН, УМРЯЛ ПРЕДИ ОКОЛО 2000 ГОДИНИ...
Действително - горецитираните му думи могат да се тълкуват и като отричане на досега съществуващите религии като такива и опит да наложи своите възгледи като една "нова, истинна религия"... Което нещо донякъде е и осъществил - влиянието му върху културата, революцията през 60-те и пр. - но самият той като инициатор на всички тези промени в момента е съвсем непризнат - и забравен...
В заглавието трябваше (и мислех) да пиша - досегашните религии, но не исках да звучи съвсем агресивно, защото щеше да стане караница, което исках да избегна.:)
Поздрави! :)
П.П. Без да целя да те засегна, ще добавя едно мнение на любим мой автор - Робърт Антон Уилсън - възпитан в строго католическо училище от малък, но отхвърлил впоследствие доста от християнско-религиозните неща. Когато приемаме кръвта и тялото Христови - той го казва по подобен начин: мислим, че се приобщаваме към Бог, изяждайки нафора, натопена във вино, които нафора и вино по чудесен начин по време на тайнството СЕ ПРЕВРЪЩАТ В ТЯЛО НА МЪРТЪВ ЕВРЕИН, УМРЯЛ ПРЕДИ ОКОЛО 2000 ГОДИНИ...
Те не могат да се превърнат в тяло на мъртъв евреин. Ако си мислим, че няма превръщане, значи приемаме само хляб и вино :)))
П.П. Без да целя да те засегна, ще добавя едно мнение на любим мой автор - Робърт Антон Уилсън - възпитан в строго католическо училище от малък, но отхвърлил впоследствие доста от християнско-религиозните неща. Когато приемаме кръвта и тялото Христови - той го казва по подобен начин: мислим, че се приобщаваме към Бог, изяждайки нафора, натопена във вино, които нафора и вино по чудесен начин по време на тайнството СЕ ПРЕВРЪЩАТ В ТЯЛО НА МЪРТЪВ ЕВРЕИН, УМРЯЛ ПРЕДИ ОКОЛО 2000 ГОДИНИ...
Те не могат да се превърнат в тяло на мъртъв евреин. Ако си мислим, че няма превръщане, значи приемаме само хляб и вино :)))
За религиозните вярващи няма ли превръщане? Мисля, че има...(а това за мъртвия евреин Уилсън го казва иронично. То е нещо като при Дъглас Адамс - Стопаджията - едно е в менюто ти да пише - "стек от говеждо", съвсем друго е да е написано: "парче от мъртъв кастриран бик"... Макар че двете неща са едно и също нещо..:)))
15.04.2011 15:55
Свещеникът не си присвоява функциите на Бог. Той е само посредник, но много необходим.
А човек може да общува с Бог чрез молитвата - там няма нужда от посредник :)
Но това какво общо има с институционализирането? Отричаш ли, че християнството е институционализирано? Ако отречеш - то значи казваш, че не съществуват църкви (за жалост даже не е една, а са много)! Аз казах, че свещеникът е посредник. Ти би ли могъл да си посредник без да си свещеник? По църковен канон те питам?:)
Църквата е институция, християнството е институция. Всеки един от кръстените християни е свещеник, но посредник е този , който е ръкоположен, т.е. върху него е благодатта, която се получава с тайнството ръкоположение..
... използвахте РЪКОПОЛОЖЕНИЕ + тайнство ?
- Какво вкарвате, като идея в това понятие ? - (бързам да предупредя) не питам за да споря, просто ме интересува мнението Ви или нещо ако знаете по въпроса ?!
- С уважение !
от Гет ктист
Свещеникът не си присвоява функциите на Бог. Той е само посредник, но много необходим.
А човек може да общува с Бог чрез молитвата - там няма нужда от посредник :)
Но това какво общо има с институционализирането? Отричаш ли, че християнството е институционализирано? Ако отречеш - то значи казваш, че не съществуват църкви (за жалост даже не е една, а са много)! Аз казах, че свещеникът е посредник. Ти би ли могъл да си посредник без да си свещеник? По църковен канон те питам?:)
Църквата е институция, християнството е институция. Всеки един от кръстените християни е свещеник, но посредник е този , който е ръкоположен, т.е. върху него е благодатта, която се получава с тайнството ръкоположение..
... използвахте РЪКОПОЛОЖЕНИЕ + тайнство ?
- Какво вкарвате, като идея в това понятие ? - (бързам да предупредя) не питам за да споря, просто ме интересува мнението Ви или нещо ако знаете по въпроса ?!
- С уважение !
от Гет ктист
Ръкоположението е тайнство, при което Божията благодат минава върху кандидата за ръкоположение. Ръкоположеният има всички качества и несъвършенства на човек и разбира се греши. Но той е извършителят по прицип на тайнствата, неръкоположен или низвергнат не може да ги извършва.
П.П. Без да целя да те засегна, ще добавя едно мнение на любим мой автор - Робърт Антон Уилсън - възпитан в строго католическо училище от малък, но отхвърлил впоследствие доста от християнско-религиозните неща. Когато приемаме кръвта и тялото Христови - той го казва по подобен начин: мислим, че се приобщаваме към Бог, изяждайки нафора, натопена във вино, които нафора и вино по чудесен начин по време на тайнството СЕ ПРЕВРЪЩАТ В ТЯЛО НА МЪРТЪВ ЕВРЕИН, УМРЯЛ ПРЕДИ ОКОЛО 2000 ГОДИНИ...
Те не могат да се превърнат в тяло на мъртъв евреин. Ако си мислим, че няма превръщане, значи приемаме само хляб и вино :)))
За религиозните вярващи няма ли превръщане? Мисля, че има...(а това за мъртвия евреин Уилсън го казва иронично. То е нещо като при Дъглас Адамс - Стопаджията - едно е в менюто ти да пише - "стек от говеждо", съвсем друго е да е написано: "парче от мъртъв кастриран бик"... Макар че двете неща са едно и също нещо..:)))
:)) Разбира се, има превръщане.
Всичко останало си е философстване :)))
Свещеникът не си присвоява функциите на Бог. Той е само посредник, но много необходим.
А човек може да общува с Бог чрез молитвата - там няма нужда от посредник :)
Но това какво общо има с институционализирането? Отричаш ли, че християнството е институционализирано? Ако отречеш - то значи казваш, че не съществуват църкви (за жалост даже не е една, а са много)! Аз казах, че свещеникът е посредник. Ти би ли могъл да си посредник без да си свещеник? По църковен канон те питам?:)
Църквата е институция, християнството е институция. Всеки един от кръстените християни е свещеник, но посредник е този , който е ръкоположен, т.е. върху него е благодатта, която се получава с тайнството ръкоположение..
... използвахте РЪКОПОЛОЖЕНИЕ + тайнство ?
- Какво вкарвате, като идея в това понятие ? - (бързам да предупредя) не питам за да споря, просто ме интересува мнението Ви или нещо ако знаете по въпроса ?!
- С уважение !
от Гет ктист
Ръкоположението е тайнство, при което Божията благодат минава върху кандидата за ръкоположение. Ръкоположеният има всички качества и несъвършенства на човек и разбира се греши. Но той е извършителят по прицип на тайнствата, неръкоположен или низвергнат не може да ги извършва.
- Извинете, че продължавам да досаждам с въпроси !!
- Но откога и от къде води началото си това тайнство(хиротония-та) ? - има ли то отношение към филоквето този разделителен камък м/у източна и западна църкви довели до схизмата ?!
- С уважение !
от Гет ктист
Хареса ми задълбочното вникване в темата.
И хубаво неписано...
Поздрави, Соня!
Бърдоквата си е бърдоква, макар и да е батБ.
2. Блогът на Gwendoline
3. Блог на Дъщеря ми
4. Разказвачка
5. Gidmastar
6. Vanellia
7. Stela50
8. Martosh
9. Rustam
10. Gwendoline
11. Aqualia
12. Martiniki
13. qbylkovcvqt
14. Tili
15. Sestra
16. Кайти - лети, стъпила на Земята
17. Трите кулинарни вещици - Гуени, Кайти и аз
18. Поетът Марин Тачков
19. Evrazol
20. Svoboda
21. Катя Сунгарска
22. Виртуален ашрам "ТРЕТО ОКО"